|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Stakar är nog viktigast. Jag skulle byta dom vid 500hk. Kolvar håller nog ett tag till. |
|
|
Typiskt.....var ska jag få dom slantarna ifrån....får väl skramla ihop dom på nått sätt då.... Arrows stakar, är dom bra? |
|
|
Arrows är fina med svindyra. Våra för 1500kr st blir kanonbra åt dig. Finns hemma också. |
|
|
Hmm, men för ca 3000:- till får jag arrows. Är det värt mellanskillnaden? |
|
| Inte om du inte ska bygga en 1500+hk maskin. | |
|
Jag har tänkt mig 500 till 600hk. Klarar kolvarna av 600hk då? Eller måste jag köpa det oxå? Då blir jag fan gråhårig... |
|
| Det har vi ingen aning om. Jag närmade mig kanske 600hk förut när jag körde på strippen.Men det var med racesoppa! | |
|
Ok. Detta blir en äkta miljöbil. E85 är drivmedlet. Klarar den 600hk med bara stakarna så tror jag att vi överlever denna säsong iaf. Får väl uppgradera lite till 2006 isf. 600hk är ju betydligt mer än vad man tror....har aldrig haft en så stark bil förut! |
|
|
Kan ju tillägga att jag inte vet om den verkligen blir på 600hk. 500hk är målet...allt däröver är en bonus. Allt som köpts till bilen ska klara minst 700hk så det borde gå att plocka 500 utan problem. Ville bara tillägga detta. |
|
|
500hk E-30 på gatan!!!! Tror inte folk vet hur bra en sån går.. Du har inget fäste föräns 150-200km/h. Tokställ när man kör om bilar m.m 400hk i en E-30 går fin fint att åka med på gatan tycker jag. Sen kan det blir lite spännande:) Men du kommer ha ett brett flin, hehe |
|
|
Är faktiskt en E34 :-) Måste ha plats för alla brudar som kommer att kasta sig efter den vilt spinnande bilen när jag åker genom byn. Eller iaf när min byggpartner kör...för han e snygg och det e inte jag! :-) |
|
|
Aha! 500hk i en sån är kanon på gatan. jag hade fäste efter 130km/h med mina 235 R däck. Kul bil! |
|
|
Vet du vad du hade för effekt i din? Vad var ditt "recept" på motorn? (Tänkte om man skulle plagiera nått som funkar :-) ) |
|
|
Ca 550hk på stickan. Var en standard M20 med lite PPF trix. Gick faktigst ca 1000 mil i somras. Bara lek:) |
|
|
Ahha. Fränt! |
|
|
Hur hade ni tänkt göra med tändningen? Mvh Micke |
|
|
Orginal spolar men annat sprut/tändning. |
|
|
Orig spolar funkar INTE:( Det blir separata tändspolar och tändkablar |
|
|
Vad säger du? Varför funkar inte dom? För klena spolar eller vad? |
|
| Funkar ej medd laddtryck. Höll på i 3 mån och prova massa olika tändsteg. Men inget funkade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.