|
Sida 4 av 7
|
|
|---|---|
|
Wendtan... den är ju till min far, sen får han ge den till sin bil om han vill ;) Men jag väntar spännt på Dyngraks inlägg då... ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
isåfall får det beställas fort.. Vore nog bra om alla skrev upp vilka de ska ha... Jag ska iaf ha: Borstad alu/svart skinn, M-logga med 1-5 på Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag skall ha borstad alu/svart skinn, m-logga med 1-5. Borstad alu är de som de kallar Matte-chrome så att inga missförstånd uppkommer. Tarzan: Du har bra smak :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tjenare upplysta gänget : ) Blir en likadan knopp för mig, alltså en borstad alu/svart skinn, M-logga med 1-5 (Matte chrome), just like wendtan! Det blir tyvärr ingen rabatt om vi inte väntar tills i början av nästa år... enligt min "källa" så prioriterar de andra än oss för närvarande så om beställning görs nu blir det till "ordinarie pris". Andy på LeatherZ meddelade att vi får vänta tills efter jul för att få uppgift om "paketpriset"... lite surt sa räven men så är det. ATCO: Du får väl ge farsan din endera en sen julkapp för detta året eller en ruggigt tidigt inför nästa julen : ) //Fredrik |
|
|
Dyngrak: Skall vi lägga en "officiell" gruppköpstråd för att se om de finns fler som är på? Knopparna passar ju som sagt nästan alla modeller. Hur gör vi med den finansiella biten? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Dyngrak: ja då vet jag. får fudnera. Tack! Wendtan: Tycker du ska ta in pengar från alla o beställa. Du är nog den som har mest att förlora på detta forum. ;) ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Låter smart att skapa en sådan tråd, jag är på! Det drar ju iväg och blir en hel del kosing, har ni gjort någon sådan typ av gruppbeställning tidigare? Sen har vi också dilemmat med att vi inte direkt bor i samma stad vilket innebär att knopparna måste skickas vidare då de väl kommit till Sverige. Någon smart idé hur man smidigast styr upp det? |
|
|
Atco: Det har du nog rätt i. Jag har absolut mest att förlora. Jag kommer dock inte lägga någon beställning förrän jag mottagit pengar av alla. Om jag tolkar det hela rätt så är vi 3 skåningar och 3 icke skåningar som vill beställa? Dvs 1. Wendtan 2. Dyngrak 3. Atco 4. Jimmyboy 5. Master 6. Tarzan325 Att skicka en knopp med posten kostar väl 70 kr ungefär. Så de blir en kostnad som tyvärr tillkommer för er som inte bor i skåneland om jag skall hålla i det. Vet någon hur stora riskerna är på att åka på tullavgifter osv?? Vi måste ju nästan räkna in de kostnaderna med då vi inte vet om vi blir drabbade eller inte. Jag styr upp de där med ny tråd. Borde komma i eftermiddag/kväll. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ja grabbar räkna in tull/moms på det. Är lika bra. Så kan det ju bara bli billigare :) Verkar vara olika med vilka man skickar också. Har fått saker från USA 2ggr med UPS och fått betala tull/moms båda gångerna. Har fått från Fedex 1 gång och då slapp jag. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Johan: Hur mycket procentuellt har tull+moms legat på? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: moms 25% och tull typ 3% /Johan Min bil: Länk |
|
|
Ok, de är alltså svensk moms. Hur blir det med den amerikanska? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Givetvis är det ren förskottsbetalning som gäller, själv ser jag absolut inget problem med det samt den inrikes fraktkostnad kommer tillkommer för vissa! Trevlig helg på er, nu ska jag ut å köra BMW : ) /Fredrik |
|
|
Jag måste tyvärr avstå boys... ber om ursäkt... Var tänkt som julklapp men då blir det inte så bra... Om 2 år beställer vi igen, då har ni ändå bytt bilar ;) ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Ok. fullt förståeligt Atco. Efter lite räknande så kommer slutpriset hamna på 1500 kr oavsett hur man än vänder och vrider på det. Tycker själv de är ganska saftigt med tanke på att samma knopp utan belysning kostar 1/3 del. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Då börjar det nästan låta som att man för göra ett försök att pula ihop en lampa i knoppen hemma iaf då... tråkigt... men 1500:- låter lite häftigt som sagt. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Håller med er killar. 1500kr ÄR för dyrt. Tycker bara att det låter konstigt att det ska behöva bli så dyrt. Ska kolla lite med en polare som har en polare i USA. Kanske finns en möjlighet att fixa det med hjälp av honom. Återkommer så fort jag har kollat. Mvh Jimmy |
|
|
Instämmer med er att det är lite väl saftigt med 1500 kroners, kring en tusing är det allt värt men 1500 är inte motiverat... Jimmyboy Kolla gärna upp alternativa lösningar, ser fram emot att höra om det går att lösa på något sätt! Förresten, vart köper man en likadan knopp utan belysning för 500 kr? //Fredrik |
|
|
Tänk på att detta priset är med moms och tull... har ni tur så slipper ni det.. men det är ju inget att räkna med... ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Dyngrak: Ska kolla möjligheterna med USA under dagen. Den andra knoppen som är likadan fast utan bel. ordnar jag genom en kompis här nere i skåne. Han tar hem dom ifrån Tyskland. 520kr + frakten inom sverige då. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.