AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
14.229

Upplyst växelspaksknopp till E46

Sida 1 av 7
Dy
370
Dyngrak
Subaru Legacy 2.5 GT Turbo Station -05
Hej!

Jag vill byta min orginal växelspaksknopp mot en lite fräckare modell. Vet någon om det finns att få tag på en kromad/aluminium modell som även är upplyst?
Har sett att det finns en "M-line" (läder) knopp som är upplyst (dock ej i alu) samt en modell i aluminium som inte är upplyst på bl.a. Stylingkompaniet. Det optimala torde ju vara en kombination av både aluminium samt upplyst, men vars kan man köpa sådan och till vilket pris?

Mvh
/Fredrik
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du kollat på BMW?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
dyngrak: då är vi minst 2 som vill ha belyst aluknopp, men det verkar inte finnas på bmw... tyvärr...

Diesel-räsern
Philly
www.stylingkompaniet.se ???

BMW 4 life
Länk
Länk

Fanns tidigare på:
Länk

Jag köpte en obelyst likadan till min tidigare M3'a, schysst känsla i de knopparna!

Mvh,

__
Bilen: Länk
Dy
370
Dyngrak
Philly: Har inte hittat nåon i deras sortiment...

WilleW: Tack för tipset!

Har även fått mail från Bildelsimporten och de säljer tydligen en Kamei knopp för 975:- med belysning (olika färger samt växelcheman). Det finns dock ingen info på deras hemsida om knoppen ännu men sådan verkar vara på G!
Bildelsimporten hänvisar förnärvarande till Kameis hemsida: Länk

Har dessvärre inte funnit knoppen där... ännu!

Hej svejs
/Fredrik
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Dyngrak: De belysta Kamei-knopparna CUP och DTM kan du se längst ned på den här sidan: (Bilmodehuset) Länk Vanadis Gummi i Sthlm säljer också Kamei (se WilleW:s länk).

______
/Pewe
Dy
370
Dyngrak
Pewe: Kanon!

Hur funkar det egentligen med belysningen av knoppen?
Hur kopplas den eg.?
Är det komplicerat att göra?

//Fredrik
Dy
370
Dyngrak
Ingen som vet?
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
På min gamla 93:a var det faktiskt redan fördraget - bara att koppla in således! Kolla under konsollen till vxl-spaken om det ligger ngn lös kontakt och skräpar. Annars lär det väl gå att sno ström från askkoppsbelysning, ciggtändare eller något annat strömförande i närheten...

______
/Pewe
Dy
370
Dyngrak
Aha, smart. Således borde det ju inte vara något större problem att få ström i alla fall. Skall genast ut i garaget och ta mig en titt.

Det lutar åt att jag kommer att betälla en upplyst alu. knopp från UUC Motorwerk, 600 kr (85 dollar) känns som ett klipp : )
Länk

Är sugen på att även köpa ett alu. handbromshandtag som matchar till växelspaksknoppen, men det känns lite tungt att pröjsa ytterligare 600 kr för en sådan...

//Fredrik
ne
165
nedde
320i -06
Här har du en som nog kan vara det du letar efter?

Länk
Dy
370
Dyngrak
Kom just på (nu när det blev kallt ute) att det kanske inte är så smart med en alu. knopp.... kanske blir lite kallt om handen då det tar ett tag för aluminium att bli varmt till skillnad för skinn knoppen som jag har idag. Någon som har några erfarenheter av detta?

/Fredrik
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
dyngrak: jag kan bekräfta att det finns vikt i det du säger där... har alu knopp nu och det blir snabba växlingar vill jag lova =)

Men det måste väl finnas en ORIGINAL bmw alu knopp med belysning i? För jag totalvägrar att sätta i någon form av "stylingknopp".

Diesel-räsern
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Hade aluminiumknopp i min förra E28:a - krävde handskar vid kall väderlek... I E34:an har jag en sån här Länk! Snygg belysning med originalkänsla och ändå lite stylingblänk :-)

______
/Pewe
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Originalknopp med belysning finns bara i två versioner:
1. Läderversion
2. Ädelträ

Men du kan ganska enkelt tillverka en egen knopp med belysning i genom att utgå från en originalknopp.

Emblemet som är "genomskinligt" finns som lös reservdel hos BMW.

Här är en länk till hur du kan göra:
Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Här finns ett företag som "gör om" orginal knoppar Länk

En borstad alu m-knopp med belysning är något jag velat ha länge. Nu är snart dollarn så pass långt nere att de börjar bli köpläge.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Dy
370
Dyngrak
wendtan: Var det där här knoppen som du syftade på? Länk

Det verkar grymt läcker... 138 dollars (ca 940 kr + frakt) är ju nackdelen. Fast det kostar ju att ligga på topp och det gäller ju att prioritera här i livet ;

Hade själv "budget funderingen" att köpa en knopp från Länk som kostar 80 dollar (550 kr), men det är klart att en upplyst alu. läder knopp i "orginal look" skulle vara att föredra!

Tack för tipset wendtan!

Johan B: Verkar ju faktiskt inte vara så helt knepigt att fixa en egen tillverkad upplyst variant... fast tyvärr så brukar inte allt gå som jag tänkt mig, så att köpa en proffsgjord kanske lönar sig i längen (för mig i alla fall). Tack för tipset dock!

Hej svejs!
/Fredrik
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Johan.. ska undersöka det där med att bygga om... tack

wendtan... medddela gärna innan du beställer så kanske vi kan beställa ihop, så sparar vi frakt...

Diesel-räsern
Dy
370
Dyngrak
tarzan325: Jag är också med på en "sambeställning"

Tror nog att jag önskar en sådan knopp av mig själv i julklapp ; )

//Fredrik
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Jag är också intresserad av en sambeställning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.