AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
14.228

Upplyst växelspaksknopp till E46

Sida 2 av 7
Jo det är den jag menar, fast inte i chrome utan i borstad Alu.

Bmw har en exakt likadan som tyvärr inte är upplyst, hade en sådan i min 328:a, ser ut såhär: Länk
I mitt tycke den klart snyggaste växelspaks knopp som BMW någonsin gjort. Man skulle kunna ge sig på att göra en eftermontering av belysning i en orginal knopp, men de är ganska mycket jobb om de skall bli snyggt.

Jag har mailat företaget för att höra vad de kostar att skeppa till Svea Rike.

Om vi är 3-4 st som skall ha så kanske det går att pressa priset lite, värt ett försök iaf.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Dy
370
Dyngrak
Subaru Legacy 2.5 GT Turbo Station -05
wendtan: Länkade till fel knopp, det är en i borstad alu. som jag också är ute efter. Låter kanon att du kollar upp och pressar priset. Ser fram emot en beställning.

Trevlig helg!

//Fredrik
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Men då kan jag säga direkt att jag är med... Undrar bara om det finns utan M märket i... (tycker inte om att vara falsk).

Jag vill ha svart skinn på min...

Diesel-räsern
Dy
370
Dyngrak
Svart skinn, borstad alu. M-logga och upplyst.
Kan det bli bättre?
Nope! Inte enligt mig i alla fall ; )

//Fredrik
Även jag är intresserad av borstad Alu med svart Läder (skinn på uppländska) med belysning.

Tarzan: Leaterz har bara orginal kulisser, och eftersom växelspaken i fråga är en del av m-sportpaketet så blir den svår att hitta utan -M.
Se det som ett utmärkt tillfälle att eftermontera ett m-sportpaket :)

Länk
Dy
370
Dyngrak
wendtan: Som sagt, jag är på. Hör av dig då du fått besked om slutpris samt frakt m.m.

Jag gillar iden att detta är början på att uppdatera till ett komplett M-sportpaket, smart tänkt. Det gäller ju att börja någonstans ; )

//Fredrik
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
wendtan... får se det som ett riktigt långsiktigt projekt isåfall... närmare 4 år lite drygt... pluggar nämligen...(det var jag som mailade dig i våras om högskoleutb. om du kommer ihåg? nu är man fast på BTH)

Men det får antagligen bli en med M logga isåfall. är ju trots allt snyggare!! Och skulle det nu vara så att någon har en SP2 front som ligger och skräpar i något hörn så kan jag vara intresserad...

Diesel-räsern
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
wendtan:Jag är vill också med hör av dig om priset.
Dy
370
Dyngrak
wendtan:
Har du fått något besked angående pris och fraktkostnad ännu?
Känner att det skulle vara alla tiders att få en sådan knopp av sig själv i jlulklapp : )

//Fredrik
Jag har mailat företaget 3 gånger nu, får nästan känslan av att de inte lever längre. Antingen det eller så är de inte alls intresserade av att skicka saker till Sverige. Men de kunde ju kosta på sig ett svar tycker man.

Länk
Dy
370
Dyngrak
Man tycker ju det, ja ja får väl avvakta lite ytterligare då... : )
Hör gärna av dig om du får veta något!

//Fredrik
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Jag har beställt från Schmiedmann och hoppas att jag får den på måndag.

Jag kollade också om jag hade kablaget fördragen men sådan tur hade jag inte...Det blir att tjuvkoppla sig på cigg uttaget...

/Mikael
Dy
370
Dyngrak
Mikael:
Har du någon länk till den modell som du köpt?
Vad gick den lös på?

//Fredrik
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Denna köpte jag:

Länk

Den kostade 491 DKK

/Mikael
Dy
370
Dyngrak
Det är en läcker knopp!
Synd att Schmiedmann inte säljer någon sådan modell i alu. också.

//Fredrik
Dy
370
Dyngrak
Har också mailat LeatherZ angående den upplysta M koppen i borstad aluminium/skinn utförande som de säljer och tänka sig, jag har fått svar flera gånger om : )

Det verkar inte vara några problem för dem att skicka till Sverige!

Nedan är det första svaret som jag fick:

We call that Matte Chrome on our website and do offer it with illumination for $138.00. Shipping would be $15.00 to $20.00 to Sweden.

Andy Maddux
www.LeatherZ.com

Har även frågat efter om jag kan få ett bättre pris om jag beställer 5 knoppar på en och samma gång och det skulle gå att ordna, se svaret:

Fredrik,

I could do a package type deal for you but it would have to be after New Years. I am really backed uyp with the holiday rush. Would this be ok?

Andy Maddux

Vad tror ni? Är ni andra fortfarande intresserade av att köpa en sådan knopp? Samt kan ni tänka er att vänta tills i mitten av januari med att få reda på pris m.m.?

//Fredrik
Dyngrak: Bra att du fick svar! Så de rör sig om 1100 spänn inkl frakt då. Saftigt men snyggt som fasen.

Länk
Dy
370
Dyngrak
Dollarn sjunker ju för varje dag så i början av nästa år så är knoppen praktiskt taget gratis : )

He he, den kanske landar på ca 1000 kr jämt eller så, tycker ni andra att det är för mycket? Man måste ju vara bredd att pröjsa lite kosing för att ligga på topp : )

Men du är väl fortfarande intresserad Wendtan eller?

//Fredrik

Ja absolut. En tusing får den vara värd.
Med tanke på vad de kommer kostas på bilen framöver så känns denna spaken i det hela taget riktigt prisvärd :)

Länk
Dy
370
Dyngrak
Instämmer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.