|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
mipa |
Seven: Att köra är nog 540 en klass bättre när det gäller att ha kul, men S500 är såååå mycket komfort. Jag har haft en 728 innan och visst, hade jag inte bytt till S-klass så hade nog en ny E38 legat bra till... Dessutom är mitt ex nära nog fullt med utrustning, och är man prylglad så är det ett bra val... Men primärt var det för att jag inte längre behövde en Touring. Just nu är andrabilen en Golf VR6, men vem vet, en BMW kan dyka upp där när man vill ha kul och kör i stan. Kommer nog att titta in på AutoPower även framledes ibland! MIP |
| Köte du den S500:n som kostade 250000, och som det var massor av fel på? T ex Command funkade inte på en S500L som de sålde nyss och så var det någon skada på bagageluckan :S | |
mipa |
don-salvatore87: Ja, det gjorde jag, men i dealen ingick en åtgärdad Command, bytta länkarmar etc, och annat kan jag leva med ett tag. Lackrepor går ju att åtgärda senare. Som sagt, Silverbilen var mån om att jag skulle vara nöjd, och vi kom överens på ett bra sätt, vilket jag anser är viktigt för en bra bilhandlare. Tänkte du på något särskilt? MIP |
|
Nej Nej, bara undrade i allmänhet! Får gratulera till en mycket fin bil! Har också hört att Silverbilen ska vara bra att ha o göra med när det gäller import osv, kanske blir därifrån man inhandlar sin nästa år. btw var det en importbil? |
|
| Jag e sugen på den mb cl 600 som silverbilen har. Men det hör ju inte hemma här egentligen... :) | |
mipa |
Don-salvatore87: Tack, tror också att det är en fin bil. Lackrepor kan ju åtgärdas efter vintern... Och ja, den importerades med 1600 mil på mätaren som 6 mån bil hösten 1999. Full dokumentation, och bra koll på ägarbilden, serviceutdrag på MB, full servicebok auktoriserat och alla papper på plats. Tror att Silverbilen är rätt duktiga på hitta bra bilar i Tyskland, och verkar ha bra kontakter och har gett ett ärligt intryck - varit noga med all info om bra och dåligt. Kan mycket väl fortsätta handla där, och får väl se om inte Golfen byts mot ngt annat lite roligare. En E46? Min BMW såldes fö samma dag den byttes in av Silverbilen, och det var ju oxå en bra bil i fint skick. Liksom S500:an så fanns det mindre skavanker, men att hitta en 5-åring utan sånt - det är nog svårt om den inte är ny-omlackad! Hörde fö när jag var inne idag för att hämta nav-CD att köparen av trådens 750 var mkt nöjd! Så den var nog lika juste som den verkade! E38 är trots allt oerhört mycket bil för pengarna! MIP |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.