AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.373

köpa 750 med högt HC-värde

Sida 2 av 2
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Wollick: Jag kan som jämförelse säga att jag köpte min obesiktigad avställd, alltså utan möjlighet att provköra. Med lite synliga defekter (jag är inte så känslig). Jag bytte lite + pengar, så kanske bilen kostade mig ca 25-29000. Fick byta handbromsbackar ett bromsrör+ bromsslang, ett par spindelleder. Sedan var den besiktigad för nästan 1,5år.
Jag hade ingen erfarenhet av 750 innan knappt av BMW alls förresten, så jag visste inte vad jag skulle kolla efter när jag köpte bilen. Men eftersom jag ville ha en bil med V12:a så får man ju inte tveka! Man får ju inte va feg!!! då har man inget att berätta för barnbarnen!!! Och rasar bilen mer än att man orkar laga den så är det ju bara att skrota och ta motorn till att bygga en MC med V12!!! (jag har en kompis som hade en med Cheva 8:a)
Till saken igen:
Jag bor ganska nära Götet och kan ju kolla på bilen tillsammans med dig om du vill. (jag lovar att inte köpa den , jag får inte köpa en till för min fru)

En kass AC behöver inte lagas förrän till våren, så du hinner fundera på om du vill investera i det. Som jag ser det är det helrätt att köpa för 15' och lägga några lappar på att få den besiktigad.
Men hela konceptet bygger på att du inte är rädd för att skruva själv. Det är inte svårare med en 750 än något annat, bara lite mer trångt.

/Mats J
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Mats J: tack för alla komentarer...bilen står i hälsingborg, så det blir en bit för Dig i alla fall...
Men visst! Jag mailar Dig...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.