AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.652

Stockholms sportbilsmässa

Sida 3 av 3
håller helt med AnderssonCSI!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Någon som var där och hade kameran med sig?
Nu vet jag att jag svär i guds hus, men jag tyckte Scooby kombin, heter den forest eller liknande med kjol och spoilerpaket såg rätt fräck ut, skulle vilja ha en bild på den.

I övrigt var det väl ingen höjdar mässa, hittade dock lite tillbehör till bilen att plita ner på julens önskelista. Dessvärre är jag ganska säker på att tomten inte kommer med dem, skulle göra honom ganska fattig.

Glad nyhet dock för alla Z3 ägare: Träffade Jakan.. vad han nu heter (Jocke?) som kört E30 M3 på strippen i ett antal år med goda resultat. Han har nu sålt bilen och införskaffat sig en Z3C M eller inte vet jag inte, men jag tror det är samma snurra som tidigare = en 4:a.
Han samarbetar med www.sce.se som gjuter "hela" bilen i kolfiber, så nu lär det finnas delar till våra bilar i lättmaterial framöver. Killen som äger SCE äger för övrigt en Z3 M coupe med MH-GTR front, som jag tror han numera gjuter själv, istället för Manuel på MH-GTR. Bilen fanns i McGuierra, eller hur det nu stavas, monter.
Ska bli intressant att se vad de knopar ihop till våren, om det nu blir några strippen körningar i Stockholm i vår!?

Z3MPOWER
Z3mpower:
Fronten är fortfarande vår produkt & gjuts inte av Micke (SCE).

/Manuel
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Sorry Manuel, jag är visst felinformerad.

Hur går det förresten med MH-GTR? Hittar inte längre er hemsida!
Har även hört vissa rykten om stora modifieringar på din bil. Några bilder?

/Richard
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jo nu hittade jag till hemsidan, men den var under utv.

Vad har du för dig, uppdatera mig lite.

/Richard
vad är adressen?

// Pantzare
till mh-gtr :P

// Pantzare
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Länk

Mvh Henrik
hittade den, men den var visst under construction :/

MH-GTR, när kommer den upp?

// Pantzare
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Manuel: Är det verkligen er front som sitter på den bilen som stod i McGuierras monter?? Utställaren hävdade att Micke hade gjutit fronten och att den bara fanns i 5 ex!?!

Jag har inte sett er front tyvärr.. men Tomas (Z3c 4 ever) tyckte inte att den såg likadan ut..

Off-Topic: Manuel jag har inte hört av mig än ang kompressor tankar då finansieringen inte är löst än.. Kan jag komma förbi er och titta på vad ni har för grejer om jag råkar ha vägarna förbi J-köping??

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Richard: den M coupe som stod hos Macguires: är det inte det den som köre på mantorp 2003 med "kompressor" märket från Mercedes? Då utan MH-GRT front.
Hur som helst MCGuires killen vägrade att öppna motorhuven trotts våra böner.

____

Masten, jobbar du i helgen?

____

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3c 4 ever
Jo det är Mickes bil från Mantorp med kompressor emblemet.
Det är även en likadan front som jag har från MH-GTR och jag tror nog att den finns i någre till ex än bara 5, även om det inte är så många. Tror Micke har köpt gjutformen från Manuel om jag inte är helt ute och seglar.

Vet inte om Micke fått i någon kompressor än, men visst vore det tufft. Ser man dock på Kimmos bil så tror jag inte det bara går att "bolt on" en kompressor på dessa motorer. Varför skulle annars Kimmo lagt ner så mycket arbete?

Z3MPOWER
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kimmos bil är inte Kimmos bil... längre... Såld till någon lycklig rackare..

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Richard : det brukar kompressorer vara oftast. det är oxå det som är det fina att man bara skruvr av den och sätter på orginal luftburk så vipps har du "vanlig" bil igen. Jag fick för mig att asken åket till norge för demontering innan han sålde "krutkonteinern". Fast sånt gör vilken mek som helst på 2 timmar.
Menar du att han Micke hade "kopmressor" dekal på bilen utan att ha någon kompressor i den? tråkigt. det är som sätta på M dekal på en 318.

____

Mi
8
Micke WB
Bmw Z3 M Cupé 00 Svart
Bmw Z3 M Cupé 99 Vit
Bmw Z3 M Cupé 98 Svart

Alla goda ting är 3 !
Hej

Här kommer lite fakta!

MH-gtr fronten är framtagen av Manuel på mh-gtr.
Jag har gjort gjutformen samt de första fronterna i den.
Manuel har och äger formen så det är bara att beställa fronter av honom.

Så nu är det avklarat !

Min bil stod hos Meguars på Stockholms mässan och det är inte kompressor monterat, kommer att bli till sommaren 2005.
Jag har provat med kompressorn och det går bra men vill kunna styra vanos enheten och det kan jag inte göra i nuläget... tråkigt att köra dekaltrimmat men men det retar väl alltid någon ......

Vi kommer att ta fram fomar till dörrar, tak, huv, baklucka och ev nya trösklar..
Dessa produkter kommer att kunna fås i kolfiber alt glasfiber.
Produkterna vacum injiseras och får på så sätt väldigt bra hålfasthet och vikt. ( ej vacum baggas )
Priser kommer att finnas på hemsidan i ´början av Jan 2005.

Vi skall bygga Team Jakans nya Dragracer som blir en Z3 M coupe´ med en prismaxel för dragracing.
Sellholm tuning kommer att leverera framvagn, vxllåda, krängningshämmare osv.
Motorn kommer att bli en 4 cyl turbo maskin.
Bygget går att följa i tidningen Street&strip.
men även på vår hemsida www.sce.se

Mvh Micke Svensson
Micke: askul att du kommenterar i tråden!
Jag ser att du har lagt beslag på en stor del av sveriges samlade Z3 M coupe :-) tre på en gång?
Låter riktigt kul med er framtida produktion. Gud vet att det saknas sånt till Z3. När tror du att dem första grejerna är klara?

Jag ser i profilen att du är i Norrköping. Jag är där rätt ofta, min tjej är därifrån, kanske kan man komma förbi och kolla på godiset nästa gång jag är i stan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.