|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
nikkieb0y |
vart köper man en billig bra pyjamas till pärlan? såg nån 700 spän men det tyckte jag va lite saftigt... |
|
Biltemas överdrag ska vara rätt bra. Välj den "dyrare" varianten. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Äh, köp BMW-original :) Kunglig passform *ler* Länk Mvh Tobias |
|
|
I det här fallet är det knappast nån vits med att köpa ett överdrag på BMW bara för att det står BMW på det och att man får bh:ar för backspeglarna. Jag köpte mitt på Mekonomen för ca 300, det duger utmärkt att skydda mot damm. Mats |
|
|
t80196: Gillar du inte mina bh:ar på backspeglarna? =) Mvh Tobias |
|
|
Tobias 320i-94: Vad kostade det? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Vet faktiskt inte om ja ska vara ärlig. Fick med det när jag köpte bilen. Vet dock att i USA så kostar det $138.75. Snuskbilligt eftersom dollarn idag ligger på 6.95kr :) Antar att BMW Sverige tar omkring 2500kr. Mvh Tobias |
|
|
Kan inte rekomendera varken Micros, Biltemas eller Mekonomens överdrag då dom repar lacken. Inte mycket men tillräckligt. Köp Bmw:s egna....Som sagt Kunglig passform och repar inte. Länk |
|
nikkieb0y |
hur kan man göra ett överdrag som repar lacken? det är ju som att göra en tvättsvamp som repar lacken... |
|
"nikkieb0y" tvättsvampar repar lacken ... ///MVH TONY |
|
|
Tobias, jag tycker det är jättefint med bh-ar på bilöverdraget........:-) 1Björn - hur menar du repar lacken? Mats |
|
|
"t80196" repar bilens lack , JA ///MVH TONY |
|
|
Den repar inte lacken när den väl ligger där men när man tar av o på det så repas lacken pga att den inte har ett mjukare material på insidan. Det kan väl jämföras med att dra en vind jacka fram o tillbaka på lacken. BMW´s egna överdrag har ett mjukare foder på insidan där av det dyrare priset. Phiber har rätt.....bilsvampar repar oxå lacken. Länk |
|
nikkieb0y |
phiber -> har jag inte märkt. om man byter svamp varje gång man tvättar plus att man hela tiden har fräscht vatten repas knappast lacken. men visst repar en kass svamp lacken, det förstår jag också. hur tvättar du din bil i sånna fall? |
|
Var dum nog att ett år ha biltemas silvergarage på min dåvarande hobbybil. trodde att de funkade utomhus eftersom de hette "garage" men lacken var totalsliten efter att ha stått i blåst regn och slask.. Dock så höll det vattnet ute... varför ha det vattentätt om det ändå sliter så hårt på lacken? Bättre med bomullslakan på bilen. /Christofer |
|
|
All kontakt man har med lacken lämnar små repor efter sig. Även om man alltid tvättar med ny svamp där av fenomenet tvättrepor. Länk |
|
|
OK, jag köper resonemanget, med ett mjukare material på insidan........får väl vara försiktig när jag lägger på och av mitt "Biltema"-överdrag..........:-) Mats |
|
|
"nikkieb0y" vi som är putsbögar och har mörka bilar VET att all kontakt med bilenslack repar . ///MVH TONY |
|
nikkieb0y |
phiber -> min är diamantsvart, och jag skullekunna kalla mig för "putsbög" och jag har inte mräkt några repor på min bil. |
nikkieb0y |
tillbaka till ämnet, måste jag köpa bmw:s pyjamas för att lacken inte ska bli repad?? bilen kommer att stå i värmegarage hela vintern.... |
|
KÖP inte BMW´s Pyjamas....går absolut lika bra med billigare varianter speciellt om du skall ha bilen i varmgarage. Har du gjort något slags lackskydd på bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.