AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.994

vart köpa pyjamas ?

Sida 1 av 2
nikkieb0y
vart köper man en billig bra pyjamas till pärlan? såg nån 700 spän men det tyckte jag va lite saftigt...
Biltemas överdrag ska vara rätt bra. Välj den "dyrare" varianten.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Äh, köp BMW-original :) Kunglig passform *ler*

Länk

Mvh Tobias
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

I det här fallet är det knappast nån vits med att köpa ett överdrag på BMW bara för att det står BMW på det och att man får bh:ar för backspeglarna. Jag köpte mitt på Mekonomen för ca 300, det duger utmärkt att skydda mot damm.

Mats
t80196: Gillar du inte mina bh:ar på backspeglarna? =)

Mvh Tobias
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tobias 320i-94: Vad kostade det?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Erikw: Vet faktiskt inte om ja ska vara ärlig. Fick med det när jag köpte bilen. Vet dock att i USA så kostar det $138.75. Snuskbilligt eftersom dollarn idag ligger på 6.95kr :) Antar att BMW Sverige tar omkring 2500kr.

Mvh Tobias
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Kan inte rekomendera varken Micros, Biltemas eller Mekonomens överdrag då dom repar lacken. Inte mycket men tillräckligt.
Köp Bmw:s egna....Som sagt Kunglig passform och repar inte.

Länk
nikkieb0y
hur kan man göra ett överdrag som repar lacken? det är ju som att göra en tvättsvamp som repar lacken...
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"nikkieb0y" tvättsvampar repar lacken ...

///MVH TONY
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Tobias,

jag tycker det är jättefint med bh-ar på bilöverdraget........:-)

1Björn - hur menar du repar lacken?

Mats
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"t80196" repar bilens lack , JA

///MVH TONY
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Den repar inte lacken när den väl ligger där men när man tar av o på det så repas lacken pga att den inte har ett mjukare material på insidan. Det kan väl jämföras med att dra en vind jacka fram o tillbaka på lacken.

BMW´s egna överdrag har ett mjukare foder på insidan där av det dyrare priset.

Phiber har rätt.....bilsvampar repar oxå lacken.

Länk
nikkieb0y
phiber -> har jag inte märkt. om man byter svamp varje gång man tvättar plus att man hela tiden har fräscht vatten repas knappast lacken. men visst repar en kass svamp lacken, det förstår jag också. hur tvättar du din bil i sånna fall?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Var dum nog att ett år ha biltemas silvergarage på min dåvarande hobbybil. trodde att de funkade utomhus eftersom de hette "garage" men lacken var totalsliten efter att ha stått i blåst regn och slask.. Dock så höll det vattnet ute... varför ha det vattentätt om det ändå sliter så hårt på lacken? Bättre med bomullslakan på bilen.

/Christofer
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
All kontakt man har med lacken lämnar små repor efter sig. Även om man alltid tvättar med ny svamp där av fenomenet tvättrepor.

Länk
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

OK, jag köper resonemanget, med ett mjukare material på insidan........får väl vara försiktig när jag lägger på och av mitt "Biltema"-överdrag..........:-)

Mats
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
"nikkieb0y" vi som är putsbögar och har mörka bilar VET att all kontakt med bilenslack repar .

///MVH TONY
nikkieb0y
phiber -> min är diamantsvart, och jag skullekunna kalla mig för "putsbög" och jag har inte mräkt några repor på min bil.
nikkieb0y
tillbaka till ämnet, måste jag köpa bmw:s pyjamas för att lacken inte ska bli repad?? bilen kommer att stå i värmegarage hela vintern....
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
KÖP inte BMW´s Pyjamas....går absolut lika bra med billigare varianter speciellt om du skall ha bilen i varmgarage.
Har du gjort något slags lackskydd på bilen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.