AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
18.667

Z4M kommer våren 2005

Sida 8 av 12
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tack Hobbe!! Vad glad jag blir!! :-)

/Caspar
Z-träff 1 maj Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag var nere på BMW idag i ett ärende, och passade på att ställa en del frågor som har snurrat i skallen på mig en tid nu.

Min fråga: Kommer det en Z4 M ?
Säljarens svar: Troligen Ja!

Det svaret räckte för mig och hoppets låga tändes igen ... jag hoppade till av glädje och det var väldigt nära att jag kramade om säljaren hihi ... Jiipppiii!! :))))

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
någon som vet nåt mer..komemr det bli nåt
man får antagligen veta lite mer i mars på Genève salongen då 3-serien och M6 ska avtäckas. Hela BMW ledningen lär vara där med en eller annan presskonferens. Frågan lär dyka upp för det spekuleras ju friskt i ämnet trotts upprepade försäkringar från BMW ledningen att ingen Z4M är inplanerat. Jag sökte lite om det i eftersnacket till Detroit mässan men ämne kom inte på tal.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
när är geneve salongen då???
Björka
3-13 mars
Efter de bilderna som är tagna nyligen av en Z4 uppe i norrland med 4 slutrör så tycker man ju att det talar för att de iaf testar en Z4 med lite värre motor än 3,0an... Sen om det blir nån produktionsbil eller ej återstår väl att se.

/Johan

Min bil: Länk

är det bilderna i automobil du hänvisar till?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Här finns en väldigt intressant artikel.

Länk

Majoriteten spekulationer men trots det kanske lite mer avslöjande. Bilderna visar bl.a på vad ser ut som en väldigt produktionsklar MZ4. Dessutom, kolla bilden på 1-serie i M- utförande. Måste säga att fronten ser förvillande lik ut den jag fångade på kamera norröver förra veckan.. Läs tråden "kamouflerad 1-serie" under 1- serie forumet för mer info..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jag undrar vad alla saab och volvo idoler ska säga då det komemr en mini med 1,6liters turbo maskin och 230 PS som artikeln som Mbolo hänvisar till påstår.. ;) hehe.. en 1,6 med mer kräm än en Aero.. *asg*
I en maskin med kombi och skåpbilsdörrar dessutom.. Och kanske lite sköna trälister?

M Coupe
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Heheh O ja.. störtskönt =) fast de där dörrarna.. de lämnar lite att önska.. fast den gamla heldiga finns väl kvar hoppas jag om nu 130i blir på tok för dyr.. en M1 känns ltie distand men jag skulle aldrig tacka nej till en M1 med CSL:ens motor i =D hehe.

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z4-bilderna i AMS är inget annat än ett dåligt fotomontage.
Titta i AMS bildarkiv så hittar ni snart originalbilderna.

Bilderna som Johan99 pratar om (en Z4 i snön) har samma regnummer som den första "avslöjade" Z4M hade år 2002...
Dessutom är det denna bil som fluktuerar på diverse "spionbilder" från Nordschleife.
Världens mest långlivade "mule".

AMS är inte värd en inflationsbenägen krona.

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
...och den nya turboladdade 1.6 L motorn som kommer att sitta i MINI:n. Lika många hk som dagens MINI Cooper S.

En 230 hk variant på MINI:n blir då rimligen Works-versionen, men då gäller det att framhjulen att få grepp...
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
...sedan är denna topic Z4M och inget annat ;)
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
HobbeZ4: Hård men rättvis =D hehe.. anledignen til att en Z4M har hållits tillbaka så lnge kan ju ha varit pga att en ny motor skulel utveklas och att det då inte kändes korrekt att släppa en Z4M men en motor ifårn tidigare modeller.. utan att den ska få samma V8:a som nya M3... väldigt hypotetiskt.. sen kanske M avdelnigen insett att det finns ett stort sug efter denna bilmodell med? alla tidingar, journalister och forum spekulrer ju friskt om denna, nu mera, mytomspunna modell!

Z4M är bekräftad till nästa vår/sommar enligt några källor på BMW i USA.

/RS2
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Officiell produktionstart januari 2006 enligt källa:
Z4M
Z4 3.0 Si

Ta det för vad det är...Inget är officiellt förrän BMW meddelar att det är så.

Vad 3.0 Si är vet jag inte. Panelen ?

Kanske är som tyska AMS antyder för en eventuell M1:a. Måhända kommer den inte heta M, men den kommer gå som en. Kanske är 3,0Si en M i civilkläder?

Mindre trovärdigt alternativ: Si står för Shark Injection efter prestanda- kur ifrån USA där man "sharkar" sin Z.

M Coupe
Alternativ två skulle avslutas med en :) förresten..

M Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.