|
Sida 1 av 12
|
|
|---|---|
|
...om Auto-Bild (senaste numret) inte är helt ute i stratosfären och svävar. Nya M3:ans 4.0 L V8 på 400 hk blir den troliga motorn. Z4M kommer alltså om detta stämmer ca ett år innan nya M3:an. Anledningen skulle vara den tröga försäljningen av Z4:n BMW AG funderar just nu på lämplig prissättning av Z4M, och om det skulle löna sig försäljningsmässigt. Alternativet lär bli att att avveckla Z4:n om inte försäljningen tar fart snart (min anmärkning). Jag har redan lagt en order på en Z4M i alla fall ("just in case"). | |
| ...dessutom med den nya sjuväxlade lådan ;) | |
| Auto-Bild urklipp Länk | |
| längatr redan..hoppas det stämmer....en lemansblå skulle itne sitta fel | |
|
Skit i färgen, kan ta en Z4M i grisrosa bara jag får en! :D Om nu detta är sant så hoppas jag att BMW hinner prova nya V8:an tillräckligt först. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten, Exakt, grisrosa eller ej ;) |
|
| hoppas bara dem tar det lite lungt med växellådan o fixar den fint..i nya m5 kan det kännas lite för mycket knappar och funktioner.. | |
|
Hmmm... Vore kanske ett alternativ till Z8 som bruksbil... /Caspar Länk |
|
| kanske man skulle lägga in en order, men det blir nog en GT3:a för min del (eller kanske csl), mer anpassad för bankörning. Jag kan dock säga att den inte kommer med V8, utan M3:ans motor. Den har tydligen varit klar ett tag men BMW har haft så många andra modeller att introducera, som t.ex. 6 serien, M5, 1 serien etc.... | |
|
Håller med om att det låter lite otroligt att V8 M3 motorn skulle lanseras ett år innan M3'an kommer. Men även om den kommer med dagens 343hk R6 som sitter i e46 M3 så kan jag ta en i grisrosa ;) Den lär bli ordentligt underhållande att köra med tanke på vilket klipp det är i Z4 3.0... /Wille __ Bilen: Länk |
|
|
Längtar mer på nya M3an än Z4M faktiskt :) // Pantzare |
|
|
Tar fram kompas och karta för nu skall jag införa daglig bönestund i Munchen mekcans rikting ;) Kan ta ett maskerat exemplar om så krävs! Men bara med 343 R6 =D |
|
| Grisrosa skulle faktiskt vara fantastiskt fräckt! :D | |
|
Konstigt att Z4 säljer så dåligt? Förstår inte tycker jag ser endel på vägarna trots allt. Det är en underbar bil och den mest prisvärda roadstern om man ser vs boxster och slk. |
|
|
Jag tycket inte att det stämmer om dålig Z4 försäljning. står det verkligen så i den tyska texten? Enligt vad jag läste i DI så var försäljning av Z4 en av bidragande orsaker till att BMW gick så bra första halvåret. I UK är det ju fortfarande lång kö för Z4 sugna och spekulanter köper Z4 för att sälja dyrare på gatan. Jag tror fortfarande inte på att vi någonsin kommer att få skåda en Z4M och det baserar jag på BMW chefens uttalanden på Parismässan. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Vi kommer att få se en Z4 M efter vad jag har hört;) | |
|
acey, Kan inte annat än hålla med :) Z4:n säljer inte lika bra som BMW förväntade. Ekonomi och väder har ju inte hjälpt försäljningen. Nu kommer ju nya motorer som ska attrahera gamla Z3-ägare.... -M-fantaster (V8 eller nuvarande M) -Gråhåriga damer och hårfrisörer (4 cyl). Majoriteten av Z3-ägare, eller ? *he,he* :) -Övriga (nya 3.0 L 258 hk) |
|
|
Matrox: vad är din källa? Håll med om att auto-bild är kanske inte världens bästa källa? Tycker man så då tycker man oxå att Expressen är en bra källa eller News of the World... BMW har hittils envist förnekat alla rykten om M varianten på Z4. Fast jag håller med er grabbar: det behövs: men jag tror inte den kommer. Inte 2005 i alla fall och inte heller M3/4 kommer då heller.snarare 2006-7 när nyhetsbehag över nya 3-serien har lagd sig. kolla bara på vad nya M5 fick för utrymme i tidningar precis som nyhetensbehag efter 5 serien verkade lägga ner sig. Inte släpper BMW två eller tre såna bomber samtidigt. Då försvinner marknadsföringsvärde av det. eller? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hobbe Z4: Tror inte vädret har spelat in, i södra europa så var det för någon dag sedan 20 grader. Även övriga mellaneuropa har haft en helt ok sommar. BMWs resultat påverkas nog inte dirket utav Sveriges andel utav sålda Z4or. Ekonomin är starkare än på länge. Modellen funkar helt enkelt inte. Är det designen? Att de många alternativ till Z4an har plåttak? Svårt att säga. M versionen är en marginalbil när det gäller volym. Förmodligen kommer försäljningen igång i takt med billigare 4-cylindriga alternativ dyker upp. |
|
|
Acey, Med ekonomi räknar jag inte någon lokal ankdamm som Sverige. Bilförsäljningen har varit sviktande, framför allt i USA de senaste åren. Det som har inverkat negativt mot Z4:n är att BMW valde att köra Z4:n (och 7-serien) som pilot för BMW:s nya designspråk. Z4:n fick alltså ta emot mycket stryk. Det hade varit lättare om 1/3/6-serien hade kommit först och banat väg. Det tar ju tid för personer att vänja sig vid förändringar... Angående plåttak, ingen äkta Roadster har plåttak ;) |
|
|
Hobbe: det är väl inget revolutionerande med Z4 and designspråk. Inte i jämförelse med 7 serien. Men det acey säger är helt rätt. M skulle stå för marginal del av Z4 försäljning. därför har M model ingen annan uppgift än att skapa uppmärksamhet runt z4. och för att göra det så får det inte finnas några andra som stjäl uppmärksamheten. Med officelt för-annonserade M6, M2, M3 och M4 känns det att det för tillfället inte finns utrymme i PR planen för att lansera Z4M vilket oxå stämmer de officella BMW uttalanden... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.