AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
18.662

Z4M kommer våren 2005

Sida 5 av 12
oj, har jag missat när Caspar dissade E24 och E9??? E24 var min dröm bil när jag var i tonåren. en annan dröm gick i uppfyllelse när jag med 4 andra köpte en 15år gammal E9 precis efter jag tog körkortet.

Nej du Caspar: E3, E9, E24 är dem coolaste bilar som gjordes på den sidan om atlanten på den tiden ( superbialr undantagna)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Lite fler rykten...

Senaste numret av AutoCar:
Länk
310 hk är mer än nog i en "Golfklassare" som 1-serien, men jag tycker ändå det lät lite med tanke på att det inte blir ett så stort steg mellan 130i (~250 hk) och M1 i så fall.

Och då kommande ärkerivalen S3 som kommer 2006 kommer att få V6-Biturbo på ca 330 hk så kommer nog inte BMW att nöja sig med 310...

Men hoppas att de gör det ändå. Hk-kriget är så larvigt att man svimmar. Det räcker väl om en ny bil har massor av hästar, den måste ju inte nödvändigtvis ha flest hästar av alla jämförbara bilar!

Mvh.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Låter verkligen intresant! För jag vart sorgsen då jag hörde att de raka sexorna skulel bort ifårn 3-seriens M3... Så tummarna upp för en M version av 1-serien med ca 300 hk..

chrile: Jag hoppas de skärsper sig och inser hur fjantigt det är! det räcekr gott och väl med de hk som finns idag! Bättre att satsa pengarna på viktebesparande åtgärder och bygga lättvikselektronik osv... Det ser jag som roligare!

en z4m i kolfiber skulle inte sitta fel :) (man kan ju alltid drömma )
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jerry: med nya M3 motorn och ett riktigt bra chassi.. Jo tack!!

Chrille: Tom jag som helst vill trycka in 600-700hk i Z'an håller med att hk-kriget börjar urarta. Utan elektroniken blir ju bilarna näst intill okörbara för den som inte är van från bana...

Stäng av anti-alltihopa på en M5 med 500+hk/nm och låt svärmor ratta den... Arvet kommer fort...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
M5 och M6 är långt ifrån västingar i sin klass. jag tror inte BMW är intresserade av att vara värst när det gäller bhp. En BMW kommer ALDRIG att kunna slås mot Ferrari och Lamborghini i den klassen, det är snarare en markering i kanten. Så receptet är inte att trycka in många hästar under huven utan att lansera M modeller som hjälper att sälja dem vanliga volymbilarna. M6 är nog flaggskeppet idag och det är den som kommer att ha all uppmärksamhet dem närmaste 8-10 månaderna. Sedan kommer en M3 att ta över PR jippot. M1 och Z4M är inte intressanta utifrån PR synpunkten enligt min mening. Dem kan inte dra igång försäljningen av 316 eller 320 så varför lägga krut på dem?
Så återigen: JAG LOVAR att äta upp min hat om en z4 kommer som M...

ja såg på bmwnews att z4 skulle komma med en my m3 motor på ca 400hk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Black Z3,

Vill du ha ketchup eller senap på hatten ?

Vi får se vad det lider. Det går ju alltid att leka med kompressor eller turbo ;)
Som jag förstått det så säljer Z4 ganska trögt. Skulle vara underligt om det inte kom en M-version som "dragplåster" för att få lite ljus på modellen.

Fyraliters V8:an på 400 hk kan ju behövas som en liten statushöjare när Z4 2,0i med 150 hk kommer under 2006...

Mvh.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Z4M har väl samma existensberättigande som M roadstern hade..... Och just därför tror jag att Bmw kommer att lansera en ny M roadster. När de släppte M roadstern var det lite som en gimmick, en bil som egentligen var helt vansinnig, och de räknade inte med att den skulle utgöra mer än 5% av den totala z3-försäljningen. Hur det blev med den saken vet jag inte riktigt, men helt klart så är det för att det är en helt vansinnig ide som bilen är så lockande.....
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Beppo,
Helt korrekt !

Skulle vi tänka logiskt när det gäller bilar så skulle vi alla åka kommunalt :(
var det år 2002 eller 2003 z4 kom...i alla fall så var det ett tag sen så om en m skulel komma ´borde den vara mycket speciell..den kommer inte hinna sälja så jätte många exemplar vilket gör den unik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jerry: 2002 kom Z4, januari i staterna och april i Europa (källa BMW ETK). En Z4 med 400hk är MYCKET speciell!! De Hartge & RacingDynamics modeller som har dessa effekter kostar i runda slängar 1 mille. (€108K resp €68K+bil).

Hobbe: Helt rätt, skulle vi tänka logiskt skulle vi inte ha några bilar. Kanske inte åka kommunalt men iallfall taxi (man får MÅNGA taxiresor för 10K/mån).

BlackZ3: Vi får kanske använda det som argument hos BMW AG att om de gör en Z4M så får vi alla se dig tugga filthatt!!

BlackZ3 (igen): M5 & M6 kanske inte skall jämföras med Ferrari & Lamborghini, rena sportvagnar mot moddade familjebilar?! M6 kan väl tampas med 911'an eftersom de ser likadana ut och M5's konkurrenter torde vara S6 (om det kommer någon) och E55AMG. BMW är värst i den kategorin, men jag tycker faktiskt att effekten är löjlig... Förutom det faktum att det ger möjlighet att skruva in en 507hk V10 i Z3M'en en dag.. :-)

/Caspar
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Z4 började förtillverkas tidigt 2002, men jag vill minnas att den inte hade premiär i USA förrän på hösten det året, och till Europa kom den först våren 2003.
Btw, 10kkr/mån på bilarna? :O Det är fyra månadslöner för mig, ffs! :D

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Masten har rätt i att Z4án kom till Europa våren 2003.

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Off-Topic totalt!!!

Masten: Jag tror att 10K/mån är för snällt.. Värdeminskning på 530 torde ligga kring 50-60K/år om man räknar med att ha den tills nästa 5-serie kommer... Z'an 20K per år i värdeminskning på 10-års bas.. skatt = 9K/år... försäkring = 18K/år totalt närmare 110K/år utan att ha kört en meter...

Bensin drar iväg en 30K/år, service på Z'an 5K/år, däck 10-15K/år.. och sedan allt bling... Jag har satt en egen gräns för blinget på 100K/år...

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten/Maria: Säkert korrekt som Ni skriver, men USA-bilar har tillverkningsdatum från 2002/1 och Europabilar 2002/04 enligt ETK. Det finns iallafall reservdelar till dessa...

Vilket som, så är det verkligen hög tid för en Z4M. Om det skulle bli så, med 400hk motorn, så blir det nog köp för min del...

/Caspar
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Jag skulle tro att det är förseriebilar, Z3 började t.ex. tillverkas i december 1994 enligt ETK!

Din kalkyl skulle nog se ännu mer intressant ut med en eventuell Z4M i bilparken :D Från det ena till det andra så har jag förresten en julklapp (eller snarare två!) till dig som jag tänkte komma förbi med nu i veckan.

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Julklappar!! Vad kul!! Jag har en till Dig också!!

Z3-94 vore ju ballt...

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.