AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
18.672

Z4M kommer våren 2005

Sida 2 av 12
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe mfl: Eftersom det mest bara är spekulationer.. Jag tror att om det kommer en Z4M så blir det med gamla motorn under nästa år. Sedan kan jag tänka mig att det kommer en uppgradering till nya M3 motorn precis som det hände med Z3, kanske då också i nedtrimmad variant med någon dålig ursäkt för att dölja marknadsknepet att M3 skall vara snabbare..

Skulle BMW vänta till 2007 som någon föreslog vore de ju galna, 2007 är modellen 5 år gammal och redan i princip död.

Läste för något år sedan att Z4 hade slagit alla försäljningsrekord för Roadsters redan efter mindre än ett års produktion och att man på 1 år tillverkat/sålt lika många ex som Z3 gjorde på typ de 3 första åren... Kommer dock inte ihåg referensen..

Nåja, vi får hoppas... tills vidare går det faktiskt att köpa splitt nya Z8 fortfarande i andra länder..

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,

Glöm Z8:n, vi vet alla att du suktar efter en Z4 innerst inne ;)

Jag tror också att det blir "överblivna" M3-motorer (343 hk) i en potentiell Z4M.

...men visst hade det varit grymt med en V8 på 400 hk kommande vår. Caspar hade blivit helknäckt om en sådan glidit upp bredvid hans Z3M Bling vid ett rödljus :D
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bilförsäljningen ner, men BMW gör rekordår. Jag tror inte ekonomin spelar speciellt stor roll när det gäller bilar så som Z4. Detta är bilar som säljs ungefär lika många av oavsett om det är bra eller dåliga tider.

Frågan är varför BMW förnekar att en Z4M är på gång? En annan sak som tyder på en Z4M inte är speciellt nära är att det under det senaste året kommit färre spionbilder. Alla bilder som finns på något som liknar en Z4M (som lika gärna kan vara en hartge eller annan förädlarfirmasbil) är över ett år gamla nu. Jag hoppas mer på en coupé som ett svar på Boxster Coupé som kommer bli en kanonbil. Jag tror personligen att BMW kommer nöja sig med att pressa ner nya sexan valvetronicsexan i Z4an.
tycker ni att det finns någon PR värde i att låta en s54 från CSLen sitta i en Z4 ? nää .

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
acey,

Jag har sett en "fake:ad" bild på en BMW Z4 Coupe. Grymt snygg !
Det är kanske lite väl optimistiskt att hoppas på att Z4M, Z4 Coupe, och Z4M Coupe kommer...

Om det finns några gamla M5 V8:or över så ser jag hellre denna motor än nuvarande M3:ans i Z4:n ;)
Z3c4ever: Jag har väl aldrig hävdat att auto-bild är min källa??;)
Matrox MGA: det är därför jag skrev: "vad är din källa?" eftersom just Autobild som Hobbe citerar kan inte anses vara seriös källa och jag antog att du hade annan källa...

Hobbe, håller med helt. Det är tak en Z4 behöver :-)
Och M5 åttan: efterson det är samma motor i Z8 som i M5 så är för övrigt detta en beprövad koncept i en roadster. men inte så sannolikt igen pga av PR värde. det skulle inte gynna BMW att sätta in gammal technologi i moderna bilar. då skule man agera mot sin slogan att man leder utvecklingen och inte följer den.

____

dem borde kanske uppgradera m3-motorn om den nu kommer i z4m..10-20hk hade inte vart fel
Här i London hittar man en Z4:a på snart varje gathörn. Relativt vanlig, men samtidigt är en 996:a det med här. Acey lägger fram bra argument, och jag tror inte heller att MZ€ kommer generera någon ökad fsg av de andra motoralternativen. Kan däremot säkerligen dra till sig en hel del presumptiva Boxster eller 911- kunder, och kanske är det bekräftelse på den nya boxsterns siffror och coupé- modellen som gör att man svarar med en M ifrån Bayern..

On den kommer är det bara att tacka och ta emot däremot..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Läste precis artikeln och det handlar ju mer om en spekulation ifrån tidningens sida, inte i närheten av ett beslut ifrån BMW:s. Talar man om så generella saker som om det överhuvudtaget lönar sig, ligger det not tyvärr inte mer tyngd i argumenten än det brukar göra i Se & Hör..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
är det någon som vet exakta uppgifter
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
bmw jerry,

Prata med BMW AG....
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
mbolo: just i England gick försäljningen lavinartad. konstigt med tanke på konstant regn där. Men jag har läst at pga hög pundvärde har man satsat mer resurser på tillverkning av vänsterstyrda bilar än vanligt samt att man har prioriterat UK mot t.ex sydafrika i leveranser. Trotts det är leveranstiden på en Z4 runt 8-10 månader och köerna bara växer. britter är tokiga i cabbar och Z4 faller dem i smaken.
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Caspar: bra tänkt: det är en z8 du ska ha! man ska ha det bästa eller skita i det :-)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe: "..men visst hade det varit grymt med en V8 på 400 hk kommande vår. Caspar hade blivit helknäckt om en sådan glidit upp bredvid hans Z3M Bling vid ett rödljus :D".

Den dagen en Z4 med 400hk presenteras garanterar jag att jag har 500+ hk i Z3'an så det är lugnt. Jag kör ifrån den lätt och hör inte V8'an tack var 2000W stereo!! :-)

Black Z3: Jo den finns med i tankarna om Z3'an blir banbil.. :-)

/Caspar
Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Caspar,
Du lär behöva 500 hk för att få din Z3 traktor att röra sig med flera hundra kilo hifi och bling-utrustning fastskruvat ...
Caspar: du såg väl att estorilmongo säljer ut sin kompressor kit här på börsen. är inte det nåt för dig?

Hobbe: hans lysdioder i trösklarna har samma effeklt som lustgas :-)

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hobbe: Lättviktsstereo!! Lådorna blir i kol- eller glasfiber. Bilen kommer att vara lättare än orginal när jag är klar. Byter också trösklar och flyglar till kolfiber i vinter liksom stol till 7(!!!)kg tung Sparco.. Ev ett lättviktsbatteri.

Dessutom, lyssna på Z3c.. Jag kanske sätter in neonet i bilen igen!! minst 100hk ger de.

Z3c: Jag har givetvis redan tagit kontakt med Kimmen efter Ditt inlägg sist. Tyvärr såldes hela bilen med kompressor-kit i fredags.. :-(

/Caspar
Länk
har bilen hamnat i värdiga händer? nån här kanske rent av? fick han vad han ville? vad är hans nästa projekt? oj många frågor...

____

även om z4m inte komemr så går det väl lätt o fixa lika bra prestanda på en z4 3.0 som en z3m....en kompressor skulle göra susen...vilke är lättast av bilarna förresten z3 eller z4?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.