AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
18.668

Z4M kommer våren 2005

Sida 12 av 12
7-växlad? Börjar bli dags med splittlådor även på personbilar nu med andra ord. =)
Den 7-växlade lådan är en sekventiell låda (SMG) där växlarna ligger rakt efter varandra. Man tippar spaken bakåt/framåt för upp/ned växling. Lådan kan även växlas med tangenter i ratten samt växlas automatiskt.

7 växlar i en vanlig "H"-låda skulle bli lite jobbigt är jag rädd!!! ;)

//Chrille
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Snart är det september och Frankfurtmässa ;)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z4M är här !!!!!!
Såg ett tidigare inlägg som undrar var alla Z3M roadster ägare finns och att dem inte kör på banor m.m.

Visst jag kör på flera ban träffar med min, MEN!!!
Jag får inte längre pga diverse bestämmelser från BMW Klubben, finns det andra klubbar eller liknande som är mer roadster vänliga?

Intressanta inlägg f.ö. ang Z4M... Ville även på peka ytterligare ett resonemang som togs upp tidigare.

Att "nya Z3M med 325hk motorn var strypt bara för att inte spöa M3:an (Kassa kon)" stämmer inte riktigt...
Gamla Z3M på 321 hk spöade redan M3 på superstage och på bana.
Det fanns ett test gjort från BilSport som hade ett repotage från en s.k. SuperStage mellan en Z3M Coupé (321 hk) och M3 E46 (343 hk). Enligt dem så hade inte M3:an en chans och dåliga ryktet om Z3M väghållning var ifrågasatta där för den gick helt enkelt bättre en M3:an trots dess effekt övertag och bättre chassi m.m.

Man kanske borde ha skapat en egen diskussion kring detta
Z3M vs M3 ;)
jag tror att det skulle väcka en del sömniga läsare :)

//Rob

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Robertg71: Jag antar att det är en roadster du har? Isf får du numera köra på BMW Sport Clubs evenemang under förutsättning att du har BMW original störtbågar samt BMW original hardtop.

/Masten
I know :( men jag har inte hardtop... kostar 20000:- om man ens kan få tag på't :(

eller 28000:- för BMWäs M hardtop.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Senaste infon:

Ingen Z4M presenteras på Frankfurtmässan i september utan först i Detroit senare i år. :(
hobbe z4: vart har du fått den informationen ifrån.....när är detroit mässan
Detroit brukar väl vara i januari? Jag har också hört att Z4M låter vänta lite på sig. Däremot visas Z4 Coupé i Frankfurt, som konceptbil skulle jag tro eftersom inga officiella bilder släppts ännu. Z4C börjar säljas hösten -06 enligt BMW själva.

//Chrille
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
bmw jerry,
Informationen kommer från München ;)

bmw chrille,
Det är möjligt att Detroitmässan är först i januari. Jag har inte koll på datumet.
I Frankfurt kommer endast Z4:ns face-lift att visas upp.
Inte mycket till face-lift som tur var !
vad ska bmw mer visa upp?....hur ser faceliften ut?
Hobbe Z4:

Ok, då verkar Z4 Coupé ha blivit uppskjuten. Kanske även den visas i Detroit i januari?

bmw_jerry:

Så vitt jag förstått saken rätt så kommer förändringarna på faceliften bli ganska måttliga. Ny färgsättning (rött/vitt) i bakljusen, ny "inre" design på strålkastarna fram, nya stötfångare och nya motorer. Eftermonterbart (det optiska) med andra ord...

//Chrille
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Kul att läsa igenom en gammal "gissa-rita-spring"tråd ; )
kul att se vad folk egenligen trodde och tänkte om den kommande modellen.. det visade sej attm ånga hade fel
nu i efterhand kan man fråga sig vad ny tycker om z4m ... jag måste säga att ja faktist vart lite besviken.. hade nog för höga förväntningar på den
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jag är inte besviken på Z4Mc designmässigt, däremot tycker jag att Z4M blev lite för slätstruken (jmf Z3 1.8 med Z3M).

Tycärr säljs den ju fortfarande med för lite effekt för att det ska bli intressant också, när ska V8:an hitta ner???
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Om V8:an hittar ned under huven så kan det nog bli aktuellt med en Z4 igen...kanske ;)

Nu verkar en M-version av 1-serie coupé dock lite mer intressant för mig.
En krympt och nedbantad M3:a. Äntligen !

BMW Club Schweden-BMW SportClub
a en 135:a lockar .... dock så kan ja fortfarande inte släppa z4 m roadster.. e så speciell på nåt sätt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.