AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
18.675

Z4M kommer våren 2005

Sida 11 av 12
Ville bara påminna Black Z3 om en kommentar som kanske är värd att lägga på minnet för oss andra.. ;)

Black Z3:
"Så återigen: JAG LOVAR att äta upp min hat om en z4 kommer som M.."

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
theprophet är nu min berömda VIP julkortslista !

"Futuristiskt vacker" var de magiska orden ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
theprophet: Håller med om att en rak sexa känns mer BMW, fast det går att få ut ett härligt ljud ur en 8'a också. Tyvärr har jag inte ljudet inspelat, men svågerns brors Marcos Mantula som han petade in en smallblock V8, dubbelturbo och raka rör ger mig fortfarande glädjerysningar av bara minnet. Turbo gör under med motorljudet och man släpper ut det, lät som en rapp 12'a. :-)

Kommer det en Z4M så skall det givetvis vara en paddelväxel, det är en modern bil. Rödljusracen blir kanske tråkigare, mest plånbok vinner, men det är ju inte främst det vi här eftersöker utan glädjen i en tight bana. På Challenge i höstas skulle jag gett mycket för en SMG låda i Z3'an, det är nog tävlingsinstinkten i mig som tar över då.

Vi får hålla tummarna för en Z4M, förhoppningsvis med 400+ hk. Jag önskar fortfarande en megastark motor i en ev Z4M, kan inte få nog effekt. Skulle jag få som jag ville så skulle jag ratta den Z3'an som har en F1 motor och ställbar effekt upp till 1400hk. Antagligen SVÅR intill OMÖJLIG att hantera, men att spinna hela Mantorpsrakan... Mums!!

Mbolo: S65 och M5 är väl knappast jämförbara.. S klasse är en STOR bil. Sedan kan jag hålla med om att det är lite vansinne över den då 99% de som faktiskt köper den kommer inte ens använda 200hk.. MB gör en del läckra bilar, men de kostar allihopa över millen.. :-(

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ps. Kommer det en Z4M så är jag övertygad om att en sådan landar på min parkering förr eller senare. Ds.

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Caspar: Tänker du bjuda Hobbe på fika? =0)

Z MMM Coupe
I senaste Teknikens Värld finns spionbilder på en i princip omaskerad M3 E90 (lackerad i superläckra Sepang Bronze-lacken från M5/M6). I artikeln står att bilen med största sannolikhet får 5-liters V8 på 400 hk och sjuväxlad SMG3-låda.

Förmodligen får Z4M samma drivlina -superläckert i så fall!

Mvh.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Caspar: Betvivlar inte att en V8:a kan låta riktigt sprotigt och rak 6:a aktigt.. Ta bara Ferraris V8or, det är ståpäls sång! Fast där slutar det med i min värld.. M5 E39:ans V8:a är lite tandlös, i ljud, men säkert en maffig motor då den har fin prestanda! Sen så ahr de flesta turbobilar ett lite annat ljud, som inte riktigt tilltalar mig generelt. Ett motorljud som verklgien tilltalar mig är CSL:en och den nya BMW V10:an och Carrera GT:s Monster V10:a med =). Fast sen när det kommer till mer standard orienterade motorer så har BMW:s raka sexor något som jag hitils inte upplevt någon annan motor att ha. Ett underbart motorljud, som med ett öppet filter gör att iaf jag får gåshud och rejsing känsla på gott och ont :). Sen kan jag hålla med om att en rapp V12:a är go =) och då har man lyckats med en turbo maskin!

"theprophet är nu min berömda VIP julkortslista !

"Futuristiskt vacker" var de magiska orden ;)"

hehe nu skulle jag velat ha den där dansande bananen som finns på rejsas forum ;). Tycker bmw har varit väldigt vågade med sin nya design, men gentemot alla andra nu så förefaller de hypermoderna! Så för mig så har de verklgien lyckats.

Chrille: och som det verkade i den tyska artuikeln, här i tråden, skulle det "bara" bli en en direkt förkortning utav den nya V10:an med 2 cyindrar och få 415hk! Så den motor har klar potential, nya M3 och förhoppningsviss samma V8:a i Z4m skulle bli toppen! Jag ser hellre en Z4M än en M3 cab. M3:an har aldrig gjorts sig bra i cab, högst personlig åsikt. Bilar som saknar tak skall designas för det ifrån grunden, annars ser det bara knepigt ut!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Anders: Hobbe är alltid välkommen på en fika! Trots att jag inte får hans berömda julkort... .-(

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
"Jag ser hellre en Z4M än en M3 cab. M3:an har aldrig gjorts sig bra i cab, högst personlig åsikt. Bilar som saknar tak skall designas för det ifrån grunden, annars ser det bara knepigt ut!"

Kunde inte ha skrivit det bättre själv.. en 4-sitsig cab är bara en kompromiss, funkar kanske som familjeflärdsbil men inte mycket mer.

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
"Kunde inte ha skrivit det bättre själv.. en 4-sitsig cab är bara en kompromiss, funkar kanske som familjeflärdsbil men inte mycket mer."

Det är helt sant det med! cabbar blir för utdragna med 4 stolar i. Samma sak med Couper nästan.. varför ha baksäte? Det är ju ändå en livsstil bil och inte nått direkt färdmedel ändå! Tidigare förstod jag att M3 E36 kom med cab, då hade de ju inte någon roadster väl? Tror även att Z4:a skulle sälja mer om 3serien inte skulle få någon cab, likväl med 1serien(som i sig inte ser bra alsl ut i cab, tänker på prototypen som visades förr 1-2 år sedan). coupe ja.. men inte någe mera. Samtidigt så kan coupen sannerligen skippas på Z4m än om Z3 Coupe var en udda och rolig bil. Så anser jag iaf.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Njae... E36 M3 kom -95, året innan Z3 presenterades och 2 år innan Z3M, dessutom fanns sedan tidigare Z1'an (89-91), så visst har det funnits Roadsters iallafall nära E36 M3'an i tiden..

Det är dock marknaden (vi Zätafreaks är inte som vanligt folk) som styr och MÅNGA köper M3 Cab, riktigt vanlig bil i stan. Man får ju plats med brudarna i baksätet på väg ut till Värmdö golfklubb för fredagsparty... typ... Ett till användningsområde alltså, raggarbil.

Jag skulle nog aldrig köpa en, inte min tanke på bil men, måste man ha en familjebil och bara har råd med en bil, så visst det är väl en kompromiss som funkar..

/Caspar

Z-träff 1 maj Länk
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Min information säger M5 V10 minus två cylindrar och "drygt" 400 hk kombinerat med sjuväxlad SMG3 eller sexväxlad manuell låda, och släpp tidigast hösten -06, senast våren -07. Har ej hört något konkret om en Z4 M (än).

Någon annan här som redan lagt en förhandsbeställning på E90 M3?
Caspar, The prophet: om man resonerar så om 4 sittsiga Cabar så kan man då dra det ännu längre: den enda Cab utan kompromiss heter BMW-Williams F105..hehe

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Caspar: F-105 är väl ändå då en roadster eftersom den inte har någon cab väl? eller tänker jag fel nu?

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Nya fräscha spionbilder från Hans G.Lehmann (känd figur).

Länk

Nu råkar det även vara samma bil (regnummer) som på bilden jag fick från en person som jobbar i en känd byggnad i München ;)

Jäklar Hobbe,
du slog mig med en dag! Jag som trodde jag hittat något unikt! Ser inte dumt ut i alla fall och jag håller verkligen tummarna..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Give me!

//Chrille
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Vore trevligt om de stoppar i den raka sexan ifårn M3! Den vill jag helst se i Z4:an iaf!

Den härligt mullrande 4,9-liters V8:an från E90 M3 skulle vara ännu läckrare! Men kanske blir för framtung??

//Chrille
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jag har alltid haft svårt för V8:or.!. Och utav att döma av de filmer jag sett utav tex M5 E39 och M3 E46 så är sexn klart mkt porrigare i min värld! Men Samtidigt så kan ju nya V8:an överbevisa mig om det är mera åt ferrari hållet än M5 och "jänke" hållet. Fast det beror ju på då nya V10:an låter ju helt monstruöst så det finns ju potential, men samtidigt känns det spontant mera rätt med en högvarvigt morrande och ylande sexa än en 8:a i Z:an. Samtidigt så kommer i sånna fall Z4M måsta släppas samtidigt som nya M3:an om den får en V8a: och det är kanske även tanken... den som lever får väl se =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.