AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.391

Information om 840/850

Sida 2 av 2
stimpenbmw
Håkan J. Bmw matte har ju skrivit en länk i sitt meddelande till bilen han menar.
Den är ju Tabagoblå och ser ju jävligt snygg ut på bilden!
Titta dig inte blind på miltalen. Är bilen servad som den skall och omskött så e det inga problem.
Jag skall t.ex. ner i tyskland nu i början på nästa vecka och hämta en 95a 5 serien som gått 13000mil.
Visst 8 serien brukar ju oftast ha rullat mindre än andra bmw modeller men ändå. Men räkna ej bort en bil bara för den gått över 10k mil.
Jag skulle personligen satsa på den bilen bmw matte länkar till. Den blåe färgen e skitmycket snyggare än den röda.
Men som sagt när det gäller sådant så skiljer ju smaken från pers till pers.
Och som sagt köp 840n för som flera sagt innan så börjar v12an i 850 strula ja då kan det bli dyrt.
Varför den kan strula kan jag också berätta för dig lite enkelt om du e intresserad.
Jo det är så att den har 2 tändsystem, annars brukar en bil ha ett tändsystem. Ett till varje motor halva. Dvs nu har vi två system som kan klydda. Och sedan har den ngn databox som skall syncronisera dessa två motorhalvor.
Och det vanligaste felet vad jag förstått är att det är den här synkroniseringen som kan börja klydda.
Se denna länk:
Länk
(Min gamla bil, jag sålde den till en som lovade att vårda den ömt)
Den är Tobagoblå med blå/svart läder, grymt fin i superskick, men helt fel bil om du vill vara anonym - DEN SYNS !!

===========
V8-power
Håkan J
Hej bmw-matte och stimpenbmw!

Ok nu har jag sett din bil matte. Den ser verkligen snygg ut och som jag tänkt mig. Har den bicolor läder eller helt i svart? Du får gärna berätta mer om den. Om jag går vidare kanske jag kan kontakta dig vid sidan om detta forum? Om jag skulle köpa din gamla bil blir jag väl tvungen att sköta den lika ömt :-)

Ok, jag ska vara lite mindre krävande med milen då. Men 14000 mil lät mycket. Och jag har sett på några att sajter att man rekommenderar att söka bil med lågt miltal. Men det är klart att det viktigaste är kanske hur den är servad/vårdad och körd. Tack för informationen om vad det var med motorn i 850 som strulade ofta. Jag antar att det beror på att de har tolv cylindrar, att de delar upp motor tändningsmässigt i två delar med sex cylindrar i varje motorpaket. Men om jag förstår det rätt så använder man inte samma dubbla tändningssystem på 840:ans motor eftersom den endast har åtta cylindrar?

Ja, färger är verkligen en fråga om smak. Där finns inga fel. Men jag är ändå nyfiken på att höra vad ni tycker om olika färger när det gäller snygghet och intryck.

Persoligen tycker jag den mörkblå metallic är både snygg och ganska elegant. Diskret elegans även om den samtidigt syns ändå?. Den mörkgrå är verkligen diskretare inte lika vacker/snygg. Den svarta är snyggare än de mörkgrå och ganska stilren. Ett klart alternativ. Men kanske ändå inte lika vacker som den blå? Silver är diskret och elegant på många bilar, men det har blivit så otroligt "vanligt" här i Stockholm så det känns lite tuffare att "våga" gå före och välja en bil med färg, men ändå diskret och snygg.

Jaja, så är det när man är superanalytiker. Varenda sak ska analyseras ner i minsta detalj. Men processen har en njutning i sig. En sådan här bil köper man ju inte med förnuftet utan med känslan.

Håkan
Håkan
Den Tobagoblå har sk. bicolour läder, blått på sittytan och svart på sidorna, blå matta, blått läder på dörrsidor, svart instrumentpanel samt träpaneler.
Jäkligt snyggt, helt felfritt i höstas iallafall.

===========
V8-power
stimpenbmw
håkan j. 8an i 840 har ej dubbelt tändsystem som 12an i 850.
Du undrade om färger. När jag kollar bil vill jag helst ha svart metallic och svart skinn.
Efter svart kommer mörkblå.
Efter svart skinn kommer grått, beige etc skinn.
Men kombinationen blått-svart i inredningen på den bilen låter väldigt snyggt. Fast jag skulle föredragit helt svart klädsel.
Gillar ej klara färger som rött etc.
Hatar vitt, gult och grönt.
Men som sagt det finns säkert många som gillar dess färger... det ser man ju ute på gatorna.
tc-200sx
En annan info-site.

www.e31.net

Någon som vet skillnaden i försäkring mellan 850 & 840?

soppa-förbruk. mellan dessa är väl ändå marginell.

/T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.