AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.587

Måste man ha reg-skylt när bieln står still?

Sida 2 av 2
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Hubbe325 ; självklart :-)

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
så mkt ja betalar i skatt å allt vad det heter kan ja gott dumpa en bil eller 2 nåt ska ja ha för pengarna
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Svårt att veta om "jimbooo" skämtar, hoppas verkligen det...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Hahahaha trodde folk hadde koll på saker här..men iaf!!!
Jag frågade polisen om detta, men dom gick iväg o snorta i sig "NÅTT"...frågade sedan en lapplisa...hon sade: Ifall bilen rullar så måste skylltarna va på...d finns ingen lag på att bilen ska ha skylltar när den står stilla oavsett på privat som allmän mark...men ifall du parkerar olovligt o borde få böter men d finns inga skyltar så kollar dom chassinummret o ifall dom inte får tag på d så blir d polissak...bogsering därefter...

Förstått?! *bitchslap*

Annons i tidning i Kairo:
"Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn"
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
En fråga: Varför ska man inte ha någon nr plåt ? en iaf! inför lack eller dyligt men går ju lägga en vid rutan!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
"så mkt ja betalar i skatt å allt vad det heter kan ja gott dumpa en bil eller 2 nåt ska ja ha för pengarna "

Kan ju bara dra den gamla slitna "tänk om vi alla resonerade så" !
Och vad är då nästa steg ? legalisera svartjobb , börja stjäla sin bensin , osv. osv... "Nått ska man ju ha för pengarna"....................................................................................................

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
jimboo: det är nog dags att inse att inte ngn här tycker att det är ok att dumpa bilar, varför inte ta sitt ansvar och rulla iväg skiten till skroten? Så vi andra som inte dumpar bilar får inget för våra skattekronor då eller? Kan hålla med om att det känns som om de flesta pengarna hamnar på lite märkliga ställen, men det blir ju knappast bättre av att ställa ifrån sig bilarna i skogen...

/Christofer
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
jimboo,

du verkar vara ett riktigt riksmongo som sitter och skryter om hur duktig du är som dumpar dina skrotbilar när dom gjort sitt. Helt otroligt...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Känner ni inte igen ett troll när det visar sig? ;o))

Vågar sätta en krona på att jimboo, har rätt kul åt alla sura kommentarer....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
lethal_kim: *bitchslap* tillbaka, "lapplisor" bestämmer inte vilka lagar och regler som gäller i Sverige...

Jeppe

Philly
hahaha!

BMW 4 life
johan B for president /riksmongot
Ras.mus
Har ni inte sett reklamen för försäkringskassan?

"gör jag så här så, AJ... Så nu ska jag sjukskriva mig. Rätt ska va rätt"

Jimbooo inte bara skämtar, han har snott skämtet från tv...

:-)
nej då ja skämtar inte, och ja ni får dumpa bilar i skogen för mig med, ta er del av kakan.
Nu börjar jag bli lite smått pisst på vad ska jag säga...så att mitt inlägg tas bort pga personangrepp...tycker d e konstigt (ni vet vad jag egentligen vill säga) iaf så skriver jag min respons till
Jesperado: *gunslap* Nej "lapplisor" bestämmer inte vilka lagar o regler som gäller, men dom vet iaf lite mer än dom flesta och förmodligen mycket mer än alla(?) om lagar o regler gällande p-böter o allt däromkring....
PS ta inte bort detta inlägg...d e inte personangrepp ;)

Ras.mus
Finns ETT sätt att ta reda på det... Parkera din bil olagligt, plocka bort skyltarna och vänta sen en vecka...

Fast man kan ju iofs göra det med sin bil, se till att dölja chassinumret, ringa parkeringsbolaget och säga till dem att komma och kolla.. Sen kan man "smyga i buskarna" och se vad som händer. Skulle det blir skarpt läge (bogsering) kan man ju bara stega fram och köra därifrån. Dom kan ju inte direkt hindra dig väl? Så länge det inte är en polis som står där vill säga...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
så här kan det gå Länk enligt artikel i DN

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Även mina inlägg blir borttagna, jag väljer därför att avsluta min medverkan i tråden...

Jeppe

Hehehe taskigt....tycker d e synd att man inte får säga d man vill med en lite mer bestämmd ton..(va inte ens d)

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
vad händer om man har sina röda export skyltar (som har gått ut) när bilen står på en parkering utan att betala/alt. felparkerad? är skylten fortfarande kopplad till bilen via någon databas eller räknas den som om man inte hade någon skylt alls??? går det verkligen att läsa av chassinr utan att öppna motorhuven?

/martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.