|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nå, måste man ha en nummerplåt på bilen då den står still? antagligen måste man väl det, men jag tänkte ändå kolla. Om detta har varit uppe tidigare ber jag om ursät, men jag har inte hittat något då jag sökt. | |
|
Förutsatt att den inte står på privat mark ska den vara skyltad... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Men vad händer om den står utan skyltar då? Då vet ju ingen vems den är. Hur bötfäller man då? /A |
|
|
Polisen kontrollerar ganska lätt vems den är med hjälp av chassinumret... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe! Tror du verkligen polisen bryter upp en bil som står parkerad utan skyltar? Visst kan de om de vill, men det skall nog mkt till för att de gör det!? /A |
|
|
Troligen bogserar de bort bilen om den inte har några skyltar. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sigdarve: Inte alls, står bilen utan skyltar blir den genast mål för utredning. Första steget i utredningen är att identifiera bilen. Kan bilen identifieras på plats och inget brottsligt föreligger bötfälls ägaren och åläggs skruva på skyltarna. Kan bilen inte identifieras på platsen forslas den bort för vidare utredning... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Johan B. Svar: Nej. De får ej bogsera bort en bil. Löjligt men sant. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Kävlingepågen, varför? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Dom där röda lapparna som dom sätter på rutan på bilar som kommer forslas bort inom x tid då ? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
tsaros: Den lappen sätts på bilen då en "skrotbilsbesiktning" utförts av Bilprovningens personal och bilen bedömts vara skrot... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ja... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det gör "Sigurd Johansson" i bräknehoby , det är en gammal dam som är både senil och mångmiljonär - så de flesta lite osäkra betalningsavier skickar man dit så löser det sig på bästa sätt. :-) "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Jesperado menar du att de röda lapparna bara sätts på bilar som klassas som skrot? Hur kan en vän till mig då fått en sådan på sin vw Golf 04? mvh kim |
|
|
Tro mig!! Dom bogserar bort den! Och för att få tillbaka den så för man pröjsa bogseringen samt ev P böter. Så funkar det i Helsingborg iaf! MVH BJÖRN |
|
| jag har dumpat lite bilar med bortskruvade plåtar som jag stått som ägare på aldrig pröjsat en krona för d | |
|
Wadel, så hon betalar även sånt? /Christofer |
|
|
kimwe: De röda lapparna ska åsättas efter en skrotbilsbesiktning, annars är en "anmodan att förflytta fordonet" gul om jag inte minns fel...? jimbooo: Jätteduktigt, verkligen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| japp jag sparade mkt tid å pengar på det =) | |
|
jimbooo: Aldrig tänkt på vem som fick betala istället? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado! Jag tror att jimboo skämtar! /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.