|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
_WmB_ |
går det ha ic istället för kylare på en vanlig sugmotor? |
|
Hmmm nu får du nog förklara lite hur du menar.....?? BMW frälst..... |
|
|
intercooler använder man bara om man överladdar, alltså om man har turbo eller kompressor. Det går inte att använda ic istället för kylare, kylaren kyler juh vattnet som cirkulerar i kylkanalerna i blocket/toppen, medans icn kyler luften som turbon/kompressorn trycker in i motorn |
|
| Men du kan köra vattnet igenom en ic istället för genom en kylare om du vill. Dock så bör du göra nya anslutningar för slangar mm men kyleffekten i ett ic cellpaket är garanterat likvärdig som i en vattenkylare om storleken är den samma. | |
| _WmB_: varför? | |
_WmB_ |
johankihl: tack för tipset! det var det jag ville höra , har ju sett andra som gjort det utan överladdning så inget är omöjligt.. M femman: jag är då mycket indragen i det här med styling och en intercooler får därmed ett snyggare o tuffare intryck igenom fronten där fram:) |
| Men då måste du ha turbo, annars ser det bara fånigt ut. | |
|
Ja, det är snyggt... men... måste hålla med, det är fejk. Samma som att åka en 320 med M3 emblem, lite fjantstämpel.. eller? Länk www.reptil.nu |
|
| _WmB_: Menar du att vattnet ska gå igenom ic? | |
_WmB_ |
"RaggarGunnar": ja det var tänkt så jo det blir ju det men ändå så är det en utställningsbil som bara ska stå och inte köras på bana då spelar det ingen roll -men töntstämpel får det väl bli då:D |
|
Då borde det väl inte vara några problem?... Länk www.reptil.nu |
|
| Sellerna går åt fel håll.Du får vrida ic ett kvarts varv. | |
_WmB_ |
2002tii: är du säker på detta? är det så på alla intercoolers?.. |
| Det finns säkert någon som är vänd rätt med.Tror jag sett någon sådan på någon lätt lb. | |
_WmB_ |
2002tii: okej du har ingen anning vad det var för märke på lastbilen?.. |
|
Kan ju orimligen ha någon betydelse vilket håll cellerna pekar om det är ett trycksatt system, vilket det är iaf på nyare bilar. Undrar även om denna tråd hamnat under fel forum, detta ämne borde rimligen hamna under styling, eller? |
|
_WmB_ |
FilthPig: jo tråden har nog blivit det med tiden angående jag satte ut den här beror väl på att folket är kunnigare här (kanske?).. enligt dej ska det gå oavsett håll på cellerna då? |
_marcus_ |
om den ändå inte ska fylla sin naturliga uppgift, varför inte sätta dit en intercooler utan att ha den inkopplad alls isf o köra med en vanlig vattenkyl... känns nästan smidigast =) |
|
_WmB_: Är du samma WmB som på Rabiatmotor.com? Länk www.reptil.nu |
|
_WmB_ |
B1: nej det är inte jag |
|
Ok.. Länk www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.