AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.768

Beställa ny 320Ci, hjälp!

Sida 2 av 4
Acey: Vid närmare efterforskning så verkar de bara gälla 320-325. Typiskt.... Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendan: Det får väl bli en sån här för oss 330 ägare istället Länk ;)
Acey: Ja tack!

Problemet är att på den modellen har de plockat ur utr för 50 kkr istället :) Har den blivit billigare för det? Nähe..

Länk
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
m-bilar i västerås och e-tuna har kampanj på 320 med komfort och M-sport + m135 och armstöd fram. 295 för sedan och 299 för touring, coupen vet jag ej men något över touringen.

Bara att beställa :-)

mvh evers
Jag var o provade en 320Ci STCC i söndags på klubbträffen. Om man känner att motorn räcker och man gillar E46 coupen (vilket väl alla här gör??) ger den extremt mycket bil för pengarna. Dessutom har den som wendtan redan påpekat "rätt" utrustning med den läckra M-alcantara klädseln samt de snygga 18-tums M-hjulen.

Jag snackade med en av försäljarna och erbjudandet gäller endast 320 och 325 sedan/touring/coupe. Priset på 320 touringen och coupen var 291kkr.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag hade valt en sterlinggrå med m-paket. Svart interiör, alu-look på listerna halvskinn.

Eller en svart med svart interiör, alu-lister och gulaktigt skinn.
Klart du ska köra svart skinn+björk lister ;)

/Johan

Min bil: Länk

Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Johan: Vart tror du jag fick idén ifrån:)

Morsan kör beige halvskinn med björklister, mycket snyggt det med, men jag kan ju inte ha samma inredning som henne=)

såg en 325Ci, titansilver med 135M fäljarna idag när jag var ute och åkte, så extremt snyggt, så M-paketet får det nog bli..

Wendtan: Är dunkelblau en individual lack? Har inte sett nån annan bil i den färgen!
Otroligt snygg!!

Färgen och inredningen blir jag inte mycket klokare över men det ger sig nog..

Om nån har någon länk på nån snygg inredning så är ni mer än gärna välkommna att lägga in den..

//Eric
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det beror på vad du är ute efter? Min inredning tycker jag passar bra till min bil svart montana läder, kolfiberinredningen och svart innertak till en imolaröd exteriör. Mycket hänger på vilken exteriörfärg du bestämmer dig för tycker jag samt om bilen har m-paketet eller ej.

Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Att det blir M-paketet är givet efter lite övervägande, även att det blir någon form av ädelträlister då jag tycker det ger en exklusivare känsla.
Däremot är jag inte klar på färjvalet, både invändigt och utvändigt, finns för mycket att välja på:)
Eric: Idag är faktiskt DunkelBlau en individual färg :)
Men någon gång i samband med facelift på coupen så försvann färgen från "standard" valet av solida färger.
Din iaktagelse av att den är ovanlig är korrekt. Jag har Aldrig sett någon annan e46 coupe med denna färgen. Och då är jag ändå hyfsat aktiv på 3-4 av världens största Bmw forum.
Jag har sett någon sedan/touring med färgen, men de är som sagt en ruskigt ovanlig kulör.

Tackar för berömmet! Som sagt så är Orientblå väldigt snarlik.
Jag har en kompis med en orientblå 330 har han var övertygad om att även min var i samma kulör i flera månader :)

En klassisk kombination är annars blå lack med grå interiör/läder. De är ruskigt snyggt.

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Varför inte Estorilblå Länk vet inte om det är en induviduallack men det fanns förra året tillsammans med ClubSport paketet.

/Rickard
Estorilblå är i högsta grad en individual lack. Tom för M3E46 är det så. I mina ögon väldigt läckert, men kanske inte så diskret.

Länk
E46Ci Clubsport är den enda E46 på vilken Estorilblå gått att välja som standard. På övriga bilar rör det sig om en individualbeställning. Väldigt snygg lack, men inte vad jag valt om jag nu ändå skulle pynta 25 000:- extra för individual.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag gick för att titta på en E46 330 som där säljaren hade skrivit att bilen var estorilblå. När jag kom fram visade det sig vara en orientblå 330...

Ovanligt färg men som Wendtan skriver inte precis diskret. Jag har fått för mig att du är ute efter en mer "exklusiv" känsla snarare än sportig. Jag tycker att Topasblå är en färg som känns lagom skön och passar mycket bra med en ljus interiör.
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
acey: Ja du har förstått mig helt rätt, hade det vart för ett halvår sen hade jag utan tvekan gjort som dig, valt imolaröd. Men jag har en tendens till att ändra mig snabbt=)

Ska leta fram lite bilder på den topasblåa, helst även en bil i verkligheten och kolla på..

tackar för alla svar!!

Eric
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag håller med alla ovan, sportpaketet är ett måste, men skinn skulle jag byta mot en 325 personligen...

Om det "bara" är färgen som är kvar att besluta så rekommenderar jag att du går till en stor BMW handlare och kollar i bilhallen - BMW Solna (där jag köpte min) hade ett gäng begagnade (en trappa ned) och precis bredvid varann en safirsvart och en orientblå med m-sport II - precis färgerna jag stod i valet och kvalet emellan. Blir mycket lättare att välja då!

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Skrolla ner lite i denna tråd så hittar du ett gäng bilder på an Topazblå Ci med m-sport II Länk .

/bfg
Topazblå var en intetsägande gubbfärg enligt mig.
Svart är snyggt, men ack så jobbigt..
Silver går antagligen bort, för att det är mainstream.
Estorilblå känns lite gammal M3..
Imolaröd är underbar, fast kanske kontroversiellt för många..
Vit är underbar, fast alldeles för unikt kanske..

Kvar är väl gråmetallic eller orient/dunkelblå? Har faktiskt inte sett så många gråa e46ci.

:-)
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Håller med pistolas att gråmetallic är en ovanlig och snygg färg på E46. Se exempel Länk (snygg inredn förövrigt). Däremot håller jag inte med om att Topazblå skulle vara en gubbfärg (min 525'a är topazblå... :-))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.