AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.767

Beställa ny 320Ci, hjälp!

Sida 1 av 4
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Hej hopp..
Funderar på att byta min 320Ci till en ny med faceliften. Tänkte bara få lite synpunkter min färgval och utröstning.
ALLTID kul med komentarer och funderingar.

tänkt nått liknande:

Mystik/Orient blå
Komfortp.
sportstolar
Svart montana läder
björklister
navi. prof.
stjärneker 119
pdc

som sagt alla komentarer är välkommna!

tackar på förhand.

Eric
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Hade valt samma som du, med ett undantag: jag hade satsat på en mörkare interiörlist.

Eller varför inte skippa läderklädseln och köpa 325i istället?

Lycka till med köpet!
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Hej Eric!

Jag hade helt klart satsat på ett M-paket om det är nybeställning som gäller. Bilen får ett klart lyft, inte bara framifrån utan även bakdelen.

Till det paket kostar 18" 135M-hjulen under 5000 kr extra - solklart val.

Annars har du bra delar med, hade visserligen gått på ljust skinn - men det är bare en liten smaksak.

MVH
Tobias
Att köpa en e46ci utan m-paket II är nog dumt.
Armstöd fram hade jag ej kunnat vara utan för 1600:-

Jag hade även valt Chrome-Line-exteriör för att stå ut lite från mängden.
(sidoskyddslister och dörrhandtag förkromade, avgasrör med förkromade ändrör) för 1700:-

Regnsensor kan man ej vara utan för 900:-

Fälg hade blivit style 135M tror jag..eller style 162 om man får välja :-)

Färg hade blivit gråmetallic, med halvskinn.
Svart skinn är lite sådär halvtrist tycker jag..

regsensor är givetvis med i komfortpaketet.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Regnsensor ingår väl i komfortpaketet? Jag hade inte velat vara utan mitt M-paket, speciellt inte när man beställer nytt och kan bestämma själv. Men det kanske är en budgetfråga? Jag hade inte bytt komfortpaketet mot m-paketet tex.
Köp den i STCC edition och den är utr som den skall.

Annars är de komfortpaket + sportpaket som gör bilen lättsåld framöver.

Pistolas: Regnsensor ingår i komfortpaketet.

Chromeline är för personer med mindervärdeskomplex eller dålig smak enligt mig :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Acey: De går inte att välja sportpaket utan komfortpaket, sån tur är tycker jag.

Länk
Er
151
Eric86
Bmw Ci ("min")
Bmw 120dM -07 (min mors)
Tackar för alla snabba svar, kanske får tänka om och lägga till M-paketet.
Det är nybeställning som gäller och det viktigaste är att man får en bil man trivs med och är förhållandevis lättsåld (förhoppningsvis) längre fram.
Det är bara att ösa på med mer synpunkter. Gällande lacken, är den blå svårskött?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har haft en orientblå och det är en mycket snygg färg men väldigt känslig. Blir väldigt lätt smårepor bara någon stöter till bilen. Efter tvätt så torkade jag ej bilen med skinn/skrapa då jag tyckte att detta gav nya report. Körde istället en runda i rask fart för att få bilen torr.

Ljust skinn är snyggare till denna färg men svart mer praktiskt och oavsett mode så är nog svart aldrig helt fel.

___
BMWCS #5157
Orientblå med beige skinn och björklister, samt Komfort + M-paket och någon rolig fälg. Armstöd känns också som ett måste med tanke på hur "billigt" det är.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Erik: Orientblå är VÄLDIGT snarlik min DunkelBlau och är kanske inte den mest lättskötta lacken att välja. Men den är väldigt vacker när den är ren/nypolerad.
Kika på min länk nedan för en drös med bilder.

Den är absolut inte lika tacksam som titansilver att hålla efter, men jag tycker den absolut är tacksammare än svart.

Länk
Komfort- + sportpaket är ett måste. STCC-edition känns som det givna valet, då får du ju även de apsnygga 135M-fälgarna.

Någon form av trälister i kupén är att föredra framför tråkig steril aluminium-look som inte riktigt håller uppe kvalitetskänslan. Björk är ett utmärkt val.

Beige skinn även det helrätt, lika bra att kombinera med armstöd som Kalle påpekar - inget att spara in på.

Orientblå känns som en klar nominering till färgvalet. Jag hade valt någon mörk lack, titansilver är nog den vanligaste och mest slätstrukna kulören tycker jag.

/// Olof

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad kostar STCC edition?

Wendtan: Nej det är nog tur, åtminstånde för personen som skall försöka sälja bilen vidare utan komf-paket.
Erik: Hör med förenade bil om de fortfarande har detta erbjudandet Länk Om de bjuds på paketet så kan de kanske vara värt en tripp till malmö.

Länk
OM jag inte minns fel så kostade en 320i (sedan) 281 000:- på BMW CS-klubbdagen på Förenade Bil i söndags. Då bjöd de på utrustning för 50.000:- :)

/// Olof

Länk
De är nästan så man själv blir sugen på en 330ci STCC edition. Utr för 50 kkr(komfortpaket+stcc-paketet) är inte dumt att få med på köpet :)

Länk
Ja, det var ju inte helt rätt, men nästan ;)

/// Olof

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
STCC edition finns bara på 320 ("stcc-bilen") eller? Man får den uppfattningen på förenadebils hemsida.
De hade ett erbjudande på 325i också vill jag minnas, så jag tycker det borde gälla även 330i. Ring och fråga :)

/// Olof

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det hade varit kul om det bara hade varit för 320i lackad i svart (dock utan stripes) ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.