|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Lille Erik....surkål till lunch eller? | |
ErikNilsson |
Nej nej, det väger alldeles för mycket! ;) |
|
Erik: Keep your pants on. Alla har väl fortfarande rätt att tycka och tänka på detta forumet? Om jag köper en CSL och avser att köra den på bana så kommer jag banta några kilo och köra runt i Kalsongerna så du är inne på helt rätt bana angående vikten :) Johann: Tänkte inte på det :), men är verkligen en CSL rätt bil för det ändamålet? På just 24h race så är kanske tyngden på xenon-ballasterna och övriga xenonsystemet så ruskigt avgörande. Där lär tillförlitlighet spela störst roll skulle jag tro. Har ni för avsikt att ställa upp i något sådant nästa säsong? Jag läste om era växellådsproblem här på slutet, de såg våldsamt ut minst sagt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan, Du menar att Xenon-lysenas vikt inte är så avgörande va? Håller med tillförtlighet och ljusstyrka är avgörande. Om vi får ihop budget så kör vi 24h på Ringen, världens största biltävling både vad gäller åskådare och deltagare. :) Jo man undrar hur det överhuvudtaget gick att köra bilen med den växellådan. :) |
|
|
Johann: Precis, "är inte" hade smugit sig bort i mitt inlägg. Är det tillåtet med helljus på 24h race? Man lär ju blända alla andra något grymt isådanfall. Men ljuset för en själv lär ju bli desto bättre, framförallt om man sätter dit några extra helljus. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan, Klart det är tillåtet med helljus hur skall man annars kunna köra fort? : ) Man ställer helt enkelt in backspeglarna så man slipper bli bländad. |
|
|
Den som har sabboterat den grymma bilen å satt på en sån vinge borde det va dödstraff på!!!! *gråter när ja ser bilden* M.E |
|
|
wendtan: Du missade SLC finalen på Mantorp.. 12 timmar race 09-00-21.00. Då är det mörkt och alla helljus du får på bilen monteras. ;-) Väldigt effektfullt om inte annat. Lite inspiration: Länk (På sista bilden är det för övrigt Kristian Larsson som säkerligen flera av er känner igen som håller i flaggan) /Anton |
|
|
Tilllägger att i SLC har flera team monterad solfilm på spegelglasen för att dämpa den värsta bländningen. /Anton |
|
|
För mig så får de göra vad de vill! Jag är fortfarande lika jä*la Avnudsjuk på de som har råd med en CSL..... *erkänner* __ Länk |
|
|
Förstöra en fin M3, dessutom i CSL-utförande dvs limiterad produktion... Vad har det tagit åt dig, Anton? ;) /// Olof Länk |
|
|
Det kommer alltid finnas fint bevarade CSL kvar. Då kan man göra det bästa av en eller två tycker jag. Nu är inte den bil jag länkade till helt i min smak men inte långt ifrån. Buren saknas bland annat.. Jag hade gärna haft en CSL med vagnbok utan allt som inte behövs men med allt som verkligen ger bilen rättvisa på en motorbana. Bilen är ju avsedd för detta ändamål. Att BMW är piskade att göra vissa avkall för att folk kommer köra den som en glassbil är lite synd. /Anton |
|
|
Nej, nej.. en CSL skall entusiastköras på söndagar, på bana så sliter man ju på den! ;) Nä, jag förstår ju vad du menar, men jag förstår mig inte på de estetiska förändringarna, bilen är ju perfekt från början. Bur är ju lite en annan sak. /// Olof Länk |
|
|
En CSL ska inte ha någonting i utrustning alls.. Att det finns värme i kupén... ja.. men någe mera.. Icket! Denna bil skall endast brukas på bana! Skulle någon (långt i n i framtiden) sälja en CSL till mig och hävda att han aldrig kört den på bana så skulel jag rekomendera en psykolog! __ Länk |
|
| bilen är helt förstörd | |
| Den var snygg , men original Csl:en är ju mycket mycket snyggare!! | |
|
ägarens lycka var kortvarig, deras bil är totalkvaddad. De har börjat handla upp nya prylar bl a köpt en huv av Mr Carbon ;) Killen som levererat avgassystemet berättade till min fasa, att e spacklat upp splittern i fram utanpå de befintliga orginal splitterna urk... men å andra sidan saknades inga dolleros. |
|
|
Själv tycker jag att en original CSL är bland det snyggaste som finns. Sen är det ju upp till var och en att förändra/förädla sin bil. Tycker inte att det vart snyggare med alla förändringar, säkert bättre men inte snyggare. Men i detta fall verkar inte pengarna spela nån roll och syftet var väl att köra bana så det är väl helt OK. Mig spelar det ingen roll vad dom gör med sina pengar och bilar men hade jag haft möjlighet att komma över en CLS skulle den förbli original. Inte för att den är just original utan för att den är så väldigt snygg så som den kom från fabrik. Fransosen |
|
|
Den bilen är smäld och avskriven. Ägaren har beställt en BMW Motorsport kaross (samma som Johann) för 14000€ som flygfraktades för 11000€ till Japan. Jag sålde i väg en MrCarbon huv till den nya Motorsport M3 CSL-en som dom ska bygga. Huven kommer i alla fall vara bra:) All info från Nick på RedHot Company som har byggt bilen. Det flesta delarna levererades av RedHot Company, och håller Japansk tuning standard. Dom själva tycker att vi kör i farmors bilar som är alldeles för jönsiga. Om ni kan tänka er en Top Secret CSL, så skulle den nog se ut så där. Bygget är kul då det till stora delar är väl genomfört, men tex en bur hadde inte skadat. För er som undrar så är framspoilern en original CSL kolfiber dito som dom har plastat dit en läpp i glasfiber för att bättra på downforcen i fram. Om jag skulle göra så?? Njäää. Velle@MrCarbon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.