AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.973

Supertuff M3 CSL

Sida 1 av 2
Jag hoppas inte detta varit uppe tidigare, jag har sökt men inte funnit något.

Kolla denna länk: Länk

Ruskig vill-ha faktor på den bilen! Verkligen skittuff!

/Anton
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Näää fy faaaaan.

Den va ju inte alls snygg, fula fälgar, världens fulaste vinge.

Däremot Loaded är ju ASFET...Gladiator´ns här på forumet..

MVH: Henrik

///M3
Den japanska texten går att översätta med hjälp av Länk
Resultatet lämnar en del att önska men man förstår hjälpligt iaf.

Något för Loaded att piska upp! ;-)

/Anton
Kanske inte snygg.. Men CSL är inte en bil att äga för att den är snygg tycker jag..

/Anton
Ett ord: Usch!
Gräslig vinge..

Dixis prylarna däremot, mmm :)

MVH / Jacob
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Fruktansvärt ful vinge! Jag skulle aldrig styla en riktig M3 CSL.

//Schnitzer

Svenska M5 E39 Registret: Länk
E-Post: DE91@hotmail.com
Hur man förstör en CSL... Infästningen och vinkeln av 4 punktsbältet gör att ryggen kommer att skadas vid en eventuell olycka. Det är därför som man tog bort hålen i CSL Recaro stolarna bara för att ingen skulle göra det.

/RS2
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Infästningen av bältena är godkänd av FIA och att det då automatiskt skulle innebära ryggskada vid olycka är ytterst osannolikt.

Stöd Team Schwedenkreuz!
Länk
Det saknas en redig bur, det håller jag med om.

Jag vidhåller dock mitt uttalande om att bilen är tuff. ;-)

Möjligen är bitarna som är ditskruvade lite väl namnkunniga och säkert svindyra. Jag hade hellre sett lite snickarglädje..

/Anton
Johan,

Enligt FIA s regler idag är 45° tillåtet men de rekommenderar inte mer 10° då alla tester och olyckor visar att risken för en kompression av ryggen ökar drastiskt vid ganska måttliga avåkningar med denna infästning.

Länk

/RS2
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Klart att risken ökar men enligt ditt tidigare inlägg så skadas ryggen alltid vilket inte är sant.

Stöd Team Schwedenkreuz!
Länk
Johan,

OK jag kanske var lite otydlig tidigare men fakta är risken ökar kraftigt. Men jag håller med om att det är idiotiskt att ha en sak i reglerna och rekommendera en annan.

/RS2
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Ni är roliga här på autopower. Ser inte bilen ut som den gör i bmw katalogen så är den ful. :-)
Kul att se att japs-folket är mer intresserade av sina bilar. Då de rent av öser ut eftermarknadsprodukter. De fälgar som sitter på väger ca6kg st. Sen har de ju satt på bättre bromsok + större bromsskivor. Även ett seriöst väghållningskit sitter monterat. Finns massor att välja på där.Kan hålla med om att vingen var lite väl stor. Men den gör säkert sitt jobb. Mycket intressant länk - trotts att jag inte kan japanska.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag tycker den ser ut som skit men inte pga av stor vinge och annat som kan vara bra att ha utan pga av de fula stolarna och den kassa finishen inuti.

Sen undrar iaf jag varför man inte sätter in en bur i en bil om det är tänkt att köras ordentligt.

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Just D... ;)

Mycket kolfiber och feta bromsar, om det är snygg eller ej kan man tvista om men den var ruskigt fet.
Konceptet CSL är ute för att spara vikt in i minsta detalj. Då förstår jag inte varför man beställer bilen med xenonljus. Bilen skall gå till och från banan samt på banan. Den skall inte brukas i mörker, och om de nu i nödfall behövs så duger Halogen.

På en bruksbil däremot, där ser jag klara fördelar med xenon.

Stolarna och vingen är i mina ögon ruskigt schrecklich, men man får hoppas att de fyller sin funktion.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
wendtan,

Har du inte hört talas om 24h-race? ;)
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Inte ens csl:en får vara ifred...
ErikNilsson
Har man köpt en bil för så mycket pengar borde man väl få göra vad man vill med den. Vill ägaren använda baksätet till att odla potatis är det väl hans bekymmer och inte ert!

Bilen är byggd för att gå på bana. Ägaren monterar en jumbo-vinge och diverse ateraljer för att den ska bete sig ännu bättre på just banan och ni sitter och klagar. Ja herrejisses!

Kanske borde vi även diskutera hur ägaren ser ut. Är han tjock? Borde han banta för att inte köra runt med för mycket vikt? Vad åt han till frukost? Kanske borde ett äpple vara bättre än tallriken med müsli, allt för att spara vikt.

Där sitter något klistermärke på framskärmarna. Borde inte detta tagas bort omedelbart för att få ned på vindmotståndet? Det är ju trots allt inte original.

Det blir alltid samma kommentarer när en bil diskuteras. Om nu en originalbil är så fruktansvärd viktig, varför bosätter ni inte er i den och slutar använda internet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.