|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jorå! nog tar 18" effekt hade en M3a förut vars det satt 17" orginal och då montera jag på 18" och den blev som lite trögare i början trots att rullomkretsen var nästan helt lika?! Bilen har supersprintavgassystem som ska kompletteras med kattersättare,sen sitter det ett såkallat v-max chip i den och kn filter.. Är det nån skillnad på GT fälgen och cab fälgen? tycker dom ser likadana ut. |
|
| GT fälgen är smidd. | |
|
GT-fälgen har en "Motorsport"-inskription och är matt i färgen. Cab-fälgen har ingen inskription och är polerad om jag inte minns fel. Jens |
|
| För att märka skillnad mellan 17 och 18 så krävs rätt stor viktskillnad. Men visst gör det skillnad, OM det nu är så att 18"-arna väger mera. Det finns ju lättviktsalternativ, men då börjar det kosta flis. Sen kan man väl generellt säga att en 17-fälg och 18-fälg som väger lika mycket, gör att 18-fälgen ÄNDÅ ger lite sämre acceleration då vikten kommer längre ut ifrån centrum. Marginella skillnader iof... | |
|
Skillnaden mellan 17" och 18" kanske inte är så stor men den finns. Antag att man går från 15" till 18" då börjar det märkas helt klart. |
|
| Jag har testat med både 15" och 17" på en Saab med g-tech och den blev snabbare med 17"!!! Däcks bredden var den samma 205. Båda däcken var märkes däck. | |
|
Att folk inte kan bestämma själv. Man får känslan av att någon åker M3 för att det är häftigt inte för ett gediget intresse. Undrar om han frågar folk vad han ska köpa för kläder, eller väljer han dom själv? Original, självklart. Man stylar inte en M3. Så enkelt är det. |
|
|
Givetvis så kommer jag fråga dig när jag ska köpa nya kalsonger!! Jag skrev inte "säg vilka fälgar jag ska köpa så köper jag dom" utan ville ha tips eftersom man kanske har missat nå schyssta fälgar. Tycker du ska skaffa dig en M3a så du slipper vara avundsjuk på dom som har en! |
|
|
Brock B1 snygg fälg |
|
|
Nu har jag skaffat fälgar till bilen. Det blev ett par klassiker som jag alltid velat ha men inte hittat i rätt skick! OZ Futura 8,5x17 et 13 med avsvarvat centrum 5mm så dom borde gå på utan skärmrullning..Men annars så är det bara att rulla ut dom ju... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.