AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.010

Tips på schyssta 17" till M3 e36

Sida 1 av 2
Hej! jag har köpt en M3-95 som det sitter 18" ACE HERO på men jag vill ha 17" för jag vet att 18" slukar effekt och jag vill att bilen är som från fabrik..

Men skulle helst ha typ nå splitt fälgar te,x OZ Futura ,RH
gärna lite bredare bak..

Har nån breddat M contur M3 fälgar till 9,5"??

ge gärna förslag på nå snygga 17"
råkar nån ha nått till salu så desto bättre.
Bu
24
Bumsy
525iA E61 -06
mitt förslag e om du ska köra 17" ska du försöka få tag i orginal fälgarna! helt klart snyggast!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Trimma bilen istället!
Tycker att du ska ha orginal fälgarna, de är snygga!
Varför skulle 18" sluka effekt? Är de lika breda som 17" så spelar det ingen roll.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
M3 GT fälgarna är ju riktigt snygga.
Dock inte så breda.

MVH: Henrik

///M3
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker också original gör sig bäst. M3 cab eller GT-fälgarna.

M femman: Större fälgar väger i regel mer vilket ger större tröghet och sämre prestanda.
Det blir bara en marginel skilnad, och kvalites fälgar brukar väga mindre än orginal fälgar.
Antar att detta är till coupén och till den finns inget snyggare än original- eller GT-fälgarna enligt mig. Till limo:n skall det vara M Contour.

/// Olof

Länk
Kan ni ge bilder på dom olika orginal fälgarna? Finns det 3st olika orginal m3 fälgar?
ufo777; Det finns minst fem olika original-fälgar till M3 E36. Har sett en sida med bilder på alla modeller men hittar inte länken nu. Någon annan kanske har den?

Jens
M3 Coupé:
Länk
M3 GT:
Länk
M3 Limo:
Länk

/// Olof

Länk
Originalfälgarna, de med många små ekrar, vad de nu heter :) Klart snyggast!

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Även denna till coupén vill jag minnas:
Länk

/// Olof

Länk
Här är alla fälg-modeller:
Länk

Jens
Glömde skriva min åsikt om vilka fälgar du ska välja. Tycker egentligen att det är ok med vilka som helst av de tre modeller som kunde fås från fabrik 1995 är ok, d v s 10-ekrade, Contour eller GT-fälgarna. Den personliga favoriten bland dessa är GT-fälgarna, de satt dessutom på från fabrik på min förra M3:a.

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jens!

Allt väl?
Är det du som kränger 2 st GT fälgar på Blocket? :-)

Uschhhh vad det är trist utan M3:an....hur hanterar du abstinensen??

/Klas
Tjena Klas!

Har inte lärt mig leva med abstinensen riktigt ännu, går regelbundet in på Autopower, Blocket m fl och "terapi-söker" M3:or i fint skick...

Har sett att du också har det tufft, du verkar t o m vara på väg mot ett återfall? :)

Jens
Det här är de överlägset snyggaste fälgarna Länk och de som satt på orginal.
M femman:

En vinge???

/// Olof

Länk
Oj oj fel länk, pinsamt! Här är den riktiga. Länk
M femman; De fälgarna var standard om det är det du menar. Däremot så kunde du beställa din M3 Coupé med GT- eller Contour-fälgar om du ville och det kallar jag också original. GT-fälgarna fanns endast 1995.

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.