|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet inte ngn på självaste BMW om man ska ha det eller inte. Mvh Mathias |
|
|
JanF: Jag håller med dig! Det borde inte ha fungerat! Den enda förklaring jag har är att jag aldrig lät ventilspelet gå ner till 0 utan jag justerade upp det hela tiden varför skadorna troligen ej blivit så allvarliga. Dessutom körde jag väldigt försiktigt eftersom jag misstänkte att ventilerna skulle bränna ordentligt. Och när jag började tanka bensin med blyersättning varje gång slet förmodligen ventilerna in sig så att dom blev täta igen! Men konstigt låter det allt! Per L |
|
|
Jimbooo, håller med dig man vill ju "veta" :) I min HTK hittar jag inte res.nr. på sätena överhuvudtaget, kanske olika ver. Bensinbolagen måste ju ha fått uppgifterna från BMW, varför uppger de då olika årtal för samma modell? Mina övriga hedenhösmaskiner med alu.toppar funkar utmärkt med blyfritt. |
|
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Uppföljning av gammal tråd - men jag lyckades aldrig hitta det exakta brytdatumet någonstans på hela forumet - därför lägger jag in det i några trådar där det efterfrågas. Det exakta brytdatumet för M10, M20, M30, S14 och M88 utan katalysator är 09/1984 (dvs motorer producerade 09/1984 eller senare har hårdare ventilsäten). Se denna Länk tråden för mer info. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.