|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| tjena tror de kan vara kardanen | |
|
kardanen? Utveckla gärna det! |
|
|
tror de heter kardankryss eller nått liknande kan bli slitna om man hyvlar mm eller kör hårt och då blir de obalans i den eller nått som gör så att de vibrerar i vissa hastigheter hände nämligen så på en gammal 240 jag hadde |
|
|
Kolla så att beläggen sitter rätt!!! =) Hoppas det löser sig! |
|
|
Jag tillhör tydligen denna skara med vibrationer i ratten. Detta har kommit succesivt och nu är det så markant att det inte kan vara inbillning. Kollade runt på detta forum för något år sedan då jag vill se om någon annan hade märkt av detta problem. Hittade några poster där man nämnde klen framvagn och förlängd goodwill? Men det var ett tag sedan, någon som vet? Vanliga orsaker (som jag fattat det): 1. Obalanserade däck 2. Skeva bromsskivor 3. Belägg med kärvande/ensidig slaglängd (?) 4. Spindelleder. Sista punkten drabbade mestadels 328/330 då den klena konstruktionen är underdimensionerad i förhållande till effekten. Jag har nämligen tagit upp detta problem med verkstaden som tyckte att man skulle börja med att byta skivor. Nu är detta gjort och jag har mer vibrationer än någonsin. Ska bli kul att höra vad dom har för idé denna gång... |
|
|
tjena har du kollat så inte fjädrarna är slut ? kan åckså va stötdämparna det tror man inte men vet om en bil som skakade och det var stötdämparna på den?. |
|
|
Nej jag har inte kollat någonting egentligen ännu. Men tack för tipset. Jag ska lämna in bilen för byte av växlelåda(!) så jag ber verkstadskillarna kika på det då. Räknar med att jag får punga ut för att få det åtgjärdat. Som sagt: Det kostar att ligga på topp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.