AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.815

någon som vet något om denna m3?

Sida 1 av 2
Philly
som sagt, någon som vet!

det verkar ju vara mkt bytt, varför så lågt pris? man blir ju sugen som bara den!

Länk

BMW 4 life
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det låga priset kan jag enkelt förklara för dig..

1. Det är en 93:a
2. Den har gått över 17.000 mil....

Hur fina M3:orna i den åldern än är , med dom milen får man inte mycket mer betalt, speciellt inte på höst/vintern...

Jag fick iof 142.500:- för min diamantsvarta 93:a...men så var den ju grymt fin också.... ;)

/K
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Frågan man kan ställa sig är varför hela fronten är nylackad/utbytt....bör nog kolla upp så det inte finns dolda krockskador vid ett ev. köp!

Att köpa "billigt" blir oftast dyrt i slutändan när man köper bil i allmänhet och "sportbil" i synnerhet.
Nästan alltid får man vad man betalar för!

Därmed inte sagt att just denna bil är dålig, för det har jag ingen aning om! Men man bör vara mycket vaksam om man hittar "billiga" M-bilar och undersöka skicket på dem väldigt noga!

Driftskostnaderna gör givetvis att priserna har tryckts ner ganska mycket de senaste åren. Kolla noga upp vad det kostar att äga en sådan bil!
Att skenförsäkra hos släktingar, kan bli dyrare än man tänkt sig den dagen man vill ha ut något på försäkringen och bolaget nobbar med hänvisning att bilen var skenförsäkrad...

Kolla även att bilen är betald, för det är många som förköper sig och inte inser vad det kostar att äga en "rolig bil"!

Fina bilar, men de är sannerligen inte billiga att driva pga höga servicekostnader och försäkringspremier!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ytterligare en faktor som gör denna bil billig är att den är mycket sparsamt utrustad, saknar bl.a. ac, skinn, nackstöd bak osv.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Nackstöd bak fanns väl inte på M3:orna 93 och 94??

Jag tycker den verkar vara i fint skick, snygga fälgar, och ett kanon pris.

Att det inte finns AC drar ner priset lite dock, samt milen lite.

Men khölerbesöket är ju ett +.

Däremot förstår jag inte varför han säljer den så billigt nu??
Han kan ju ställa av den och sälja den till våren, han lär ju inte få mindre än 85000:- då om den är så fin som den verkar.

MVH: Henrik

///M3
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Jag sålde en skoter billig som attans bara för att jag hade bestämt mig för att säljs den fort.. sålde den på mindre än 10 timmar:P

det var två år sen. rmk800 -01 150 mil ny huv och avgassystem ..

ser att dom ligger i det priset än idag vad jag sålde den för.

det kan vara en anledning lr bara vara så att killen inte hade ekonomi som det är nämt tidigare i denna tråd.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
M3_LOVER:

Jag har haft två m3 -93 och en m3 -94, samtliga utav dessa var utrustade med nackstöd bak och de var inte eftermontertade utan levererade med dessa. Däremot kanske det blev standardutrustning på senare årsmodeller.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
JN: Okej, det visste jag inte.
Kompisen har en -94:a och den har INTE nackstöd bak. Hmm, konstigt, varför skulle dom ha det som standard i bara vissa -94:or??

Jaja, skit samma.
Passagerarairbag kom väl -95??

///M3
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Jag har airbags fram på båda platserna. Dock inga nackstöd bak i min -94. Sen att fronten är omlackad är ju inte så konstigt om bilen gått 17.000 ärliga mil. En hel del stenskott skulle jag gissa på.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang. nackstöd bak. Är det inte så att det är standard på svensksålda bilar och tillval i Tyskland, därav att bara ett fåtal importbilar har det!

/Rickard
Philly
min 96 med m.chassi har nackstöd orginal

BMW 4 life
Min tysksålda M3 coupe -95'a, hade nackstöd bak som tillval.

__
Bilen: Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hmm..okej, blir inte klok på det där.
Kompisen har ingen passagerar airbag i sin heller...och det är en -94:a.

Inte fan kan man välja det som tillval iaf????

///M3
Philly
nej det tror jag inte heller, låter jävligt lustigt, fan, är inte m3orna utrustade med airbags från fabrik!? jävligt dåligt!

jag har iaf airbags... förar + passagerar

BMW 4 life
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
M3_LOVER o Philly:

De bilar som ni refererar till, har dessa varit sålda nya i Tyskland eller Sverige? Det är förmodligen som Rick skriver..

Det finns ju hur många BMW som helst, från 90-talet, som saknar nackstöd bak och dessa är privatimporterade..
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang passagerarairbag så så var det tillval 1994 (om det fanns passagerarairbag till E36 1994?). Jag har det inte på 325iC -94 och den är svensksåld.

/Rickard
Philly
börjar bli lite spekulant på denna bilen. men kollar man på bilden så ser man att kjolarna inte är m3!? utan vanliga

Länk

BMW 4 life
nikkieb0y
philly -> det är M3 kjolar.
Philly; Jag tror att det är en synvilla. Be ägaren om en närbild eller åk och kolla på bilen. Det är nog M3-kjolar ska du se.

Jens
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Vanliga sidosvällare säkert som amen i kyrkan. Inga M3 alltså.

M3/// Mullret
Philly
nope.det är INGA m3-kjolar, utan vanliga som mullret säger.

men det är en m3!? kanske någon som snodde hans kjolar, och så fick han tag i vanliga? :D

BMW 4 life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.