|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
The Sentinel: Hur såg ATS-fälgarna ut? Är det dessa?: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Nej jösses :o) Dom hade jag bara sett på E21 förr. Mina ser ut så här : Länk Kalle : Duger det inte med 16" BBS RS Split ;o) : Länk ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Niklas, Det går jättebra. Kanonläckert! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Niklas> Dom ATS-fälgarna måste vara bland det läckraste som finns till en bil av dom årgångarna, skulle aldrig skruva av dom. Drömmer småvåta drömmar om en lagomt rapp B-Ascona med ATS, gärna 15". Huvva, så läckert! :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaround : Jao jag är lite splittrad när det gäller fälgar på mina e12 bilar, Riktiga ballongisar är riktigt kul, men blir nästan läskigt när man börjar häva bilen runt konbana och liknande. För närvarande sitter det som synes på ena bilden 16x8" BBS RS Split på bilen med 205/55 och 225/50 däck. Länk Ballongdäck är klart snyggt men det är tidsenliga BBS oxo. Kan tilläggas att mina ATS ligger i gott förvar i varmgaraget och är INTE till salu. ATS är klart vanligare på opel, jag tror tom. att det finns att köpa just de klassiska fälgarna till de äldre oplarna fortfarande. Ascona SR hade väl ATS original !? Det otäcka i sammanhanget är att jag är lite sugen på 17" BBS split ... men det är nog mest en prylgalen idé jag har. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Ni har rökt svampar allihopa! ;) Men OK, fimpa vingen, så går den an! MEN en M5 eller 535 M från 85...då snackar vi! Det är grejjer det! /K |
|
|
Ha ha ha , Nja, mest en massa isolering och annat onödigt som elektronik och sånt ;o) Jag har inte ens styrservo eller taklucka i min bil. M5 E28 är det närmaste man kommer M535i E12, men E28 M5 är klart vanligare, speciellt i sverige. Kul bil dock. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Trevlig diskussion det här! E12 M535i ÄR en våt dröm, även om jag kan hålla med lite angående utseendet på bakspoilern, men den följer ju med i konceptet så! Niklas, jag tycker också att ATS-fälgarna är riktigt höjdare. Hittar jag några för en billig penning så åker dom upp på en hylla i garaget. Angående väghållningen så är det en enorm skillnad att köra på 14" och 16", även ett "hatobjekt" som TRX ger en stor förbättring. Jag är också lite kluven i frågan om 16"/17". Denna vecka tycker jag att 17" inte stämmer in riktig bra, det blir lite för lite däck och för mycket fälg för en E12:a. Men nästa vecka kanske jag tycker att det är "skitsnyggt" igen. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Bert-Ola; Precis så tänker jag med ... det finns alldeles för lite E12:or med 17" för att man ska kunna avfärda det helt, sen är bilens uppförande med 17" rellativt okänt. De flesta med modifierade e12:or kör med just 16" som du nog vet, men då fanns väl inte 17" förr utan 16" var det ultimata för bana och liknande. Det jag är orolig för är att bilens känsla i chassiet försvinner och att bilen uppträder för närvöst utan några varningar vid ev. släpp i kurvor och liknande.. sen får ju inte komforten försvinna helt, speciellt då jag har tanken att kunna köra med race-stol ibland utan att bli blåslagen :oD Att 635csi's bakkrängare utan en grövre fram krängare inte är någon höjdare har jag redan lärt mig .... överstyrd är inte nog kraftigt ord, men då satt lastbilsratten monterad oxo. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Bert-Ola: Jag såg en "nästan överiven" E28 idag med ATS-fälgar. Om du vill kan jag maila regnumret på den, ägaren kanske kan tänka sig byta bort dem... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Tackar Erik, du får gärna maila mig regnr. så får vi se vad ägaren säger. bertola@telia.com Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
häftig bil.... tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!! |
|
KG Sönju |
Ett riktigt monster! Det finns en i Örkeljunga i mint men den har stått orörd längst in i en verkstad i säkert 7-8 år! Killen vet nog inte vad det är för bil! Veterantraktorerna framför betyder nog mycket mer för han! |
V12 LeMans |
KG : vet om den är regad i Sverige ? |
| KG; snart tid att åka och kolla in den bilen...eller hur? | |
|
KG: ajajaj så länge?? fan då måste ju motorn "packas om", oken motioneras med mera, ett jävla jobb...... ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Patrik Nilsson : Inget större problem, fixar man på helg. :o) ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
KG Sönju |
Ja bilen är svenskreggad! Jag har tittat lite på detta och vet ochså vem som tog in bilen till Sverige! Pelle:Ev till helgen! |
KG Sönju |
Det är nog lite jobb innan den rullar ja men vad gör man inte för en av BMWs råaste bilar! |
|
jomen självklart :) M535i E12 ligger numera högt rankad på min önskelista över bilar jag vill ägs, som är rätt lång..... lär bli dyrt för mig om jag ska förverkliga alla drömmar :( fast ska're va så ska're va :P ___ Mvh Patrik N. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.