|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
e12 Motorsport : Länk |
|
Den du! Å herrej*vlar, den vill jag ha! Passar bra intill 2002 turbo:n i samlingen. (Som jag också drömmer om...) |
|
|
Jisses vilken häftig spoiler på bakluckan! :D /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Nej HOPPAS det inte finns många kvar, för det var bland det fulaste jag sett.... | |
|
Vill ha! En "okänd" kultbil i orignalskick. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Info för de som inte vet vad det handlar om Länk |
|
| Jo, jag vet vad det handlar om, men den blir inte snyggare för det! ;) | |
| Håller med mosse.. den va verkligen osnygg... med betoning på O och snygg ;).. | |
| Ja men vissa vet ju inte vad det handlar om, så då är det bra om de kan få lite info :) Hursomhelst, det är ju knappast BMWs snyggaste M-modell, men min nacke skulle vridas ur led om jag mötte en efter vägen! | |
| För att man skulle vrida huvet åt motsatt håll ja! *hehe* | |
|
Fälgarna är för övrigt exakt samma som monterade på E28 518iS och 520iS. 195/70 på 6,5x14 var bland det häftigaste som gick att hitta 1981... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
V12 LeMans |
;-) tur att vi har olika smak , hehe Enligt min mening , M5ans ursprung . |
V12 LeMans |
Apropå mregistry , trevliga M540 e34 ;-) Länk |
V12 LeMans |
och syskon till "Made by Germany"´s "M7" Länk |
|
Vilka pappskallar......altså !!!!!! Är ju världens kanonbil , slår alla "nyare" fjantiga bmw's..... Billy B-10 Länk |
|
| I fulhet slår den nog det mesta... | |
|
Mosse : Jämfört med Volvo 240/260 1979 är M535i verkligen störtsnygg. Länk Samma med Audi och Mercedes från samma årtal. ...lite som att kasta sten i glashus. M535i var något utöver det vanliga 1979-1981 såldes nästan uteslutande bara i England och Tyskland. Erikw : Det är inte samma fälgar som E28, de som sitter på M535i e12 är 7x14" och har en annorlunda välvdning på ekrarna, sen har dom en annorlunda märkning/gjutning och BMW Motorsport emblem som är unika för dessa. Inget illa menat men tyvärr omöjliga att hitta :o( ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Ruskigt läcker originalbil. En sådan skulle man haft i garaget när man blir gammal, köra på soliga söndagar... :) /// Olof Länk |
|
|
The Sentinel: På Länk står: What are the factory wheel and tire sizes for the E12 M535i? All E12 M535i models are fitted with 195/70VR14 tires but there were two different wheel options. All European-spec models are equipped with 6.5x14-inch BBS cross-spoke alloys while South African-spec versions use a slightly wider 7x14-inch version of a similar design made by BBS/Mahle. The latter also feature unique center caps bearing the BMW Motorsport logo. I ETK är det exakt samma nummer för 6,5*14 till E12 535i och E28 518i. 7x14 verkar ha har en lös navkapsel, se bilderna. Det står dessutom MAHLE stort på fälgarna. Bilder på 7x14: Länk (köp dem!) Länk Bilder på 6,5*14 Länk Länk Många fler bilder finns här: Länk Jag är inte helt säker på att jag har rätt, men jag tycker detta verkar logiskt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw : Jo jag satt just och läste på den sidan. Det verkar vara optionfälgarna som jag tänker på. Jag gissar snarare att det var de engelska bilarna som det syftas på som hade mestadels 6.5x14" men jag kan också ha fel. Enligt mina efterforskningar så måste det finnas 3 olika modeller, om de finns med i ETK vet jag ej, men det såldes 3st olika BBS alt. Mahle till e12 . Troligen var en av fälgarna för eftermarknaden och räknades inte som BMW original. Det mesta gick att få på kundens begäran. Min bil levererades ny med 14x7" ATS fälgar som ett exempel på vad som tydligen gick att få i sverige. Jag har även en uppsättning 6.5x14" turbinfälgar som fanns som tillval på 528i e12, det syns knappt någon skillnad på dessa och de vanliga 6x14" turbin. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Dreggel................. 17" Kryssekersplit och man har en av de vackraste bilar som någonsin byggts! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.