|
Sida 8 av 12
|
|
|---|---|
|
Kom igen nu!!! Vi ligger trea på 50 hetaste...vi är snart ikapp. VROOOOOOOM. |
|
| sebbe_bmw: Jag kör en 523i och visst har den varvats ur. Både ettan och tvåans växel kan varvas ur innan olaglig hastighet erhålles! :-) Om du läser ovanstående inlägg av undertecknad kommer Du få din livs överraskning då jag erkänner att jag en gång fått böta för en hastighetsöverträdelse. Så det kan gå!!! | |
| Jag kan upplysa m3efl med flera att ni inte behöver oroa er över min tourings välmående! Bilens maskinella skick är utmärkt trots att jag inte varvar motorn till rödmarkering vid varje växling. Jag tackar ändå ödmjukast för omtanken. | |
|
bjoerck: det stämmer verkligen det du skriver, själv har jag åkt på rätt så många fortkörningar, inte någon av gångerna har jag fått blåsa i alkometern!!! blåsa får man bara göra när de har kontroll speciellt för det ändamålet. (alltid dag efter helgafton och alltid på samma platser) |
|
| På tal om att varva ur på 6:an, det går inte riktigt på ngn av mina bilar. | |
netsix |
Det är nästan helt omöjligt att hålla hastighetsbegränsningarna (110, 90) med min bil. Bilen ligger betydligt bättre på vägen i 150 km/h än vad mina tidigare bilar gjort i 110 km/h. Men det är klart det går snabbt om det skulle hända något. Men jag tycker jag ligger i 110 men så tittar man på mätaren så står den på 150-160 km/h. Skulle jag lägga i farthållaren är det ju risk att man somnar. /netsix |
|
Johann ge mig dina bilar så ska jag se till att jag varvar ur dem på 7:an också.. :) "See you at the Rödljus" |
|
| johann: är inte sexan en ren överväxel på båda dina bilar? | |
|
Björck, Va fasen är detta jag börjar hålla med dig? ;) |
|
|
m3efl, Det är inte så att jag inte försökt men det går inte helt enkelt. Bara till ca 6700 på sexan på M5:an och M3:an har jag inte haft chansen med ännu. Bjoerck, Nej båda varvar ur på femman och de fortsättera axa på sexan. |
|
|
johann.. Vart bor du stockholm?? Det e sant lite svårt o toppa bilen på dåligt underlag.. Man får väll vänta tills på sommarn.. Själv har jag varit uppe i 260 enligt mätarn med min bil men då fanns det fortfarande lite till o ge.. "See you at the Rödljus" |
|
| Okej. Hur hög är den teoretiska toppfarten på sexans växel? | |
| Har faktiskt bara toppat dem i Tyskland. | |
|
Tur att bjoerck, som iaf visat lite vett i huvudet innan inte var allvarlig i sitt uttalande. Det hade iof blivit en ganska intressant diskussion ;) Hur många har varvat ur backen? |
|
|
Bjoerck, Ca 330 har jag för mig. m3efl, Jag bor i Vasastan. Tror inte mina H-klassade vinterdäck skulle gilla hastigheter närmare 300 heller. :) |
|
|
johann.. Är din M3 svart? står den på en backe i sommras.. "See you at the Rödljus" |
|
| johann: Läste i någon motortidskrift att toppfarten på E39 M5 är 290km/h efter modifiering av fartspärr. Om den teoretiska toppfarten är 330km/h går det nog inte att varva ur den. Däremot torde 290 knutar räcka... | |
|
Toppfarten är 296 km/h utan spärr. Och det går inte att varva ur den, jag har provat. Fast bara i Tyskland och det är sant. |
|
|
m3efl, Min M3 är silver och jag köpte den i September. Däremot är min M5 svart eller blå eller svart eller blå... |
|
|
Jaha okej.. Brukar åka en sväng inne i stan då o då i sommras och det stod alltid en svart m3 parkerad på backen vet inte vad själva kvarteret hette.. "See you at the Rödljus" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.