|
Sida 12 av 12
|
|
|---|---|
|
BjörnB.. dags att ta av sig nattmössan och vakna kanske? du skrev "När du skaffar hoj kanske du får lära dig att det inte finns något som heter "oväntade manövrar" " vaaaaaaaaaaaa!! behöver jag ens förklara hur fel du har? det är väl lika bra att jag gör det. att köra motorcykel handlar verkligen om att kunna läsa trafiken och fantisera fram alla "oväntade manövrar" man kan komma på. det är så man överlever. du kanske inte förstod vad jag menade med "oväntade manövrar". oväntade manövrar=folk svänger utan att blinka, folk kör ut i vägen mitt framför dig precis som om dom skulle vara blinda. osv.. du kan inte påstå att detta skulle vara "väntade manövrar" för om det skulle finnas statistik på detta beteende så är sannolikheten att en "oväntad manöver" sker väldigt mycket mindre än att en "väntad manöver" sker |
|
|
min mailadress har ingenting med min ålder att göra. jag är 27 år gammal och jag har kört som om jag befann mig på en racebana hela mitt liv. jag har kört mycket bil hela tiden. jag tog körkort när jag var 18. jag har aldrig vart i närheten av att krocka. jag kör inte 200+ med min 323 '79 fattar ni väl. den går inte så fort. fortkörningen sker med andra bilar. provade föresten en kawa 600 ninja här om dagen. 185 blås i den kändes som ingenting och man kom upp i det ett ögonblick. med en sån blir jag farlig... |
|
|
När jag skriver att det inte finns "oväntade manövrar" menar jag "expect the unexpected". Alltså du måste vara beredd på att medtrafikanterna kan hitta på precis vad som helst, och inte se det som någonting oväntat. Hoppas du fattar vad jag menar. Använd gärna en lite ödmjukare ton i diskutionen med mig annars lägger jag ned! |
|
|
Jag är en notorisk fortkörare på 70, 90, 110 vägar, tyvärr skall man väl säga, men jag kan inte hålla hastigheten. Lika bra och inte himla med att man är en lagöverilare när det gäller hastigheter. Men jag fick mig en tankeställare idag då 2st jag känner körde ihjäl sig igårkväll. För djävligt. R.I.P /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
BjörnB.. Jag fattar inte hur två personer kan missförstå varandra så mycket. vi pratar om exakt samma sak. det jag menar när jag skriver oväntade manövrar är PRECIS det som du skriver oven. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.