AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.942

Polis föreläsning...

Sida 3 av 3
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
blev oxå stoppad för en för hög ljudnivå på baggen.. hade en stinger med rakarör!. han höll på att skriva böter på det när han snutpolare såg att avgasröret minsann stack ut en 0.5m från karossen! då sa jag att röret får väl inte sticka ut mer en en snutfot från kofångaren.. Konstapeln blev jätte upprörd & babblade en massa olika paragrafer m.m.. det slutade med 400pix i böter & en ombes. för utstående rör! att ljudet var högt som faan glömde han helt bort!.. haha

Mätte faktiskt upp ljudet på en dB Tävlling! har för mej att det hamnade på 127dB 1cm från röret.. så det var inte högt som jag trodde att det skulle va.. det var väl fel frekvens

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Ja jag fattar inte vad snuten håller på med.Min polare körde om en snutbil och det rådde vinterväglag just då.När dom kommer upp jämnsides vid rödljusen så vevar snuten ner sidorutan å skriker till han``Hör att du inte har vinterdäcken på,på med dom grabben.Hur i h..... kan han ha hör sånt när polaren satt å körde i 70 km/t då han passerade snuten som körde runt 60 km/t?.Har dom inget roligare för sig dessa blåljusriddare?.Tror dom har det jä....lig tråkigt i bland på sina pass.

BMW e lag
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
cstjawa:
Kanske för att det är deras sak att se till att lagarna efterlevs? Särskilt en sån sak som vinterdäck tycker åtminstone jag är välldigt viktigt.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Jag skulle kunna skriva en bok om alla idiotiska kommentarer jag fått av dumma poliser jag blivit stoppad av. Det började 10 min efter att jag köpt min A-traktor. Polisen stoppade oss helt oprovoserat, men gissa om dom tappade hakan när dom upptäckte att det var min farsa som körde iförd kostym! Inte den 16 årigen som de planerat att jävlas med. "Går den bra?" Var det enda den dumma polisen kunde kläcka ur sig. Farsan frågade om dom ville något och svaret blev öhh..nej. Gissa om vi garvade!

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Japp,snuten kan om dom vill.Men hur kan dom HÖRA om jag har vinterdäck eller ej då jag braka förbi dom?säg mig det.

BMW e lag
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Vana? Hade du vinterdäck?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.