|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| vilka färger finns z8 i.. | |
|
Safirsvartmet, Svart II, Topazblåmet, Titansilvermet, Stratusgråmet och Imolaröd var väl originallackerna. Om Z8 gick att specialbeställa i andra lacker via Individual vet jag dock inte. Imolaröd: Länk Titansilver: Länk Topazblå: Länk Safirsvart: Länk Stratusgrå: Länk Svart II: Länk MVH |
|
| vet du vilka färger alpina hde då och om den fortfarande tillverkas | |
| Alpina Roadster V8 tillverkades i 555 exemplar mellan juni 2002 och oktober 2003. Alpinas variant på Z8 fanns (tror jag) bara i den klassiska blåa kulören. | |
|
Länk Länk MVH / Jacob |
|
|
Imolaröd=RIKTIGT SNYGG 321HK ;) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
| jo den imolaröda är supersnygg speciellt med hardtop | |
|
liste: silver: Länk svart: Länk |
|
|
Färgkombinationerna som Z8:an finns i Länk Färgernas namn Topasblå, Svart II/Jetblack, Titansilver, Stratusgrå, Hellrot inte Imolaröd! Safirsvart fanns inte på standardprogrammet. Individualbil....Länk utan retrobackspeglar Mvh Stephan |
|
| En till individualbil. Länk | |
| en lemansblå skulle inte vara helt fel... | |
|
den som nulle länkar till ser ut som en båt... dem där speglarna gör sig inte bra i annat än krom. Alpina har oxå lagt lack på en del av den kromade spegel och det är oxå mindre lyckat enligt min mening. |
|
| håller med om att det ska va krom men det kanske hade varit snyggt med vitt blinkers fram | |
| jerry: jag tror inte att dem fanns som vita alls. den japanska bilen har nog sina vita specialgjorda. både speglar och spoilerläpen på den är typisk karaokevolgo. | |
| a det är nog så..men man ska låta en z8 vara orginal den ända man kan byta är fälgar | |
| vet någon om det tillverkas individualbilar av bmw..inte som någon själv lackat utan riktig individual | |
Scheckheft |
Hej Exempel: Länk Mvh Scheckheft |
| Jag har sett Alpina RV8 i åtminstone Stratusgrå utöver den vanliga blå färgen. | |
| min favorit bland z8 är den blåa färgen med creme inredning och i alpina version är det samma fast med alpinas blåa färg...tänk om man fick en sån en vacker dag :D | |
|
16st "Shamu" har tillverkats, en sådan Scheckheft länkar till 8st svart/silver och 8st stratus/beige, en i Spanien... Länk Cobaltsvart vad det nu är för en färg ska en Z8 blivit lackerad i med mörkt beige skinninredning Länk Criolloröd blev ingen Z8 tillverkad i trots, att färgen fanns på modellbilar Länk Alpinablå blev ett fåtal av dom 105st Europamodells Alpinornalackerade i Länk Mvh Stephan |
|
|
här är en individual bil... kolla bara på listerna ifall ni tror att det inte är bmw som g jort Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.