AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.046

vilka färger finns z8 i

Sida 1 av 2
vilka färger finns z8 i..
Safirsvartmet, Svart II, Topazblåmet, Titansilvermet, Stratusgråmet och Imolaröd var väl originallackerna. Om Z8 gick att specialbeställa i andra lacker via Individual vet jag dock inte.

Imolaröd: Länk

Titansilver: Länk

Topazblå: Länk

Safirsvart: Länk

Stratusgrå: Länk

Svart II: Länk

MVH

vet du vilka färger alpina hde då och om den fortfarande tillverkas
li
1.959
liste
535i -89
Alpina Roadster V8 tillverkades i 555 exemplar mellan juni 2002 och oktober 2003. Alpinas variant på Z8 fanns (tror jag) bara i den klassiska blåa kulören.
Länk

Länk

MVH / Jacob
Imolaröd=RIKTIGT SNYGG

321HK ;)

VD med R&D

"M ROADSTER"
jo den imolaröda är supersnygg speciellt med hardtop
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
liste:

silver: Länk

svart: Länk
Färgkombinationerna som Z8:an finns i Länk

Färgernas namn Topasblå, Svart II/Jetblack, Titansilver, Stratusgrå, Hellrot inte Imolaröd! Safirsvart fanns inte på standardprogrammet.

Individualbil....Länk utan retrobackspeglar

Mvh Stephan
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
En till individualbil. Länk
en lemansblå skulle inte vara helt fel...
den som nulle länkar till ser ut som en båt...
dem där speglarna gör sig inte bra i annat än krom.
Alpina har oxå lagt lack på en del av den kromade spegel och det är oxå mindre lyckat enligt min mening.
håller med om att det ska va krom men det kanske hade varit snyggt med vitt blinkers fram
jerry: jag tror inte att dem fanns som vita alls. den japanska bilen har nog sina vita specialgjorda. både speglar och spoilerläpen på den är typisk karaokevolgo.
a det är nog så..men man ska låta en z8 vara orginal den ända man kan byta är fälgar
vet någon om det tillverkas individualbilar av bmw..inte som någon själv lackat utan riktig individual
Scheckheft
Hej
Exempel: Länk

Mvh
Scheckheft

Jag har sett Alpina RV8 i åtminstone Stratusgrå utöver den vanliga blå färgen.
min favorit bland z8 är den blåa färgen med creme inredning och i alpina version är det samma fast med alpinas blåa färg...tänk om man fick en sån en vacker dag :D
16st "Shamu" har tillverkats, en sådan Scheckheft länkar till 8st svart/silver och 8st stratus/beige, en i Spanien... Länk

Cobaltsvart vad det nu är för en färg ska en Z8 blivit lackerad i med mörkt beige skinninredning Länk

Criolloröd blev ingen Z8 tillverkad i trots, att färgen fanns på modellbilar Länk

Alpinablå blev ett fåtal av dom 105st Europamodells Alpinornalackerade i Länk

Mvh Stephan
här är en individual bil... kolla bara på listerna ifall ni tror att det inte är bmw som g jort Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.