AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.503

green stuff bromsbelägg?

Sida 2 av 2
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag funderar oxå på att byta bromsar. Men jag är inne på Red stuff, alltså steget över Greenstuff. Tidigare har man inte kunnat ha Red stuff på normala bilar pga. kravet på dess höga arbetstemp. Nu är denna temp. sänk till 25 grader vilket betyder att du kommer att ha bromsverkan direkt från start även med Redstuff.

Jag planerar att inhandla Redstuffbelägg och EBC skivor runt om till min 328:a. Köper dom väldigt förmånligt av en polare som driver ett litet styling/trimföretag. Återkommer med prisuppgifter om någon är intresserad av det.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
279
norda
540iA -93
det är intressant..

/norda
Visa användare
279
norda
540iA -93
kan man ha green stuff belägg på original skivorna och hur funkar det?

//norda
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Jo det ska väl funka så vitt jag har förstått med greenstuff och original skivor. Jag har det ju som sagt där bak. Man kan ju alltid höra med återförsäljaren så man har en garanti för att det funkar.

Läs mitt tidigare innlägg
Visa användare
279
norda
540iA -93
ok då ska jag fråga hos återförsäljaren!

//norda
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
green stuff kan du ha på orginalskivorna. Det är först med red stuff du bör byta.

- H U M A N R A G E -
E3
29
E34silver
530iM Touring -93
Hei.
Ser dere diskuterer Greenstuff bremseklosser og skiver. I den norske Bmw- klubben er det svært delte meninger om Greenstuff klosser/ skiver.

Mitt tips er å sjekke ut Black Diamond skiver med Ferodo bremseklosser.
Noen her som har erfaring med denne kombinasjonen?

Prismessig ligger disse ganske så likt med Greenstuff/ Turbogroove....i Norge, hvertfall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.