AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.726

Är det ömöjligt att sälja en e32 750?

Sida 3 av 3
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
simon_en: Jag pratade helt allmänt! Det är ju inte bra om man inte har någon som är intresserad.

//Schnitzer

Svenska M5 E39 Registret: Länk
E-Post: DE91@hotmail.com
Stämmer. För "rätt" pengar (utifrån egen utgångspunkt) är jag intresserad, men den prisnivån vågar jag inte säga högt...:) Iallafall inte här....:)

/Simon
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
Hej...om man får lägga till lite till den här threaden så skulle jag då aldrig köpa en e32 750 för 20000 om jag inte hade 30000-40000kr till på banken,för så mycke kostar det närmsta året garanterat om du vill ha den i gott skick o genom besiktning ett par år framåt.själv har jag lagt ut 45000 nu(knäppgök),och visste jag det innan så skulle jag aldrig köpt den.men o andra sidan så har jag en i perfekt skick(dock en gnutta ytrost nere på framdörrarna) men det är bagateller mot det andra som är fixat på den.nu efteråt känns det som att man är lite stolt av att ha en i fint skick med tanke på att den kostade drygt 700000kr när den kom.jag skulle aldrig släppa min för under 50,då kan den lika gärna stå i garaget och tas fram till våren eller ge den till dottern som fyller körkort om 4 år :) men det är klart vill man ha en o burna runt grillkiosken i city så kan man väl köpa en för 20 för att sedan skrota den pga att man inte har råd att laga den eller sälja delar av den.tycker bilen är värd ett bättre öde en att den hamnar hos folk som inte har råd att hålla den i trim och dumpa priserna på en lyxbil som denna!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Håller med Morgan , att bilarna hamnar hos folk som inte har råd/kunskap/intesse av att bibehålla ett bra skick tycker jag ligger i varumärkets natur.

Med mercedes är det annolunda , vet inte varför.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
By
163
Bylund
325iA -06
750iL -89
1502 -76
Hej igen..

nu har bilen varit ute sedan 17 / 10 utan att en enda har ringt på den... men jag är inte så orolig längre... tyvärr är det ju lite tråkigt att jag nu måste köra bilen i vinter! tycker det är lite synd...

Jag ska göra ett försök igen till våren.. får jag då inte vad jag begär så funderar jag på att lackera den i någon riktigt vacker färg :) så den blir i toppskick...

ang fälgarna så tyckte inte jag heller att dom var snygga.. men efter kraftwerkets inlägg så tyckte jag inte som såg så pjåkiga ut... man kanske skulle fixa till dom och lägga på lite bätrre däck med inte allt för skrikig profil :)

Man kanske skulle köpa en 735a som vinterbil annars? dom får man ju nästan gratis!

om man skulle spara bilen... tänk om 40 år när alla kör runt i vätgas bilar eller vad det nu blir så säger man till sitt barnbarn kom här ska du få se vad riktiga bilar är!! och då får se en vacker e32a med en vinkeltolva under huven ;)

\\Bylund

West Coast Räcers | Länk
Länk
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jämför två bilder:
Länk
eller
Länk
Den första blir man ju sugen på! den andra är hemsk!!

Se till att få en riktigt bra bild på bilen!!
Det borde åtminstone få någon att ringa! + bild på inredningen!
Man köper inte en E32 med intellektet! det är känslan som gäller!!
(förutom för mig för jag insåg rent intellektuellt att jag aldrig ägt en bil med V12:a och var tvungen att åtgärda detta snarast)
När din bil blir gratis kanske jag kan övertala frun att också ha en.
:)

/Mats J
Paap Reeder
.... varför annonseras det så många 750 på blocket?

Blev alldeles stum när jag sökte. Trodde att de flesta lades ut här på Autopower ....... annars känns det litet som att försöka sälja sprit i djuraffären.

På Blocket skall man sälja gamla soffor och vitrinskåp medan man på Autopower skall sälja riktiga bilar ....... eller törs man inte visa upp sig här??

MVH /// Paap R
Tror att många helt enkelt inte känner till autopower. Datorpenetrationen är riktigt hög i Sverige, men man kan undra över dem som desperat skriver att man inte får maila på annonser på internet....de verkar ganska många.

/Simon
Visa användare
54
Jacobsson
730i-88 E32
Varför sån negativiet till Blocket.se?

MVH Fredde..

Min Bil: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Simon_en, ibland hjälper jag farsan att plita ihop en bilannons på blocket. Han kan med nöd och näppe koppla upp sig mot internet och han mailar i stort sett aldrig och har inte för avsikt att lära sig heller. Han föredrar att folk ringer honom istället.

Jag tycker själv att en första kontakt kan tas på mail men ibland kan det bli lite väl mkt brevväxlande som kan bli utdraget i tiden om man har modem och kollar av mailen 1 gång om dan. Diskussionen som då tar fyra dagar kunde kanske lösas med 20 minuters telefonsamtal.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.