AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.722

Är det ömöjligt att sälja en e32 750?

Sida 2 av 3
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
De fälgarna är bara fula.... de må vara effektiva... men det är tom mindre attraktiva än vanliga 99 kr navkapslar...

De är bara inte attraktiva alls...enligt min mening

4 Cylindrar är 2 för lite!
Gillar precis som "Kraftwerk" bilens fälgar skarpt. Att vänta in "rätt" köpare är inte alltid rätt taktik, känner till flera som förlorat pengar på det rejält då de tvingats sänka ännu mer än de tänkt sig från början. Svår avvägning.

/Simon
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Håller med KRAFTWERK, därför har jag införskaffat dessa fälgar, dom sitter dock ej på, på bilden nedan.

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Jag håller också med KRAFTWERK och er andra som tycker om "tallriksfälgarna", de var dyrast mot bakgrund av att de var mer tidsödande att tillverka bl. a genom röntgning av fälg innan leverans. Till våren skall jag nog sätta på dessa fälgar + nya däck på min E32 735i.

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Mugge, m.fl:

Det "fina" med salladstallrikarna är ju att man faktiskt kan köpa ett gäng oanvända reservhjul av 750-ägare för just 99:- fälgen, och då oftast med oanvända reservdäck monterade ;-)

-Ojoj, vad jag gillar dem! De är så tidlösa, och får mig, av någon anledning, osökt att tänka på härliga bandminnesrullar från den gamla hederliga "stordator"-eran...

Maskiner som f.öv. användes i utvecklingsarbetet med just E32!

Egentligen var det faktiskt tänkt att E32 skulle utrustas med TRX 415! Vi bör kanske vara glada att det inte blev så, med tanke på däckpriserna.... :(

Mvh
Anders :)

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Visa användare
54
Jacobsson
730i-88 E32
Jag gillar dessa fälgar.
Länk

Länk

Tycker dom e AS läckra.. skulle aldrig få för mig att plocka dän centrumet för att få den "5ekrad" ALDRIG....

Och ja, jag ska lacka om bakdelen på bilen ;)

Beemer for Life.
Jacobsson; Jag stör mig inte på din lack utan tycker att det ser bra ut så om du gillar det behåll!

Mvh Stephan
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag håller med Stephan735i, lacka inte om din bil! Den är bra så!

/Mats J
Visa användare
54
Jacobsson
730i-88 E32
Jovisst tyckte det var lite tufft i början med den blåa bakdelen, men nu har jag tröttnat på det så nu skall bakdelen lackas om till samma "Specialsvarta" som den är fram för att få ett lite mera "Elegant" utseende...
sen även om den ska säljas tror jag det bli lättare att sälja den helsvart istället för 2 färgad...
sen så tycker jagden svarta färgen är helt brutal.
kolla in bilden så kan ni se själva, mycket snygg i solsken..
Länk

MVH Fredde..

Beemer for Life.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
jag tycker bilen är fin som den är , upplever att man tröttnar på "alla" kulörer (även effekt och showlacker) efter några månader.

Den svarta är ju ochså helrätt men vart skall du lägga skarvarna ?
såna där metallickar brukar aldrig bli helt 100% om inte samma gubbe
håller i sprutan och har samma vinkel , sprutbild samt tryck på färgstrålarna.

vad heter den svarta kulören ?

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hoho, allesammans!!!

Eftersom jag var ledig idag, har jag minsann varit ute o grejjat o donat (bla. på Örebro Bildemo...De har en hel uppsjö 7:or på gården :) ). När jag grejjade som bäst, kom jag på idén att ringa upp snubben som köpte min fina E23 Executive, och som tyckte att mina "sallads-tallrikar" inte var så värst snygga... Han ville ha mina std. E32 aluminiumfälgar, så i morgon byter vi fälgar rakt av, o jag får tillbaka mina älskade "bandminnes-rullar" a´la 70.tal :D

De var fortfarande i kalasskick, för han är en väldigt trevlig, noggrann o seriös kille med genuint BMW-intresse :)

Nu kommer min 735:a att bli jättefin, och han blir så klart glad han också!!!

Jag skall lägga upp litet bilder i galleriet, hade jag tänkt :)

Mvh
Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Visa användare
54
Jacobsson
730i-88 E32
<<Wadel>>
lack skarvar blir det inga direkt, kommer att lacka om tak+a-stolpe+c-stolpe+bakskärmarna och skuffluckan och bakrekofångaren. altså alla sammanhängande delar. sen är det samma kille som lackade hela bilen förra gången som ska lacka den igen.
den svarata lacken har inget namn, det är en hemmamixad lack, dock vet han som lackade den exakt hur du blandar den igen. har nåt prog i dator för denna färg.

MVH Fredde..

Beemer for Life.
Hur går det med försäljningen av 750:n ?

/Simon
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Är glad att jag köpte min för 20tkr när man läser i tråden ... (och min är inte i dåligt skick)

Förstod dock när jag köpte den att det är inte lätt sålt ! (annonsen hade varit ute i 4 mån!!)

///MVH TONY
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Låter som att det är dax för att uppgradera till 750 snart :D

//Magnus

Vore intressant att veta vad priserna egenligen ligger för en vettig e32 750, 10,20,30,40 KSEK? Var på auktion våren 03, en 750 90:a med runt 20 000 mil i vettigt skick gick för 21500 då, Frankrikeimport. En dag efter försökte den säljas för 46000 på blocket....

/Simon
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
är väll ingen om vet vart priserna skall ligga , viss får bara 25 papp för ett fint ex och andra säljer dynga för 45 , folk betalar och tror det är bra för det är dyrt och nytvättat.

50 papp för ett mycket gott exemplar utan synlig rost och helt utan defekter tycker jag är ett pris som är värt att betala.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
750:n ser helt klart snygg ut iallafall, kanske finns det några intressanta köpesannonser att ringa på?

/Simon
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag hade inga problem med att sälja min 750iA -91 för 50.000 kronor för ett år sedan. Den var ju väldigt fin och välvårdad, men det handlar mycket om att stå på sig så man inte blir utnyttjad av alla som ger en massa skambud. Det är nog en fördel att ha en med bra utrustning.

//Schnitzer

Svenska M5 E39 Registret: Länk
E-Post: DE91@hotmail.com
Problemet i det här fallet verkar väl inte vara att stå emot "skambud" utan att det inte finns några bud alls.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.