|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
så om man ska till nkpg t.ex från umeå kör man då genom tunneln? ___ Mvh Patrik N. |
|
| Nej, det gör man inte. Södral änken går mellan Årsta och Nacka. | |
|
Premiäråkte Södra Länken idag. Nästan 'dagsljuskänsla' med alla lysrör, och även i övrigt är tunnlarna trevligt utformade. Dock ställer jag mig frågande till 'plåtpoliserna' - hur i h-e ska man kunna skilja ut vilken bil i mängden som mätningen utförs på? Det är två eller tre filer som hela tiden är mer eller mindre fulla med bilar, det finns inte en chans att man blir fälld i rätten om det är fyra-fem bilar på bilden och alla ligger med den gängse 5-metersluckan till framförvarande.... kan bara fungera i lågtrafik när man kan fånga 'enstaka' fortkörare, i rusningstid lär kön rulla på i 80-90 som på alla andra 70-begränsade tillfartsleder... Det finns motsvarande kameror i Lundbytunneln i Göteborg, och där vet jag folk som blivit fotograferade (i tät trafik) utan att något har hänt. Fast man kan ju aldrig vara helt säker.... /// Gunnar E. |
|
|
Hej! Är det någon här på forumet som vet fom. vilken navigationsskva som södra länken finns med |
|
kilroy |
Vi här nere i södern får trösta oss med att vi har närmare när vi vill handla billig dricka...Men visst...bro-bizzen är för dyr, helt klart...Mvh kilroy |
|
Åker Uppsala-Nynäshamn tor varannan månad, typ. Har inte upptäckt fördelarna med södra länken än. Vilken väg är smidigast egentligen?Fast det kanske beror lite på när på dygnet man åker? /A |
|
|
Sigdarve> en fördel du skulle kunna ha är om du kommer på rusningstid. Då kan du köra nynäsleden-in i tunneln och sedan västerut mot Årsta men före Årsta tar du upp på Essingeleden och vips är du ute vid E4an. Det du då slipper är stillaståendet vid Klarastrand tex. *BAWORAK* |
|
|
Hej Jag vill inte vara negativ men måste ändå ge min syn på södralänken. Jag är en av de sthlmáre som inte nyttjar södralänken speciellt frekvent utifrån vart jag bor. Kör till jobbet varje dag via essingen till Kista. Åker på E4 vid telefonplan. Bilköerna/mängden bilar har ökat markant vilket har gjort essingen ännu värre än tidigare. Problemet är numer flyttat till essigen. Den utbyggnad av essingen som gjordes i syfte att kunna hantera den ökade trafiken från södralänken är helt enkelt inte tillräcklig för mängden bilar. Så för mig betyder södralänken att det tar längre tid till jobbet. Mvh / Wallace som är gnällig och bara tänker på sig själv! |
|
|
Wallace: Jo visst, men Sthlmstrafiken som helhet har lättat lite tycker jag, speciellt om man rör sig inne i stan vid rusningstid. Jag har Tranebergsbron att brottas med, hur kul e det? :) /Lazze Länk |
|
|
Enligt SvD's artikel i förra veckan har tunnel avlastat Stockholmstrafiken rejält, trots att Värmdö & Nacka bor har börjat åka mer bil 75.000 bilar om dagen mot 60.000 beräknade talar ett tydligt språk. Navi med Europa DVD från i våras flippar totalt i tunneln, då denna inte finns med. Förtvivlat ber hon att man skall vända, köra ut ur husen, bort från ängarna för att plötsligt lokalisera en lokalgatan ovan jord och få spel igen... He He, funkar inte alls. Men den som inte hittar genom tunneln kanske inte skall köra bil över huvudtaget... Misstänker att kamerona bara "tar" den filen de sitter bredvid, dvs kameror till vänster tar vänsterfilen och kameror till höger högerfilen. Vill man gasa med surround-ljud finns ju alltid gamla Söderledstunneln.. :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
| Essingeleden går trögt nu...när ska stockholm få en riktig ringled? Man blir så trött på alla politiker som skiter i allt. | |
|
Får jag oxå vara lite tråkig och bara tänka på mig själv? Essingeleden skiter jag i, för där åker jag aldrig på morgnarna. Men när ska de lösa problemen på E18 - Norrtäljevägen. Och för att inte tala om Bergshamraleden. Jag blir såå trött på detta sniglande på morgnarna. Tack då! super-dan |
|
|
Det e soft att bo i e-tuna i veckorna så man slipper trafiken. Men det är osoft att bo i e-tuna på helgerna för det händer mer i sthlm. Ska åka upp o prova den jävla tunneln nån dag så man vet vad ni kivas om. |
|
|
super-dan! Du får väl börja ta MC´n till jobbet? Jag håller med dig, den del av stan du bor på har många "flaskhalsar" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.