|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min Volvotokiga vän ringde mig nu och undrade om BMW har en bil som ser ut som en ferrari och toppar över 300 lätt???? Han har en trimmad volvo s60 r. Och denna tyskreggade bil som han nu i denna stund rejsar med mellan Halmstad i gbg. Han berättar att i farter över 270 så "bara försvinner bilen som en raket". Han berättar att det inte är en 6 serie då vi har en vän som har en sådan o han vet hur den ser ut. Den har 4 blås bak och ser ut som en Ferrari men med BMW emblem på bak.. Nån som har en blekaste aning om vad detta e för bil?? Denna Tyskreggade bil har ett helt släp med bmw,s efter sig och de gör allt för att min polare inte ska få en möjlighet att ta en bild på den. De liksom blokerar för han.... Han ska försöka ta bild om det går.. Nån som har tips på vad detta e för bil?????? Jäkligt nyfiken!!! M-POWER! | |
| Det kan inte vara typ 840 / 850 han tänker på? Det är det enda jag kan tänka mig så här nu på rak arm... | |
|
Jag skulle tippa på att det trots allt är en M6-prototyp. Bilen kanske var kraftigt maskerad, så att din vän inte kände igen den? Annars kanske en Z4M-prototyp, men den borde han väl känna igen? Annars vetefasen, då lär det inte vara någon BMW :) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Den påminde lite om en Ferrari 550 sa han..stor coupe.Pratade precis med han nu igen. Han hade lyckats se att det stod v12 och 6med 2 frågetecken efter.. Detta är med största sannolikhet en m6a. Han sa att den även påminde om 645 efter en lite närmare koll. Svårt för en hisingenfantas att se exaxt vad det e..Men en mörk bild han hann ta på den.. Hoppas att den e ok o jag kan lägga upp den här M-POWER! |
|
| Är den maskerad så borde det inte sitta BMW-märken på. | |
|
Bmw skyltar aldrig med modell beteckningar på prototyp bilar, och de brukar aldrig sätta ut motorbeteckningar heller. Det är iaf min uppfattning. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det är ingen Merca CLS 65 AMG då? Dom kommer det iaf att sitta en 12:a i. | |
|
Tror knappast att Mb har ett släp med bmw bilar med sig?? Och att de skulle sätta Bmw logga på den?? M-POWER! |
|
|
Hur går det med bilden? --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Är den på väg söderut eller norrut på E6an (som jag förmodar att den sågs på)...? Jag ska strax köra E6an mellan Helsingborg-Ängelholm... / Joakim Länk |
|
|
Anledningen till att jag inte får ihop det med BMW är att det finns ett V12 emblem och en 6:a. Vilken ny BMW har det? Dessutom tvivlar jag starkt på att dom smyckar ut en hemlig bil med några märken alls. Om den har ett släptåg med BMW:s så bör den vara hemlig. Uppgifterna är mycket knapphändiga, därför min gissning på...ja, ingenting egentligen. |
|
j.aahman |
det har funnit lite info i automobil( tror jag) om något projekt bmw höll på med. nån form av superbil. |
|
Befinner mig i Köpenhamn ! Åkte ekipaget söder ut?? Dom kanske är på väg tillbaka till Tyskland ! Om dom rörde sig söderut, kan jag sticka ut mot bron (Kastrup) och invänta, där dom med högst sannolikhet kör över... Simon |
|
|
De körde norrut. Tyska Munchen skyltar. Försöker få min vän att skicka över bilden.. Visste inte om han fått nån bra bil ännu. Han vidhåller att den såg ut som en modern bimmer med de nya dragen men att den inte var en 6a M-POWER! |
|
| M6 på ringen: Länk | |
|
Väntar med spänning på ev bild... / Joakim Länk |
|
|
Jag tippar på någon form av 8-serien. Annars har förmodligen din kompis sätt fel. Finns ingen 6-serie med v12, och som några redan påpekat känns det tveksamt att BMW skulle dekaltrimma prototyper. Ännu mindre troligt känns det också att någon skulle köra race med farter upp emot 300 på allmän svensk väg. Var det inte någon olycka i tyskland för något årsedan då en testförare körde ihjäl ett antal människor? Tänk rubrikerna i tidningarna: "BMW UTSÄTTER BILISTER FÖR LIVSFARA MED PROTOTYPBILAR I ÖVER 300 KILOMETER I TIMMEN" |
|
Zafiro |
Det är en 850 CSI gissar jag på. Svårt att tro det är en protoptyp för kommande bmw |
|
Kanske är en produktionsfärdig prototyp som ska upp och halkköra lite och passar på att långfärdstesta samtidigt... Vore ju skoj isåfall. 6-serien är väl den enda som liknar Ferrarin i alla fall. Kanske det stog V10 bakpå. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kan ha varit en test bil som skulle halkköra lite. Har flera gånger blivit omkörd på natten på E4:an i södra Sverige av kraftigt maskerade bilar, (Mercedes, BMW..) där dom hållit höga hastigheter 150 ++ km/t. Att dom däremot drog en Volvo i 270 km/t låter lite överdrift... Han menade väl 170 km/t.... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Gör en Volvo 270? ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.