AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.357

Återigen nekar försäkringsbolagen ersättning för stöld...!

Sida 2 av 2
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Mugge> Smart at skriva ut det:-) Undrar dock om du vet varför min startspärr (F.datorn) inte bara spärrar själva startförsöket utan även lamar tex motorhuven. Dvs även om jag larmat av bilen men glömmer att code är intryckt o öppnar huven så går larmet...

Dvs får du nyckeln av mig och kan låsa upp dörren o larma av så går larmet iaf när du förker öppna huven...Så någon "tyst" operation blir det iaf inte:-)

Sedan vet man väl inte om det är värt för en tjuv att köra omkring md en krossad ruta ( om ahn/hon inte fick nyckeln av mig) + att innan han/hon hinner göra den operation du pratar om får man väl hoppas att ngn reagerar på att larmet tjuter o lever jävel, om inte ngn annan så man själv:-)

Sedan tror jag inte pontant att alla biltjuvar går omkring med styrdon på fickan som passar rakt av, så att använda sig av code avskräcker nog amatörerna iaf, och de som är proffs undrar man ju vad de ska md en så "gammal" bil till:-)

*BAWORAK*
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Mugge : "om du har E32/E34 med startspärr (F-datorn) så kan jag starta bilen inom 1 min om jag har nyckeln till bilen"

Konstigt... mig tar det ung 10 sek att starta bilen MED NYCKELN...

/bfg
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
bfg> Tror nog Mugge menar att han kan göra det i det fall han ej har den rätta koden till f-datorn eller hur...

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.