|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bole |
Chenixen ... har en E46-a 323i 1998 sedan (en av få som importerats i sverige) .. har köpt den av en bilhandlare tre månader sen...den har skinnklädsel PDC lacken e mkt bra, 2 ägare före mig..1 i tyskland och 1 i sverige...ägdes av en 70årig gubbe som importerat den 1999(yahrewagen) ..väldigt lite körd ..köpte den när den var 7000 o nu ligger den på 8200 mil... Har investerat ytterliggare 20 000 Kr i den .. bla annat MP3 växlare (i bagaget) bytt bromsbelägg och spidelleder, två givare(kamaxel och insug), thermostaten och annat som led av barnsjukdomar...har kvitto på allt jag köpt in till den...besiktigad 1 månad sedan...fick beröm på BMW Service för den goda konditionen på motorn och allmäna skicket som bilen befinner sig i...inte ett enda spår av olja o dyl...2 veckor sedan bytt bromsvätska... 1500 mil kvar till inspektion bilen går som en dröm..grejjen är att jag vill byta upp mig till lite mera krut..dvs en E46-a 328a...följande detaljer - ABS - ACC digiklima - ASC - Centrallås - DEFA Larm med immobilizer - LM-fälgar 16" - Vinterdäck friktion - PDC - Glastaklucka - Vita blinkers runtom(nya facelift stilen) - Mugghållare fram - Business radio med kasett - 6cd MP3 växlare - El hissar - Beige skinnklädsel - Träinredning - Armstöd fram - Färddator - Nya gummimattor - Sätesvärmare - Nackstöd bak - Manuell växellåda (kan ha glömt nåt) Bild (finns fler vid behov) hittar ni här Länk Länk Länk Lacken är i utmärkt skick, finns 1 enda stenskott fram(behandlad)...handtvättad en gång i veckan av mig Ska försöka sälja den, vet je bara för hur mycket. Målet är att efter försäljningen importera en 328-a Tack i förhand |
bole |
oj d blev fel på bilder... d ska va Länk Länk Länk |
|
Länk Nämen titta, ett "värderingsforum".... 328án: Länk |
|
|
Den fråga hade nog varit bättra att posta i värderingsforumet... Vad händer med planerna på m-pkt nu när du tänkt sälja? Sätta det på nya bilen eller förska hitta en bil som redan har det? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
bole |
ojj sorry...men....nu är tyvärr inlägget här.. |
bole |
Andersson_CSI ... har tänkt att hitta en 328 utan m-paket för att sedan utöka med en...vill nog inte satsa så mkt cash på denna ska först se hur mkt jag kan få ut av den... |
|
Jaså redan trött på 323? =) Ärligt talat så är det ingen milsvid skillnad mellan 323 och 328, vill du ha power är E36 M3 en höjdare! Länk Länk Mvh |
|
bole |
Well det e 20hk skillnad ... verkar som många vill göra sig av me sina bilar :P |
bole |
sen vill jag ha en automat åxå :) |
| Kommer du inte sakna att slita i spaken i 3:an o varva som en tok? skulle jag sakna iaf :) | |
|
Jag värderar min 323-99 till 130.000:- Din är 98 och då är det bara och dra av, hehe ------ Länk Länk |
|
| Vad bilen är värd vet jag ingenting om, men däremot tippar jag slutpris om du vill sälja kärran till ca 105-115kkr. | |
bole |
pistolas mm .. ja pröjsa 130k för den sen la ja ut minst 20k på att byta allt till nytt till så jag skulle kunna avyttras den för 115-120k (bilen e i perfekt skick o låga mil, 8200) |
|
bole, testa att sälja den, ger en verklig indikation på var prisnivån ligger!! /Simon |
|
bole |
visst.. simon_en är det nån som har nåra råd o ge när man ska sälja? anonsråd, försäljningstips osv? |
|
Fin bil, men BMW är grymt svårsålda i Sverige har jag upplevt. Priset bestäms till stor del av mobile. Kolla vad en motsvarande bil kostar i Tyskland. Lägg sedan på 10-20' på det så får du en ganska bra prisbild. //Marin |
|
bole |
å så är annonsen ute..fast jag lägger inte på powerbörsen här :) folk här e alldelles för petiga |
| Precis som rob säjer, det är inte speciellt stor skillnad mellan en 323 och en 328. Om du vill har en skillnad måste du hoppa upp till en 330. | |
bole |
det borde vara skillnad mellan 170 o 193 hästar lr? |
bole |
ska fanimej ta o provkör nån under helgen |
|
Bole: Både E46 323 o 328 är kalasvagnar, skillnaden märks mest vid låga varv där det är stor fördel 328! Har man väl vant sig med att runda gathörn och kryssa runt i bostadskvarter i 4:an utan att motorn protesterar så kan man inte riktigt tänka sig 323. Men det beror förstås vad man prioriterar. Med detta inte sagt att 323 är klen, 328 är bara ännu starkare :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.