AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.493

Ska jag köpa M5:an?

Sida 1 av 2
Tjena...
Är supersugen på en M5:a. Säljaren har massa kvitton på byta delar på bilen. Han påstår att det är gjort av BMW i Freiburg(har kolat upp det, stämmer!). Vad tycker ni man ska ge för denna bil? Och visst blir man misstänksam på bilen med motor o växelåda bytt vid 17 tusen o 13 tusen mil. Totalt bytt på bilen för 26 000 EURO! Alla duktiga BMW-fans kom med prisförslag tack!
mvh martin

Länk
Vill inte dämpa den glada stämningen men kolla försäkringen först. Brukar vara saftiga pengar för en M5:a om man är 22år och bor I Malmö, fast du kanske känner nån äldre kvinna i inre småland som du kan skriva den på ;)

MVH
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Nu gällde ju frågan bilen och inte försäkringen (vilket blir säkligen sjukt hög för dig). Bilen ser fin ut på bild, verkar vara väl dokumenterat, har gått långt (antagligen inte skruvad...) och har oranga blinkers kvar! vilket inte är att underskatta. Original är det som gäller i längden. Att så mycket saker är bytta är bra även om man undrar vad det är för måndags ex det var:) Det gäller bara att kolla upp bilen ordentligt som alla andra bilar. Lycka till.

Micke K. bmwcs nr.5085
Länk
Den äldre kvinna i inre småland måste vara min farsa vi snackar om då :)
Tack för kommentaren men vad tycker ni jag ska ge för den? 50-60 tusen? är det för mycket??
mvh martin
Fr
41
Frippan
850ci 93
Tjena
Har du varit och tittat på den?
Om inte gör det, jag var sugen på den i sommras men kom inte överens om priset så den har stått där ett bra tag. Man kan ju undra varför.
Mvh Frippan
frippan: får man fråga vad du erbjöd och vad han ville ha?
Dajox: jag har en kompis som bor i närheten som jag tror kan åka och kika på bilen. Den ser fin ut på bilden och är den så fin som säljaren påstår tror jag inte du får den för 50-60000:-.
M5or i den prisklassen brukar vara rena vrak, tyvärr.
Oj, vad många bilar jag fick titta på innan jag hittade min. Det tog nästan ett år.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag håller med, få lös en fint dokumenterad M5:a i näst intill originalskick, bra tillstånd och som aldrig sett svensk vinter, för 50-60 tusen, det kan man nog glömma, men ett bud runt 65-70 för bilen är rimligt att lägga, begärt pris är 78000, eller?
Jag var i kontakt med handlaren på e-post, han var trevlig, tillmötesgående och seriös, fast mätarställningen är lite för mycket för mig. Men objektet verkar bra såväl tekniskt som optiskt, skonat från klåpare och i bra välservat skick.

-M5 E34 Limousine register Länk
Ny motor, växellåda, koppling o kardanaxeln får ju mig att bli orolig.
Hur är denna bil körd?....., är den krockad?......
Men sakerna är ju bytta på BMW iallafall, det är ju positivt.
Bilen kan varit stulen. Därav de utbytta delarna. Det är nästan omöjligt att skekulera om sådana här saker. Åk och kolla på bilen är mitt tipps.

HD91: hur långt har din M5a rullat? Min har passerat 19000 mil.
Ho
32
Holman318is
BMW 320i -98
kan vara så enkelt att det blev ett mycket dåligt måndagsex.. men allt det verkar ju åtgärdat nu...

Men en sak blev ja lite fundersam över...
ska avgasröret inte hålla längre än 20000 mil???
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
M femman: dryga 21000 har den rullat, och där lär den stanna ett tag eftersom jag bara kör 100-200 mil per sommar. 23600 mil är nog tämligen ofarligt på en servad bil, fast till nästa M5:a vill jag nog ha ett utgångsmiltal på under 20000 i alla fall, men det lutar mer åt en touring nästa gång, om det går att få tag på en hyfsad.

HD91: har du några bilder på din pärla? Är den 100% orginal?
HD91: får inte länken till att ladda ner Microsoft Office Web Components på M5 E34 registret att fungera. Kan man få tag på den någon annanstans?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
M femman: bilder har jag, kassa sådana, bilen befinner sig under renovering, står utan lister och dimljus med en nedslipad stötfångare och grill för närvarande samt med stenskott i huv och skador som en tysk åsamkade på bilen när jag tog hem den. Lacken skå åtgärdas innan det blir riktiga foton och nya lister och emblem ska dit.
Den motsvarar fabriksutförandet, förutom att det sitter icke original tygmattor i den, som ska ut och ersättas med nya original.
Originalfälgarna måste renoveras så jag åker på BBS RC under tiden. Annars är den som sagt original helt och hållet, t.o.m stereon från fabrik sitter kvar och oranga glas.

Komponenterna har jag ingen aning om, det var skumt, är det så på alla sidor? Tror det kan ha att göra med diagram som finns på sidan. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet, men någon annan kanske vet?

men titta!...mitt inlägg ha let till ett vänskap (HD91 o M femman)...
M femman: hadde varit skitbra om nån kunde ta en närmare titt på den. Har du nån du kan skicka hadde det ju varit super!
Fr
41
Frippan
850ci 93
Tjenare
Jag bjöd sextio för den och det tror jag den e värd iallafall,
men försök att se den först det kan ju vara ett toppex vem vet
Mvh Frippan
Frippan: Jag hadde tänkt ge MAX 55 tusen. Vi får se vad han svarar. Gick han inte med på ditt bud?
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Dajox,

Med ett bud 30 % under annonserat pris via mejl, så tror jag knappast Du kommer att uppfattas som seriös.
Dajox: Ska själv ner till Kristianstad i jobbet till helgen. Det är bara några mil därifrån så jag tänkte kolla på den själv! Kommer med rapport...
Det är ju omöjligt att lägga ett bud innan du sett bilen. Så vänta med att lägga skambud.
Birka,

Jo jga vet men vi har snackat i telefon ett antal gånger och jag misstänker att bilen är krockad, en j*vla stor krock oxå. Allt e ju bytt! Därav mitt pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.