|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
blitz |
Group Buy Pricing: - Retail Price for Headers: $3,795.00 - 5 Unit Group Buy: $3,295.00 ($500 Discount) - 10 Unit Group Buy: $2,995.00 ($800 Discount) - 15 Unit Group Buy: $2,795.00 ($1,000 Discount) OBS det är bara till m5 e39 finns det intresse så skriv det + en chip kan man köpa så har man 45 hk med heders eller så kan du kolla dena sid RDS Headers Group Buy from Beastpower Länk |
blitz |
ingen som är sugen????? |
|
Tycker 45hk till låter som otroligt mycket... Har förut hört dåliga saker om Racing Dynamics. |
|
|
Tips - Supersprint's är ett alternativ. Har RD själv men vill ändå tipsa, 2 helt olika konstruktioner nämligen. |
|
| Enligt supersprints hemsida har dom inte headers till M5 E39.... | |
|
Supersprint headers: Länk RD Sport headers: Länk Verkar vara priskrig om headers... |
|
blitz |
till 540is är du inte nöjd med RD ja kommer dom fram med ett bra pris så köper jag dom sen är det upp till var och en men kollade på www.beastpower.com och med RD sport och RDSport Engine Management Software for the BMW M5 (e39)så får men 42hk skrev fel i min tidigare inlägg:((( sory supersprint vet inte så mycke men är det någon som kan lägg upp info |
|
Sitter det inte extraktorgrenrör på M5 e39 orginal?? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
42 hk, det kan inte stämma. Jämför med denna länk Länk |
|
|
42 hp var väl med chipp? det är inge fel på RD headers, ville bara tipsa om SS varianten då dom är väldans olika rent tekniskt, vilken som är bäst kan man säkert diskutera i månader .-) |
|
| Kan mycket väl tänka mig att det gör en hel del på M5 eftersom dom inte har extractor orginal utan vanliga std grenrör från 540i orginal, känns som det finns en del att hämta där............. | |
| Va? Stämmer verkligen det? | |
| jupp | |
blitz |
Till M femman rd och chip 42 hk läste på www.beastpower.com Till 540is tycker ss är bra men köper du desa så får du köpa Down-Pipes för att få det på plats har läst mycke på Länk? och många kör med RD kollade med min polare micke:))) med m5 han tycker att vi ska ta RD killen har lyskat ett bra tag om heders tack micke för Hjälpen kolla desa info RDSport RS Tubular Headers (Type II) for the BMW M5 (e39) Quantity in Basket:none Code: RD-BE39M-HEADERS Price:28,536.12 SEK Shipping Weight: 80.00 pounds Quantity: The RDSport RS Tubular Exhaust Manifolds are one of the highest performance headers available for your M5. It's tuned, equal-length primaries are dimensioned for an optimal increase in torque. These headers also feature CNC flanges for a consistently correct fit. The RDSport headers alone will yield around +30HP, but in conjunction with the RDSport EMS (ECU software upgrade), you can expect +42HP, as seen in the dyno graph below. The RDSport Tubular Headers are made of 304 Inox Stainless Steel, and are built as single units of 4 pipes each. The RDSport Tubular Headers do NOT require lifting of the engine off the mounts in order to install. The RDSport Tubular Headers that we offer, are the newly designed Type II version, which incorporate the following improvements: The left bank collector has been repositioned to leave more clearance from the firewall shield. The left and right bank collectors have been repositioned to achieve 100% symmetry. The downpipes have been redesigned to be larger, and now mount away from the cat body. RDSport Engine Management Software for the BMW M5 (e39) Quantity in Basket:none Code: RD-BE39M-SW Price:9,023.28 SEK Shipping Weight: 0.00 pounds Quantity: RDSport M5 (e39) Optimized Engine Management Software (EMS) for crisper throttle response, higher peak output and a noticeable increase in torque. 98 Octane fuel is recommended. We will send you the software and cable (a deposit of $1,000 is required, to be refunded when you return the equipment). |
|
shit!!!då är det bara att köpa för er...!!!!!;) ///325/// |
|
|
blitz: man ska inte tro allt man läser. Jag tvivlar, om det var så lätt varför har inte BMW gjort det själva? Jag trodde att alla M-motorer hade extraktor grenrör det har ju E34 och E36. |
|
| Original grenröret till M5 e39 är rena skämtet, visst kanske det är bra för bottenregistret men tar nog bort mycket på högvarv. | |
|
Men 40+ hästkrafter........ Detta låter helt enkelt otroligt. Om det stämmer ska jag tamefan ha ett sånt. |
|
|
Anledningen till att det inte sitter extractor på M5 e39 är nog att de nöjde sig med effekten 400hp (fast jag tycker ju det är lite fjösigt på 5 liter) och att tillverka extractorrör är väldigt dyrt (på gränsen till handarbete). Kolla bara vad BMW tar för extractorn till S38 motorn så kommer du hicka resten av veckan....... "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Extraktorrör orginal?? LOL M5'an har exakt samma grenrör som 540'an vilket antingen innbär att 540 har ett väldans överdimensionerat grenrör eller att M5'ans går att förbättra ..... mitt tips är det senare. |
|
|
Ja, då är det ju inget att diskutera! Fast 20 loppor var väl i dyraste laget för ett par extarktorrör tycker jag personligen. Men det lär nog göra STOR skillnad om det nu är samma grenrör som på 540 orginal. Ps min åsikt: 80hk/liter är inte m-nivå, så trimma på! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.