|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Vad är snyggt på en vit E30 2-dörrars 89a enligt er? Saker som går fetbort direkt för mig är Lexuslysen, stora M-paket(inget direkt utmärkande i dagens styling) och klisterremsa i framrutans överkant. |
| Cleant o snyggt ska det vara, du ska ha riktig puts på den, 17" Azev typ A, 60mm sänkning, is-läpp fram, vita blinkers fram och på sidan, liten reg-plåt fram, lagom utblås. Snyggt! | |
| Kanske riktigt ljus solfilm runt om också.. | |
|
Tror iofs att stora M vore klockrent på e vit E30. Inte varje dag man ser... Dock kanska utan den stora vingen. Bara köra med liten läpp på bakluckan. Annars rejäl sänkning, 17" el 18", vita blinker och röktonade Hella ljus bak, tonade rutor. /Johan Min bil: Länk |
|
-BeeMWe- |
Här ser ni utgångspunkt. Länk Skulle vara najs med Den röda fronten som mds har på sin hemsida, fast vit då :) Eller en Alpina Röd skinninredning, gärna lite sliten med patina :P En liten sänkning så den endå kan köras på vintern 323 E21 utblåsutseende Lacka svart nederdel vitt. Nya fälgar, ej 80-tals tidigt 90-tals utseende. |
-BeeMWe- |
Hm ev hittat en alpinaspoiler, bra utgångspunkt iaf :) |
|
Kolfiber motorhuv, speglar, blinkers.. Länk Rieger har en del.. Seidl har oxå massor.. Mvh |
|
|
först kan du ju börja med o laga rosten finns ju en del. sedan kan du ju lacka stötfångarna uppe o nere eller vad man ska säga i samma vita färg o låta "listen" framme vara svart. lacka njurarna svarta. en 40/40 sänkning eller 60/40 lite finare fälgar o en is läpp fram o is vinge bak tona rutorna bak, lacka speglarna vita. något fint kromat utblås, vita blinkers. alltid en bra start. kostar inte allt förmyket heller :) hade själv en vit bil innan som såg ut ungefär så som jag beskrev :) /Mvh Daniel |
|
-BeeMWe- |
Du d där fälgarna kostade 12300 med däck på dackonline.se .... |
|
do like me. :) mvh/ Länk |
|
-BeeMWe- |
Suck det var en söndersågad kopia av alpinaspoiler, och den vill man ha 1200 för haha. pcat-racing, vad för kul har du i den? En s14 ? |
| Det är svårt att styla en bil i 5000kr klassen då det mesta är dyrare än bilen. Var i samma situation som du med tjejens V***o 440 Turbo, vit och lite små rostig. Jag ner lackade den själv och kapade fjädrarna och det blev en helt annan bil, jag menar traktor. | |
| Det ska stå nerlackade. | |
|
tona bakljusen är nästan ett måste om de inte redan är det.....klar lacka sedan efter det..... ///325/// |
|
|
jag tonade mina baklysen för nån månad sen. i dag är det lite skabb-varning på dem och funderar på att lägga original igen. se till att tona snyggt och noggrant m.ao. mvh/ Länk |
|
|
hade jag varit som du hade jag kanske tagit läppen från en 318is, sänkning lite lagom, breda 16" fälgar o helröda baklysen (har iofs bara hittat till 88-90 modellen) Bimmer |
|
| m3breddning skulle inte vara fel | |
|
enligt mej så finns det inget som är löhligare än M3 breddning på en icke M3 E30, satsa på stora M-paketet istället, mycket snyggt diskret o stilrent mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Själv skulle jag haft stora M-paketet och vitlackerade 18"-hjul, vita blinkers och röda bakljus men eftersom m-paketet gick "fettbort" så kanske det funkar med Breytons kjolpaket? /R Gustavsson |
|
SpineKracker |
Satsa på BMW-relaterade stylingfirmor typ Hamann, AC Schnitzer, Alpina mm.. Rieger är bara vulgärt och fult. Likaså tonade ljus. M3-breddning med färgkodade fälgar gör susen. E30, för att man vill. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.