AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.238

Vad väger era bilar?

Sida 1 av 2
Vilken tjänstevikt har era M3 och M5 enligt regbeviset?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
1800 kg

-M5 E34 Limousine register Länk
Min väger "bara" 1790 :-)
Vad har du för utrustning som väger 10 kg mer?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Min väger 1820 kg.

M femman: Jag var i Stockholm för några veckor sedan. Åkte med en kompis och av en slump så dyker din M5 upp, som jag fångade på film.

//Schnitzer

Svenska M5 E39 Registret: Länk
E-Post: DE91@hotmail.com
1790 står det i beviset. Har vägt den på våg med mig i bilen och ca 20 liter i tanken, då visade det knappt 1700.
Schnitzer: Världen är liten, hoppas den var nytvättad ;-)
Du skulle stoppat mig så hade snacka lite M5! Har ställt av den nu och åker 316 så hoppas vintern går fort!

Vore kul att veta vad ni har för utrustning, själv har jag el-stolar och el-lucka det vager ju en hel del.

V***oForlife: Tjänstevikten är ju med full tank och M5 har stoooor 90l tank så det förklarar en del. Har du också el-stolar och lucka?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Hade varit kul! Åkte tyvärr i en Audi 2,0. Hade ju inte varit så mycket att visa tyvärr. Jag kan ju försöka lägga upp filmen på min hemsida någon dag så du får ladda ner den (om du vill). Den helgen var nämligen en M5 letar-helg. Var mest inriktad på M5 E39 då, men när jag såg din så kände jag igen den! Jag bor ju ändå i Karlstad, så vad kan oddsen ha varit att se din M5 i Stockholm? :)

Detta är vad min M5 har för utrustning: Länk

//Schnitzer

Vid vägningen hade jag tagit väck reservhjulet och domkraft = 25 kilo. Inga elstolar, men lucka har jag.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Kan tillägga att jag håller på att få den i originalskick. De svarta bakljusen har ersatts med oranga, och även fram och på sidorna. Ska sälja eller byta mina M-aerodynamikspeglar mot någon som har originalspeglarna hade jag tänkt mig. Måste dock hitta någon som har speglar från en M5 som har elstolar. Sedan har jag lite småplaner på att skaffa en 325i E30 om allt går som det ska. Tänkte då sätta de svarta framljusen på den bilen och sätta de vanliga på M5:an, om jag nu får en bil som har precis samma sort dvs. Har 4 st M5 3,6 originalfälgar med däck till salu också, om du vet någon som vill/behöver köpa?

//Schnitzer

Schnitzer: Jag har orginal speglar med minnes funktion är du intresserad att byta? Har dina M-speglar BMW orginal med minnesfunktion? Är själv lite sugen på 3,6 fälgar är de kompletta med fläktkåpan?

1840kg
Oj tryckte iväg svaret innan det var färdigt...Det vore jättekul om du la upp filmen på din sida! Jag trodde möjligt vis att du åkte i en fin M5 -95 som jag såg för några veckor sedan grabbarna som körde tittade så att ögonen höll på att trilla ur=M5 freeks, som jag!

Tittade på din utrustnings lista det du har som jag inte har är el-ratt och el-rollos men det borde ju inte väga 30 kg? Väger 3,8 mer?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Fälgarna ligger på börsen. Det sitter kåpor på dem. En har tyvärr en skada som du kan se på en av bilderna. Finns begagnade att få tag på. Kalle Hansen hade såna liggandes hörde jag. Det sitter 225/45-17 runt om (8x17).

Jag vet inte om M-aerodynamikspeglarna har minnesfunktion, de fungerar inte i min bil i alla fall. Jag byter dem rakt av med någon som har original minnesspeglar i mycket bra skick (med glas) t.o.m. årsmodell 1992. Speglar är tillverkade 7/93. Det står BMW på dem, men jag hittar inte elen. Jag har tagit ett kort på den ena om du vill se hur det ser ut. Jag vet inte hur man kopplar in dem ens om jag ska vara ärlig. Jag kan inget om el så där kan jag inte uttala mig. De har suttit på en avusblå bil före min.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Eller så är det bara någon sorts kabel som man trycker in i spegeln och så funderar det, jag vet inte.

//Schnitzer

Skicka en bild på spegeln. Hittar inte elen skriver du, har du tagit loss den och kollat om det finns några sladdar? (dum fråga kanske) Mina speglar är i bra skick utan repor och är svarta som bilen!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Jag skickar dig ett mail om 5 minuter! Måste lägga in bilden på datorn.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Nu har jag skickat!

Hittade du fälgannonsen eller vill du ha den exakta länken till den?

//Schnitzer

Gemini__
Vägde min i våras, stod 1720kg på vågen. Knappt halv tank hade jag då. Med mig som förare stod vågen på modiga 1820kg.

Tjänstevikt 1830kg enl. regbeviset.

Mvh:
Thomas
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Jag har lagt upp filmen där din bil är med. Gå in på den här länken och tryck sedan på länken som finns med på den sidan.

Länk

//Schnitzer

Schnitzer: Tack för filmen, sorry att jag körde om er på insidan ;-)
Det var kul att se bilen på film men nu längtar man ju ännu mer till våren! Ligger hemma och har feber, suck...

Det verkar som att 3,8an väger lite mer än 3,6an. Det vore kul om man kunde väga bilen till sommaren. Jag har katersättare så jag sparar nog 15 kg på det!

Gemini_: Väger du 100 kg! ;-O
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
M femman: Det är alltid kul att se sin bil på film, då man till 99,9% kör den själv. Ja, våren önskade jag vore här nu. Hade varit kul. Jag ska studera nere i Tyskland från ca mars-augusti nästa år. Tråkigt för mig som missar massor av säsongen. Kommer ändå att se mycket BMW i alla fall. Blir nog troligtvis Bayern. Då får det nästan bli att åka till BMW fabriken.

Min M5 hade också katersättare på när jag köpte den. Jag sålde sedan till dolores51 på forumet. Det är ju hans M5 3,8 som har fått ganska fina tider på strippen. De låter väldigt skönt med katersättare faktiskt.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.