|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej. :D nu är det så att ja e trött på att ha en fläckt som går på full varv jämt och läter som en volvo :D någon som har tips på hur man sätter dit en elfläkt?? mvh 7//KIelen | |
|
Ta bort fläkten bara =) Men håll ett öga på tempmätarn om du står i kö ;) --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Bättre är väl att montera en elfläkt framför kylaren och koppla den över en temp.givare så den går vid behov. Själva monteringen är väl inget större bekymmer, bara göra fästen för fläkten o koppla in lite el, tempgivare/relä och even. strömbrytare från kupen för att kunna köra fläkten direkt! ///Magnus |
|
|
Byt viskofläkten. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
svintoleffe |
Jag har en el-fläkt på min bil, med en termo givare, so jag kan ställa när jag tycker att el fläkten ska starta. Länk Min Bmw MVH Leffe |
| ok.. låter bra. men kan man inte slippa ha knapp i kupén? någon som har bilder etc? mvh | |
| Jag ´skulle oxå vilja veta mer,har en elkylfläkt som jag ska koppla in. | |
|
Kan man inte använda sig av tillsatsfläkten på AC utrustade e30? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Är det inte bättre att justera fläkten så att den bara går som satan om bilen blir alldelses för varm i en 8timmars bilkö mitt i sommaren... Min fläkt låter INGET efter justeringen...snurrar llika fort på tomgång som vid 6000prm när man torrvarvar.... Men står man på tomgång i en kvart typ mitt isommarn så låter den som en volvo i 2 sekunder ungefär sen är det normalt igen.... Jag fattar inte alla som byter ut sina fläktkopplingar när dombörjar låta det är ju bättre att bara justera dom istället??? --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
svintoleffe |
PÅ saab 900 sitter det ett plast rör, på det plaströret sitter det en givare, för el fläkten... På el fläkten sitter det två sladdar, kolla åt vilket håll fläkten snurrar åt så den snurrar rätt håll. En sladd till jord. Den andra sladden drar du till givaren, en sladd med konstant tolv volt på till det andra uttaget på givaren. Så fort vattnet kommer upp till den värmen då startar fläkten.. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
deejaywasp: Jobbigt och böja den där lilla metallpinnen ju =P --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Koppla gärna via ett relä istället, annars går spänningen genom givarens kontakt. Inte alls bra!!! Låt givaren gjorda relät o mata spänningen via reläts utgång. Givare kan man sätta anntingen på termostathuset eller om uttag finns på kylaren. ///Magnus |
|
|
ok..nu börjar de klarna.. ja har en el fläkt på en gamma riskokare (oyota camry( ja tänkte ta. kan man ta tempgivaren där me eller var ska man få tag på de? mvh |
|
| Ok det verkar ju inte så svårt,jag har en fläkt från en nyare Volvo blåser som faaan när man sätter ström på den bör man ha nåt motstånd eller? Jag har tagit bort "styrenheten" som satt på fläkten. | |
|
deejaywasp > Hur går man tillväga för att justera? Har aldrig hört att det går, trodde det var ett vaxelement som smälte ner så fläkten slutade frihjula. Är det bara att trycka ner metallbläcket där BMWs artikelnummer står? /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Japp, trycker du "ner" bleckat snurrar fläkten saktare och tvärt om. (Har jag för mig iaf) Men ta inte för mkt eller för lite :p --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Detta är mycket enkelt.... gör så Här Länk Har funkat på typ 5 E30:s som jag testat på.... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Funkade för mig också när jag testade :) Råkade ploppa bort metallblecket när jag bytte kamrem, det var så jag kom hur man gjorde :D Man lär sig av sina misstag eller vad det heter. Orkade dock inte hålla på så mkt utan plockade bort fläkten helt =P --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Tar inte fläkten lite effekt med då ??? mvh niklas |
|
|
Jo det gör den nog. Men det lär ju inte vara speciellt mkt. --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
Viskofläkten tar nog mer effekt än vad ex.vis ett trimchip ger!!! Så montera en elfläkt är ingen dum ide! Bara fördelar! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.