AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.851

Värde på min 328:a?

Sida 1 av 2
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Jag har en 328Ci 95:a som gått 6900 mil (snart). Metallicsvart.

Rumpvärmare fram
Elspeglar
Check control med temp ("lilla" datorn).
Sportsystem med två utblås
Nya Eagle F1 runt om (225/45/17) Rullat ungefär 250 mil.
Fälgarna är nyrenoverade (riktade plus lackade, jobbet utfört av Intera). Gjordes i samband med dem nya däcken. Små korta kromade ventilhattar också.
Sony Mp3 stereo.
Vinterdäck på fälg.
Motor och kupévärmaruttag.
Svensksåld (jag är tredje brukaren)
AC
Klimatanläggning.
Olja bytt var 500:ade mil.
Alltid besiktigad u.a
Har alla besiktningspapper kvar från det att den var ny.

Hur mycket skulle jag kunna få för den på begagnatmarknaden? Största fördelarna med den är just skicket och det låga miltalet.

/Jimmy

Min bil: Länk
61 289,50:-
oj, missade låga mil och sv såld.
nytt försök:

67 364, 40:-
Visa användare
33
e28-Jocke
528i -85
518i -75
pistolas :
har du någon sida där du bara lägger in info så får du ett rekomenderat pris?, isf. har du länk?
Nej, jag försöker bara roa mig själv lite, överdriver lite bara :-)
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Ja, du är ju onekligen utomordentligt rolig. Får verkligen svårt att andas pga skrattkramperna.

Du kanske kan försöka roa dig någon annanstans där det inte drabbar oss människor som inte har mossa mellan öronen?

ertbrain.com är rättså bra.

/Jimmy

Hej jimmy, du har en korrekt värdering högre upp på ca 67kkr, om du kan bortse från mina ören...
Får du många tusingar mer äter jag upp skor, hatt, och doppar mig själv i fjädrar, samt sitter på en järnvägsräls iförd fjäderskruden!

cheeesuz, relaxa lite..
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Jag tror absolut att jag får ut mer för bilen än så. Det är ju vad dem importerade som gått minst 16000 mil står i.

Jag är väldigt relaxad faktiskt.

Är inte säker på att jag ska sälja bilen. Är bara lite småsugen på en 330...

Kul att kolla vad folk tippar på bara.

Cirka 70-75 000:- borde inte vara omöjligt.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
En snabb sökning på powerbörsen visade 328:or från 95 och 96. Fanns inte en enda som gått så lite som min gjort (inte ens 7000 mil). Merparten är importerade. Priserna börjar på strax över 80 papp för dem som gått ungefär 18k eller mer....

/Jimmy

Mer kanske du får ut, fast inte betydligt mer.
Med betydligt mer, menar man ju i ditt fall säg 15-20tusen.
Får du ut ett par tre tusingar till, är fortfarande min värdering relativt "korrekt" anser jag.
Det är som sagt tidigare ingen exakt vetenskap, utan lite feeling för marknaden bara.

mvh
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
När man lägger ut en annons så är det alltid prutmån på det också, det ska man ju tänka på. Gör alltid jag när jag sätter ut annonser. Om jag skulle sätta ut min hade jag nog skrivit 95000 i annonsen, sen går det att pruta lite på det....

Fyll gärna på med mera svar!
/Jimmy

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror 70-75 kkr är rimligt, du kan ju alltid prova med 95, men jag tror att slutpriset inte ens är i närheten av det.
Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
Äh, är rätt övertygad om att du kan få dryga 80'... tom närmare 90'. Kanske lite svårsålt nu höst/vinter, men med rätt köpare som värderar de låga milen och det fina skicket är det inga problem!

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Jag tror som dig Fre4k. Närmare 90.
Säljer inte om inte suget efter en 330 blir för stort... Har bara haft den ett par månader hittills.

Som du säger så vill man ju ha tag på en köpare som uppskattar en bil i fint skick och är villig att betala för en fin bil och inte ett lik.

Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
jaken: Om jag satt ut den för 70 så hade första bästa seriösa som kommer och tittar slagit till utan att blinka. Man vill ju ha ut max för den...

Jag själv betalade lite överpris för den, men det var den värd. Den är ju ändå ensam i sitt slag : )

Gissar på slutpris mellan 75-80kkr, men det beror lite på hur du är som säljare :-) Bör absolut inte vara några problem att sälja den snabbt.
Försök med 85 till att börja med med viss prutmån...

Fördel: svensksålt, fullständig dokumentation och låga mil.
Nackdel: avsaknad av sportstolar (som är ett slags mantra för de flesta coupe spekulanter) och skinn/halvskinn.
Avsaknaden av dessa prylar vägs upp rejält av de få milen.

BMWjimmy: Jag rekomenderar dig att inte bry dig om hr "pistolas" värdering. Han har figurerat i ett antal andra värderingstrådar tidigare och min erfarenhet är att han brukar vara duktig på att spela pajas. Särskilt om man bedömer andelen E36 han köpt/sålt under årens lopp...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Kristoffer_L

Jobbade extra som bilnasare när jag gick i plugget : )

Den saknar ju som sagt sportstolar, skinn, stora datorn och elstolar.

Tack för ett vettigt inlägg iaf : )
Mr pantad bryr jag mig inte speciellt mycket om. Tyckte bara att det kan vara irriterande med en sådan i en vanlig tråd där man faktiskt undrar något. Lite som mygg...

MVH
/Jimmy

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det som är synd, förutom el-/sportstolar och skinn är att bilen inte är nerlackad vilket jag tycker förstör estetiken. Någonstans kring 80. Det positiva med avsaknaden av viss utrustning är att du förmodligen kommer dra till dig något äldre spekulanter.
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Det har du rätt i. Skulle föredra att den var nerlackad, men vet inte hur mycket jag vill plöja ner i bilen än heller. Om man nu inte ska ha den kvar... Får ju knappt tillbaka hälften av det man kostar på dem.
Fördelen med lite äldre kunder är ju att det är där degen finns i dem flesta fallen.

/Jimmy

bole
BMWJimmy om jag skulle leta bil o köpa ..hade hellre köpt en E46a 328a från 98-99 som finns idag o köpa för ca 100-120kkr med 15-16k mil ... än 328a från 95-a

tyvärr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.