|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Är sugen på att lacka min e12:a blå under karossväcket vid handtagen och svart över vecket.. eller möligtvis som dom gamla banracing 02:orna.. kan verkligen inte bestämma mig för hur jag ska göra och jag hittar inga bilder på varken e12 eller e28 med "2delad" lack tänkte om någon har någon aning om vart man kan hitta sådana.. eller kanske någon har någon annan ide ? vill sticka ut lite från mängden men inte för mycket kanske någon är haj på photoshop och kan göra om en bild ? hoppas på tips då det är svårt att bestämma sig bilen ska inte lackads än.. (i vinter) Mvh /// Rickard BMW.... We brake for nobody... | |
|
Skicka eller länka till en bra bild på bilen från sidan, så ska jag kolla. MVH BMW-Brings more women |
|
|
Tjenare! har ingen bild på bilen rakt från sidan.. men en snett framifrån... Länk Kanske kan fungera ? säj till annars så får jag fixen en annan bild.. Mvh /// Rickard BMW.... We brake for nobody... |
|
|
personligen skulle jag inte lacka den bilen i någon annan färg än original, den ljusblå färg som du har (baltic blau?) är valdigt ovanlig på e12:or. Men som sagt det är ju frivilligt, Är det orange med svart huv och baklucka du menar när nu nämner race 02:or!? För utmärkande lackering brukar mest dra till sig "fel" sorts uppmärksamhet, anonymitet har oftast mer fördelar. :o) ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
fjordblå är det väl jag har ? =) remsan där färgen och färgkoden ska stå är borta... vet inte riktigt hur man tar reda på färgen annars ? orange med svart huv och lucka japp =) fast kanske inte orange... är riktigt sugen på någon kombination av dkw rs blå och svart... bmw har någon grön som är väldigt lik brittish racing green som jag har sett på några e34:or som är riktigt snygg... den gröna på hela bilen och taket och stolparna pianosvarta skulle kunna vara snyggt men borde inte sticka ut alltför mycket ? jag vill ju igentligen inte sticka ut allt för mycket men det vore kul med något annorlunda.. det finns ju inte många som fattar charmen med en gammal e12:a... mina vänner som har kört den fattar det nu =) BMW.... We brake for nobody... |
|
|
jag målade om den bilden du länkade. svart huv o orangt resten. blev lite ballt men orginal är ju snyggare =) /Mvh Daniel |
|
|
mottroz: kan du inte lägga upp bilden här så vi får se den ? BMW.... We brake for nobody... |
|
|
Ang färgkoden:kolla med bmw. hade en peugeot med färgkoden borta så jag va in till peugeot och sa reg.nr så fick jag koden... Mvh Andreas |
|
|
E21_rille hade gjort det men har ingenstanns att ladda upp bilden :( /Mvh Daniel |
|
|
Mottroz: maila bara mig då =) Rilli_Chefen@hotmail.com BMW.... We brake for nobody... |
|
|
Maila mig så slänger jag upp den på nätet... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
E21_rille har mailat dig bilden nu. rätt slarvigt gjort gjorde det bara lite snabbt igår för att se hur det blev. kan göra det seriösare om du vill och byta färger. vet inte om jag tog rätt nämligen :) /Mvh Daniel |
|
|
Här bilden i fråga: Länk rätt snyggt photoshopat om jag får säga det själv... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Mugge: tack tack! men det är paint shop pro 5 jag andvänt.. riktigt gammalt men det funkar :) |
|
|
Mottroz: MYCKET snyggt gjort!! (imponerad) Precis som jag tänkte mig.. förutom färgen.... nu vart det ju en färg till att välja på... =) prova gärna att byta ut den orangea färgen mot "rs-blå" och någon riktigt röd färg om du har tid och lust.. prova gärna att ha det oranga under det svarta mörkblått det svarta ljusblått och taket och stolparna svart... lite mycket det där men har du lust så vore jag tacksam =) mycket billigare än att lacka om den 12 gånger =) mvh /// Rickard BMW.... We brake for nobody... |
|
|
hahaha ja det är ju sant det kan bli rätt dyrt :) jag ska göra ett försök återkommer med lite bilder sen. mailar dom till Mugge igen när dom är klara :) /Mvh Daniel |
|
|
så nu är det klart mailat till Mugge! en av bilderna råkade jag spara i rätt dålig kvallite men man ser hur det ser ut iaf vet inte om jag gjorde rätt heller lite slarvigt gjort också tycker iaf svart oranga är snyggast av dom änsålänge :) /Mvh Daniel |
|
|
Länk Länk 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Länk 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Blev fel i länken ovan... Länk funkar denna nu? maila mig om denna inte funkar... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
länken fungerar! synd att det vart så dålig kvalite på bilden bara... sitter på jobbet med paint... så det var en klipp o klistra bild.. sen kunde jag inte skicka 24-bitars bitmapp... den var för stor för hotmail... och datorn jag sitter vid idag funkar inte mailprogrammet på =( tror den blir så... svart uppe och blå nere ... alla ska ha stort tack för visat intresse!!! ta upp tråden igen om ni kommer på nån skoj kombination ! MVH !! / Rickard Graff BMW.... We brake for nobody... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.