|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Läser och slås av tanken att dessa försäljare inte har kunskap nog att veta alla människors kronor är lika stora. Dvs, ingen har större pengar än någon annan. Möjligtvis fler, men inte större, värre eller bättre! Oavsett om jag säljer enklaste compact kameran för 295:- eller värsta digitala systemkameran för 19000:- så är jag glad för kunden. Anledningen är nämligen att kunden har valt att handla hos mig och inte hos min konkurrent och därför är jag rädd om dom. =) |
|
|
Scheckheft, jag antar att du menar Bilkompaniet, bilsäljarna där är iaf trevliga och som jag bedömer det har en vilja att sälja bilar till skillnad från vissa andra bilnasare här i stan. Jag har dock aldrig haft något att göra med verkstadssidan, vilken verkar vara en katastrof. |
|
|
Helt rätt Anna! Var det därför du försökte pracka på mig en kamera för 59000:-?! ;-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jag o min far är ofta ute o kollar på bilar både till honom själv och till mig, och i säkert 80% av fallen så e det på de dyrare bilmärkena som bilförsäljarna e riktigt otrevliga. Mycket knepigt efter som det är där som de riktiga pengarna ska rulla in!?!?! ___Piff___ |
|
Scheckheft |
Hej jaken: det var reservdelsförsäljningen, inte verkstaden. Vill också poängtera att jag inte blev otrevligt bemött, det saknades "bara "ett totalt intresse för mig som kund och mitt "lilla" problem. Förresten går Opeln fortfarande som skrutt och om "Bettan" inte skärper till sig hamnar hon snart i bilhimlen ;). Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Micke: Tsss! Dig går inte att pracka på någonting! Att du sedan inte har vett nog att köpa en kamera som passar din förmåga som fotograf det är en annan femma! ;) Sedan grabbar kan vi ju börja snacka bemötande när man som tjej ska handla reservdelar och vet vad man vill ha. Det blir många "Lilla vän" där. Men det ger en flera chanser till att öva på att inte få utbrott på dryg personal. Ibland funkar det, ibland funkar det inte. =D "Kvinnor gillar enkla saker...Män!" - Kary Lash, fotograf |
|
|
Anna: Säger du bara för att du vill kränga en dyr rackare. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke: Jag har en liten analog för 295:- duger den då? ;) Klart att man ska ha en bra kamera när man tar bra bilder. "Kvinnor gillar enkla saker...Män!" - Kary Lash, fotograf |
|
|
Satsar nog på en engångskamera i stället. :-) Känner att det spårat ur lite i tråden, för er som inte vet så känner Anna och jag varandra och det är lätt att det blir lite internskämt då. Anna är mycket serriös i sin roll som företagare! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Om jag får återgå till huvudämnet i tråden ? :-) Gällande bemötanden hos diverse bilhandlare är mina erfarenheter följande: BMW Vällingby och Danderyd = Bra bemötande, hoppar inte på en så fort man stiger innanför dörren men låter en heller inte gå runt i 20 minuter utan att bli erbjuden hjälp. BMW Solna: Nybilsförsälningen = Zzzzzzzz. Begavdelningen = Se Vällingby och Danderyd. Saab Akalla = Måste vara osynlig när jag rör mig i deras lokaler för de verkar inte se mig hur många gånger jag än går in där. Mercedes Akalla = Se Saab. Volvo Segeltorp = Lika bra bemötande som BMW Danderyd o Vällingby, slutade också med att jag köpte min nuvarande bil där. Volvo Solna = Ungefär lika intresserade som nybilssäljarna på BMW Solna. Lexus Täby = Lite sega när jag varit där men hjälp har man fått även om det tagit väl lång tid. Porsche Center Stockholm = Exemplariskt bemötande, trots att jag inte är lastgammal och kanske upplevs som en drömmare i sammanhanget :-) Alfa Romeo Bromma = Måste ha sålt alla bilar för de verkar inte intresserade av att sälja en till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.